Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΧατζηλάκος, Θανάσης
dc.contributor.authorΙωάννου, Χρίστια
dc.contributor.otherIoannou, Xristia
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2018-03-01T10:35:05Z
dc.date.available2018-03-01T10:35:05Z
dc.date.copyright2018-03-01
dc.date.issued2017-12
dc.identifier.otherΠΕΣ/2017/00285el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/3324
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΣκοπός της συγκεκριμένης εργασίας ήταν η διερεύνηση της αποτελεσματικότητας της ιδέας του Co-Writer Project και της εφικτότητάς του ως εργαλείο βελτίωσης της γραφής των παιδιών με προβλήματα γραφής. Πιο συγκεκριμένα, η εργασία κινήθηκε σε δύο άξονες. Ο πρώτος αφορούσε στη συλλογή και αξιολόγηση δειγμάτων γραφής από εκπαιδευτικούς με στόχο την ανάλυση, κατανόηση και ταξινόμηση της κακογραφίας στο ελληνικό αλφάβητο και την ανάδειξη ή όχι ευρείας συμφωνίας για την κακογραφία. Για αυτό, ακολουθήθηκε ποσοτική μεθοδολογία έρευνας. Η συλλογή δειγμάτων πραγματοποιήθηκε με τη γραφή της φράσης «Οι μαθητές σκαρφαλώνουν γρήγορα στα δέντρα και εξετάζουν από ψηλά τη βροχή που πέφτει.» ή με τα τετράδια των μαθητών. Συνολικά, μαζεύτηκαν δείγματα γραφής από 68 παιδιά δημοτικής εκπαίδευσης πρώτης ως τρίτης τάξης. Με βάση αυτά, δημιουργήθηκε μια ταξινομία σφαλμάτων γραφής, η οποία προσφέρει βαθιά κατανόηση των κοινών σφαλμάτων για τα γράμματα του ελληνικού αλφαβήτου. Η αξιολόγηση των δειγμάτων γραφής πραγματοποιήθηκε με τα ερευνητικά εργαλεία: «Φύλλο αξιολόγησης» και «Σχεδιάγραμμα τετραδίων». Με τη βοήθεια του πρώτου, έγιναν 69 αξιολογήσεις από 4 διαφορετικούς εκπαιδευτικούς, ενώ με τη βοήθεια του δεύτερου 27 αξιολογήσεις, από 7 διαφορετικούς εκπαιδευτικούς. Η αξιολόγηση των δειγμάτων γραφής έφερε στην επιφάνεια τη διαπίστωση ότι υπάρχουν εγγενείς δυσκολίες στο σχηματισμό των γραμμάτων, αφού τα παιδιά τείνουν να κάνουν λάθη σε κάποια από αυτά, ενώ σε κάποια άλλα όχι. Ο δεύτερος άξονας της εργασίας αφορούσε στη διεξαγωγή πειραμάτων με στόχο τη διερεύνηση του κατά πόσο το κάθε παιδί μπορεί να μπει σε ρόλο δασκάλου και κατά πόσο μπορεί να κάνει σωστές παρατηρήσεις για τη γραφή του ρομπότ. Εδώ, ακολουθήθηκε ποιοτική μεθοδολογία, με βασικό ερευνητικό ερώτημα το αν η ιδέα του Co-Writer Project μπορεί να συμβάλει στην κάλυψη μερικών αδυναμιών των μαθητών και να αποτελέσει εργαλείο βελτίωσης της γραφής δυσγραφικών παιδιών. Στα πειράματα έλαβαν μέρος δύο αγόρια 6 ετών που φοιτούν στην πρώτη τάξη του δημοτικού και ένα κορίτσι 8 ετών που φοιτά στην τρίτη τάξη του δημοτικού. Τα πειράματα βασίστηκαν στην ιδέα του Co-Writer Project και στην προσέγγιση Learning by teaching. Για αυτά, χρησιμοποιήθηκαν: ένα Nao Robot, το οποίο αποτέλεσε το μαθητή των συμμετεχόντων, ένα τάμπλετ, στο οποίο εμφανίζονταν οι λέξεις του παιδιού ως λέξεις γραμμένες από το ρομπότ και το πρόγραμμα Choregraphe, στο οποίο δημιουργήθηκε το σενάριο και τα λόγια και οι κινήσεις του ρομπότ. Η ορθότητα των πλείστων παρατηρήσεων και τα εύστοχα σχόλια που έκαναν τα παιδιά δείχνει ότι ήταν σε θέση να αναγνωρίσουν τα λάθη τους, αλλά και τα σωστά γράμματα, γεγονός που επιβεβαιώνει τα ερευνητικά ερωτήματα αν οι μαθητές κάνουν σωστές παρατηρήσεις, και αν είναι σε θέση να περιγράψουν το λάθος. Οι σωστές γραπτές διορθώσεις κατά τη διάρκεια των πειραμάτων, δείχνουν ότι με τη βοήθεια του ρομπότ έχουν την ικανότητα να βελτιώσουν τη γραφή τους. Τα παιδιά κατάφεραν να μπουν στο ρόλο του δασκάλου, αφού απευθύνονταν στο ρομπότ και όχι στην ερευνήτρια, και παρείχαν σωστή ανατροφοδότηση σε αυτό. Τα αποτελέσματα της δράσης που έγινε κρίθηκαν θετικά ως προς την αύξηση του ενδιαφέροντος των μαθητών για τη συγκεκριμένη τεχνολογία. Τέλος, τα περισσότερα από αυτά ήταν σε πλήρη αντιστοιχία την υπάρχουσα βιβλιογραφία, γεγονός που δείχνει την ομοιότητα ελληνικού και λατινικού αλφαβήτου.el_GR
dc.format.extentxv, 162 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectLearning by Teachingel_GR
dc.titleΔυσγραφία και ρομπότ στην εκπαίδευση: Η προσέγγιση Learning By Teaching στην εκμάθηση γραφής σε παιδιά δημοτικούel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractΤhe purpose of this study is to investigate the effectiveness of the Co-Writer Project concept and its feasibility as a tool to improve the handwriting of children with writing problems. Specifically, the project was based on two axes. The first one concerned the collection of writing samples and their evaluation from teachers, in order to analyze, understand and classify the scrambling in the Greek alphabet and highlighting or not a broad concession on scrambling. Thus, quantitative research methodology was followed. The collection of samples was achieved either by encouraging students to write the phrase " Οι μαθητές σκαρφαλώνουν γρήγορα στα δέντρα και εξετάζουν από ψηλά τη βροχή που πέφτει." or from their notebooks. Especially, writing samples from 68 first, second and third grade primary school students were collected. Based on the samples, a taxonomy of writing errors was created, which offers a profound understanding of the common mistakes for the letters of the Greek alphabet. The evaluation of the writing samples was carried out with the research tools: "Evaluation sheet" with which 69 reviews were made by 4 different teachers and "Pattern diagram” with which 27 ratings were made by 7 different teachers. The evaluation of writing samples has made it clear that there are inherent difficulties in the formation of letters, as children tend to make mistakes in some of them, while in others they do not. The second axe of the work was to conduct experiments so as to investigate whether each child could play the role of a teacher, and could make good remarks about the robot's writing. In this part, qualitative methodology was followed, with a basic research question as to whether the idea of the Co-Writer Project could help to fill some of the students' weaknesses and provide a tool for improving the hand writing of children with dysgraphia. Two 6 years old, first grade primary school boys and an 8 years old, third grade primary school girl participated in the experiments which were based on the idea of the Co-Writer Project and the Learning by teaching approach. In order to carry out the experiments, a Nao Robot, which formed the student of the participants, a tablet in which the children’s words appeared as words written by the robot and the Choregraphe program, in which the scenario, the phrases and movements of the robot were created, were used. As for the main conclusions from the experiments, firstly, the correctness of most observations and the accurate comments made by the children shows that they were able to recognize their mistakes and the correct letters, which confirms the research questions if the students make the right remarks, and whether they are able to describe the error. Secondly, appropriate written corrections during experiments show that with the help of the robots, students have the ability to improve their writing. Finally, the children managed to take on the role of the teacher, since they were addressing the robot and not the researcher, and they provided correct feedback on it. Therefore, the results of the experiments were considered positive in terms of increasing students' interest in this technology. Certainly, most of them were in full correspondence with the existing bibliography, which shows the similarity of the Greek and Latin alphabets.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής