Η επιλογή της διοίκησης ολικής ποιότητας ως στρατηγική για την επίτευξη επιχειρηματικής αριστείας
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2018-01Συγγραφέας
Παπακυριακού, Δέσπω
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Η παρούσα διατριβή εξετάζει την σχέση της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας με το Στρατηγικό Μάνατζμεντ και την εφαρμογή της ως μοντέλο στρατηγικής για την επίτευξη επιχειρηματικής αριστείας στις επιχειρήσεις στην Ελλάδα.
Πραγματοποιήθηκε βιβλιογραφική επισκόπηση σε δημοσιεύματα κυρίως επιστημονικά άρθρα και πηγές διαδικτύου και έτσι αναλύεται η θεωρητική προσέγγιση των εννοιών Στρατηγική, Μάνατζμεντ, Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, Διοίκηση Ολικής Ποιότητας , Επιχειρηματική Αριστεία και εξετάζεται η εφαρμογή της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας ως στρατηγική για επίτευξη επιχειρηματικής αριστείας με μελέτη περίπτωσης τον όμιλο ΟΤΕ. Οι πληροφορίες που αφορούν την στρατηγική του ΟΤΕ και τον όμιλο γενικότερα, αντλήθηκαν από εσωτερικές πηγές του οργανισμού.
Αποτελεί ιδιαίτερο ενδιαφέρον η περίπτωση του ομίλου ΟΤΕ, καθώς είναι με διαφορά ο μεγαλύτερος επενδυτής στις τηλεπικοινωνίες στην Ελλάδα, στοχεύοντας στην επιχειρηματική αριστεία (να είναι ο ηγέτης των τηλεπικοινωνιών). Μέσα σε ένα αρκετά δύσκολο περιβάλλον, αφού είναι ο πρώτος και μοναδικός οργανισμός στην Ελλάδα ο οποίος από δημόσιος οργανισμός έγινε ιδιωτικός το 2009, από μονοπώλιο, με το άνοιγμα των αγορών μπήκε σε ένα αρκετά δύσκολο περιβάλλον ανταγωνισμού και με ρυθμιστικές πιέσεις από την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ).
Παρά το γεγονός ότι υπάρχει εκτεταμένη βιβλιογραφία για την έννοια της ΔΟΠ, Επιχειρηματικής Αριστείας και της βέλτιστης στρατηγικής που πρέπει να ακολουθήσει µια επιχείρηση, δεν έχει γίνει κάποια αξιόλογη προσπάθεια έως τώρα να εξεταστεί το πλαίσιο της επιλογής της ΔΟΠ ως στρατηγική για την επίτευξη αριστείας, σε μία Ελληνική εταιρία η οποία από μονοπώλιο και από τον δημόσιο τομέα μεταβαίνει σε ιδιωτικοποίηση, μέσα σε περιβάλλον οικονομικής κρίσης της χώρας και σε ένα ιδιαίτερο δύσκολο περιβάλλον ανταγωνισμού.
Ο όμιλος ΟΤΕ, μέσα από την πιστή υιοθέτηση της ΔΟΠ ως στρατηγική του έχει πετύχει αρκετές διακρίσεις και πιστοποιήσεις ποιότητας και έχει καταφέρει να διατηρεί την θέση του ως ηγέτης των τηλεπικοινωνιών στην Ελλάδα δίδοντας μεγάλη σημασία στην στρατηγική του.
Καίριο ρόλο για την επιτυχή έκβαση του στόχου της επιχειρηματικής αριστείας, διαδραματίζει η εφαρμογή της ΔΟΠ ως στρατηγική σε μία επιχείρηση με σύμμαχους την ηγεσία της και το υπόλοιπο ανθρώπινο δυναμικό της σε όλα τα επίπεδα ιεραρχίας.