Έρευνα ικανοποίησης των χρηστών για τις παρεχόμενες υπηρεσίες της βιβλιοθήκης του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου
Abstract
Τα τελευταία χρόνια ολοένα και περισσότεροι επιστήμονες και ερευνητές ασχολούνται με το γνωστικό πεδίο ικανοποίησης τόσο για υπηρεσίες όσο και για οργανισμούς.
Στην παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή επιχειρείται η ανάδειξη της ικανοποίησης των χρηστών της βιβλιοθήκης του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου για τις παρεχόμενες υπηρεσίες της. Επίκεντρο της έρευνας, αποτελεί η μελέτη των αντιλήψεων των χρηστών που επηρεάζουν την ικανοποίηση τους κυρίως από το προσωπικό της βιβλιοθήκης, την βιβλιοθήκη ως φυσικό και ηλεκτρονικό περιβάλλον και την βιβλιοθήκη ως πληροφορία/υπηρεσία που βοηθά στην ατομική έρευνα.
Μέσα από τις απόψεις των ίδιων των χρηστών της Βιβλιοθήκης θα εξετάσουμε την ικανοποίηση και την ποιότητα από τις υπηρεσίες της βιβλιοθήκης του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου έτσι ώστε να εντοπίσουμε τα δυνατά αλλά και τα αδύνατα σημεία.
Η μεθοδολογία που χρησιμοποίησα για τη συλλογή δεδομένων εντάσσεται στην οικογένεια της ποσοτικής έρευνας. Η τεχνική συλλογής δεδομένων διενεργήθηκε με την μέθοδο ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου που στάλθηκε στους χρήστες της βιβλιοθήκης του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου.
Με την ανάλυση των αποτελεσμάτων του ερωτηματολογίου σύμφωνα με τα ευρήματα, διαπιστώθηκε στατιστικά θετική συσχέτιση της συνολικής ικανοποίησης των χρηστών. Σε μια γενική ερώτηση του ερωτηματολογίου με άριστα το 10, οι χρήστες καλούνται να δηλώσουν τη συνολική ικανοποίηση τους για τις παρεχόμενες υπηρεσίες της βιβλιοθήκης του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου. Σύμφωνα με τα ευρήματα των απαντήσεων στην συγκεκριμένη ερώτηση ο μέσος όρος των απαντήσεων ξεπερνά το 7 από το 10, γεγονός που δείχνει στατιστικά τη θετική συσχέτιση της συνολικής ικανοποίησης των χρηστών.
Στο τέλος της μεταπτυχιακής αυτής διατριβής παρουσιάζονται αναλυτικά τα συμπεράσματα των ευρημάτων και προτάσεις για μελλοντική χρήση.