Δημιουργία διαδραστικής διαδικτυακής εφαρμογής που θα ενημερώνει με παιγνιώδη τρόπο τους μαθητές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για την σχολική βία και τον εκφοβισμό
Abstract
Σήμερα είναι γνωστό ότι το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού έχει θορυβήσει σημαντικά την διεθνή κοινότητα και διαρκώς λαμβάνονται μέτρα για την αντιμετώπιση του ενώ υπάρχει μία πλούσια επιστημονική βιβλιογραφία που επιχειρηματολογεί αναφορικά με τη συστηματική θυματοποίηση μαθητών στα σχολεία, σε παγκόσμιο επίπεδο.
Πλέον είναι κοινώς αποδεκτό ότι το δημοτικό σχολείο διαδραματίζει ένα καταλυτικό ρόλο στην ψυχοκοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών και ο ρόλος του εκπαιδευτικού δεν θα πρέπει να περιορίζεται στην στεγνή μετάδοση της γνώσης.
Στόχος αυτής της διατριβής είναι ο σχεδιασμός, η υλοποίηση και η αξιολόγηση μιας δικτυακής εφαρμογής‐παιχνιδιού (www.bullying.gr) που θα ευαισθητοποιεί τους μαθητές ηλικίας 5 έως 8 ετών για θέματα διαφορετικότητας, θα βοηθήσει του μαθητές να αναγνωρίζουν τέτοια φαινόμενα και θα προλαμβάνει περιστατικά βίας στα σχολεία. Η εφαρμογή έχει ψυχαγωγικό, συνεργατικό και εκπαιδευτικό χαρακτήρα καθώς οι μαθητές καλούνται να παρακολουθήσουν 3 ιστορίες σχολικής βίας και να πάρουν ενεργά μέρος στην εξέλιξή τους, χρησιμοποιώντας τα διαφορετικά διαδραστικά στοιχεία της. Από τη κατασκευή μιας εκπαιδευτικής εφαρμογής δεν θα μπορούσαν να μην αναφερθούν και οι παιδαγωγικές θεωρίες στις οποίες στηρίζεται και οι μελλοντικές επεκτάσεις και πιθανές βελτιώσεις.