Show simple item record

dc.contributor.advisorΚαινούργιος, Δημήτρης
dc.contributor.authorΜερσίνης, Μιχαήλ
dc.contributor.otherMersinis, Michael
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2012-07-24
dc.date.accessioned2012-07-24T11:39:48Z
dc.date.available2012-07-24T11:39:48Z
dc.date.copyright2012-06
dc.date.issued2012-07-24
dc.identifier.otherΤΡΑ-ΧΡΗ/2012/00096el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/339
dc.description.abstractΟι οργανισμοί αξιολόγησης πιστοληπτικής ικανότητας διαδραματίζουν ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο στις παγκόσμιες χρηματιστηριακές και τραπεζικές αγορές αφού οι αξιολογήσεις πιστοληπτικής ικανότητας τις οποίες διενεργούν χρησιμοποιούνται από τους ενδιαφερόμενους ώστε να λαμβάνουν τις τελικές επενδυτικές και χρηματοδοτικές αποφάσεις τους. Ως εκ τούτου, οι αξιολογήσεις πιστοληπτικής ικανότητας επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό τη λειτουργία των αγορών. Παράλληλα με τις πρώτες απόπειρες κανονιστικής ρύθμισης, οι δραστηριότητες των CRA στις Η.Π.Α. (αλλά και διεθνώς) προκάλεσαν ακόμα εντονότερη κριτική εξαιτίας συγκεκριμένων προβλημάτων, που δημιούργησαν ειδικότερα σε περιπτώσεις που είδαν το φως της δημοσιότητας. Στις πρώτες νομοθετικές προσπάθειες της Ευρωπαϊκής Ένωσης συγκαταλέγεται ο Κανονισμός 1060/2009, ο οποίος στην Ελληνική έννομη τάξη μεταφέρθηκε από το νόμο 3867/2010. Επικεντρώνεται σε θέματα εγγραφής, δεοντολογίας στην άσκηση επιχειρηματικών δραστηριοτήτων και εποπτείας. Η πρόσφατη χρηματοοικονομική κρίση ανέδειξε την ανεπάρκεια του κανονιστικού πλαισίου. Οι περαιτέρω προσπάθειες βελτίωσής του επικεντρώθηκαν στο στόχο της αντιμετώπισης της υπέρμετρης εξάρτησης από αξιολογήσεις, της επίτευξης μεγαλύτερης διαφάνειας και της αντιμετώπισης της σύγκρουσης συμφερόντων. Η δεύτερη προσπάθεια εκφράστηκε με τον Κανονισμό 513/2011, ο οποίος τροποποίησε σημαντικά τον πρώτο και έδωσε στην ESMA σημαντικές κυρωτικές αρμοδιότητες. Παρόλα αυτά η προσπάθεια βελτίωσης των ρυθμίσεων συνεχίζεται με στόχο μεταξύ άλλων τη θέσπιση και Αστικής Ευθύνης των οργανισμών αξιολόγησης έναντι αυτών που ζημιώθηκαν από τις αξιολογήσεις τους και την ίδρυση ενός Ευρωπαϊκού Οργανισμού Αξιολόγησης. Τέλος θα πρέπει να βελτιωθεί η διαδικασία εποπτείας της μεθοδολογίας των οργανισμών, της τήρησης των κανόνων και των προϋποθέσεων διαφάνειας και ακεραιότητας. Το υπάρχον νομοθετικό/κανονιστικό πλαίσιο αποτελεί ένα πολύ σημαντικό υπάρχουν όμως και πολύ σημαντικά περιθώρια βελτίωσης.el_GR
dc.format.extent53 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.subjectΟργανισμοί αξιολόγησης πιστοληπτικής ικανότηταςel_GR
dc.subjectCredit rating agenciesel_GR
dc.titleΟργανισμός αξιολόγησης πιστοληπτικής ικανότητας (Credit Rating Agencies), η επίδρασή τους στη Ευρωπάϊκή οικονομία και οι απόπειρες κανονιστικής τους ρύθμισης απο την Ευρωπαϊκή Ένωσηel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractCredit rating agencies play a particularly important role in world securities and banking markets because their ratings are used by potential investors in their final investment and financing decisions. For that reason, credit ratings significantly influence the functioning of these markets. Along with the first attempts to regulate them, the activities of CRAs in the U.S. (and internationally) drew even more criticism. This was due to the greatly publicized problems they created. Among its first legislative efforts, the European Union adopted Regulation 1060/2009, which in the Greek legal system was transposed by Law 3867/2010. Regulation 1060/2009 focuses on registration issues, business conduct and supervision. The recent financial crisis witnessed the failure of the regulatory framework. The main efforts to improve the existing framework were concentrated on the problem of overreliance, the need of greater transparency and the potential conflicts of interest. The second legislative attempt took the form of Regulation 513/2011, which substantially amended Regulation 1060/2009 and vested ESMA with important sanctioning powers. The efforts, however, to improve the regulation continue and comprise, inter alia, adoption of civil liability for credit rating agencies against those harmed by their ratings and the creation of a European Credit Rating Agency. Finally, measures must be taken to improve the monitoring process of the methodology used by CRAs and, even more importantly, their compliance with the rules and conditions of transparency and integrity. The existing legislative / regulatory framework is a very important step forward but there is still very significant room for improvement.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record