Repository logo
  • English
  • Ελληνικά
  • Log In
    Have you forgotten your password?
Repository logo
  • Collections
  • Research Outputs
  • Projects
  • People
  • Statistics
  • English
  • Ελληνικά
  • Log In
    Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Ψηφιακό Αποθετήριο ΚΥΨΕΛΗ / Kypseli Digital Repository
  3. Theses / Διατριβές και Πτυχιακές Εργασίες
  4. Μεταπτυχιακές Διατριβές / Master Τheses
  5. Επιστημών της Αγωγής (ΕΛΛ) / Educational Studies (in Greek)
  6. Ανάλυση του προφίλ των ανθεκτικών μαθητών με βάση τα δεδομένα του προγράμματος PISA 2012
 
  • Details
Options

Ανάλυση του προφίλ των ανθεκτικών μαθητών με βάση τα δεδομένα του προγράμματος PISA 2012

Author(s)
Χρυσάνη, Αθηνά
Date Issued
2015-06-30
Faculty
Σχολή Οικονομικών Επιστημών και Διοίκησης / Faculty of Economics and Management 
Abstract
Σκοπός της παρούσας εργασίας συνιστά η διερεύνηση των χαρακτηριστικών που συνθέτουν το προφίλ των ανθεκτικών μαθητών με βάση τα δεδομένα του PISA. Το πρόγραμμα αποτελεί μια εκπαιδευτική έρευνα που πραγματοποιείται στο χώρο της εκπαίδευσης ανά τριετία σε περισσότερες απο 70 χώρες. Στόχος του είναι η συγκριτική καταγραφή, μέσω ερωτηματολογίων δεδομένων σχετικά με τη διαδικασία μάθησης των δεκαπεντάχρονων μαθητών, το υπόβαθρο, τις στάσεις τους και βασικούς παράγοντες που διαμορφώνουν τη μάθηση τους, μέσα και έξω απο το σχολείο, αποσκοπώντας στη μελέτη και αξιολόγηση της πιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης και την ισότητα δτην παροχή των μαθησιακών ευκαιριών. Ειδικότερα, το δείγμα της έρευνας μας αποτέλεσαν οι μαθητές με χαμηλό κοινωνικό, οικονομικό και πολιτισικό υπόβαθρο στη Φιλανδία, την Πορτογαλία και την Κροατία. Η επιλογή των τριών χωρών βασίστηκε τόσο σε παράγοντες που σχετίζονται με το εκπαιδευτικό σύστημα της κάθε χώρας όσο και στη γενικότερη πορεία τους κατά τη συμμετοχή τους στην έρευνα PISA. Το γενικό συμπέρασμα που καταλήγει η ερευνητική μας προσπαθεια έπειτα απο περιγραφική στατιστική ανάλυση των δεδομένων μέσω του προγράμματος SPSS, είναι οτι οι ανθεκτικοι μαθητές αναπτύσσουν συγκεκριμένα χαρακτηριστικά που τους βοηθούν να ξεπεράσουν προβλήματα που μπορεί να αντιμετωπίζουν. Τέλος, α συμπεράσματα αυτά μπορεί να αποτελέσουν την αφετηρία αναπροσαρμογής των εκπαιδευτικών διαδικασιών που ακολουθούνται καθώς όπως φαίνεται οι εκπαιδευτικοί κατέχουν ένα σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη προστατευτικών παραγόντων για τους μαθητες αυτούς. Εξάλλου η εκπαίδευση των παιδιών συνιστά μια παγκόσμια επιταγή και ειδικότερα η διασφάλιση της ακαδημαϊκής επισυτχίας όλων των μαθητών είναι απαραίτητη, ώστε τα άτομα να είναι σε θέση να ανταποκρίνονται τόσο στις αυξανόμενες απαιτήσεις μια δυναμικής παγκόσμιας οικονομίας, όσο και στην προώθηση της δικής τους ευημερίας και της ποιότητας ζωής γενικότερα.
Publisher
Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου
Format
212 σ. 30 εκ.
Subjects

PISA

Εκπαίδευση -- Ανθεκτι...

Education -- Resilien...

File(s)
Loading...
Thumbnail Image
Name

ΕΠΑ-2015-00035.pdf

Size

2.61 MB

Format

Adobe PDF

Checksum

(MD5):deb9ac4c6a6c720555c1988bed7dbe8f

  • Contact Us
  • Cookie settings
  • Open University of Cyprus
  • OUC Library
  • Policies
  • Accessibility and Data Protection

Find us on:

FacebookFacebook

Built with DSpace-CRIS software - Extension maintained and optimized by 4Science - Powered by Dataly