Repository logo
  • English
  • Ελληνικά
  • Log In
    Have you forgotten your password?
Repository logo
  • Collections
  • Research Outputs
  • Projects
  • People
  • Statistics
  • English
  • Ελληνικά
  • Log In
    Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Ψηφιακό Αποθετήριο ΚΥΨΕΛΗ / Kypseli Digital Repository
  3. Theses / Διατριβές και Πτυχιακές Εργασίες
  4. Μεταπτυχιακές Διατριβές / Master Τheses
  5. Επιστημών της Αγωγής (ΕΛΛ) / Educational Studies (in Greek)
  6. Μέθοδος εισαγωγής της εκπαιδευτικής ρομποτικής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, ως ουσιαστικό στοιχείο αλλαγής στην εκπαίδευση
 
  • Details
Options

Μέθοδος εισαγωγής της εκπαιδευτικής ρομποτικής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, ως ουσιαστικό στοιχείο αλλαγής στην εκπαίδευση

Author(s)
Κρητικού, Ιφιγένεια
Date Issued
2023-06
Faculty
Σχολή Οικονομικών Επιστημών και Διοίκησης / Faculty of Economics and Management 
Abstract
Η εμπειρία και οι γνώσεις στον τομέα της Ρομποτικής έχουν δημιουργήσει ένα όλο και
περισσότερο θετικό κλίμα εφαρμογής της στο χώρο της εκπαίδευσης. Όπως έχει διαπιστωθεί
από διάφορες έρευνες ενισχύει την εκπαιδευτική διαδικασία στον προγραμματισμό-
χειρισμό ρομποτικών κατασκευών, καθώς και στην ανάπτυξη διαθεματικών συνθετικών εργασιών. Εφαρμογές της εκπαιδευτικής ρομποτικής με μαθητές και εκπαιδευτικούς έδειξαν θετικά αποτελέσματα στην ανάπτυξη του τεχνολογικού εγραμματισμού, της επίλυσης προβλημάτων και γενικότερα στην ορθή διαχείριση σκέψης. Η εκπαιδευτική ρομποτική αποτελεί την πιο σύγχρονη έκφανση του εποικοδομητισμού στη διδασκαλία και εισάγεται σαν νέα διδακτική μέθοδος .
Μέσα λοιπόν σε αυτό το θεωρητικό πλαίσιο διατυπώθηκε ο σκοπός της παρούσας έρευνας, ο οποίος είναι η εισαγωγή της εκπαιδευτικής ρομποτικής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση ως νέα διδακτική μέθοδος. Για το σκοπό αυτό διενεργήθηκε έρευνα μεικτών μεθόδων. Η ποσοτική έρευνα πραγματοποιήθηκε με την διάθεση ψηφιακών ερωτηματολογίων, σε εν ενεργεία νηπιαγωγούς και δασκάλους, όλης της χώρας. Ενώ παράλληλα, η ποιοτική έρευνα πραγματοποιήθηκε με τη μορφή συνεντεύξεων, σε τρία πρόσωπα, με διαφορές ως προς το φύλο, την ηλικία, τα έτη προϋπηρεσίας, το επίπεδο σπουδών τους, καθώς και τη βαθμίδα του σχολείου στο οποίο εργάζονται.
Σημαντικά ευρήματα της παρούσας μελέτης είναι: πρώτον, ότι οι εκπαιδευτικοί (νηπιαγωγοί και δάσκαλοι) αναγνωρίζουν τα οφέλη της εκπαιδευτικής ρομποτικής και θέλουν να την ενσωματώσουν στις διδασκαλίες τους. Δεύτερον, το μεγαλύτερο συντριπτικά ποσοστό των εκπαιδευτικών έχουν κάνει κάποιου είδους επιμόρφωση πάνω σε θέματα εκπαιδευτικής ρομποτικής, αποσπώντας ποικίλα βιώματα και εμπειρίες. Τρίτον, το κυριότερο πρόβλημα των εκπαιδευτικών είναι η απουσία υλικοτεχνικής υποδομής στα σχολεία τους, κάτι που αποτελεί και τον ουσιαστικό ανασταλτικό παράγοντα για την εφαρμογή της εκπαιδευτικής ρομποτικής. Ταυτόχρονα, το πρόβλημα αυτό καλλιεργεί μια ανασφάλεια στους εκπαιδευτικούς, που επιμορφώθηκαν μεν αλλά ποτέ δεν εφάρμοσαν στην πραγματικότητα.
Η συζήτηση και η ερμηνεία των παραπάνω αποτελεσμάτων, οδηγεί αφενός στην πρόταση απόσπασης οικονομικών πόρων από το κράτος, για τον εξοπλισμό των σχολικών μονάδων με εκπαιδευτικά υλικά ρομποτικής, και αφετέρου στην δημιουργία πρακτικών ενσωμάτωσης της εκπαιδευτικής ρομποτικής στα αναλυτικά προγράμματα σπουδών, προς διευκόλυνση των εκπαιδευτικών.
Publisher
Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου
Format
110 σ. ; 30 εκ.
Subjects

Εκπαιδευτική ρομποτικ...

Educational robotics

File(s)
Loading...
Thumbnail Image
Name

ΕΠΑ-2023-00079.pdf

Size

1.28 MB

Format

Adobe PDF

Checksum

(MD5):3f12a3085f14851a5badd36f76026490

  • Contact Us
  • Cookie settings
  • Open University of Cyprus
  • OUC Library
  • Policies
  • Accessibility and Data Protection

Find us on:

FacebookFacebook

Built with DSpace-CRIS software - Extension maintained and optimized by 4Science - Powered by Dataly