Examining social network evolution between different classes of people
Abstract
Τα online κοινωνικά μέσα δικτύωσης (online social networks-OSNs) αποτελούν ένα σύγχρονο τρόπο επικοινωνίας κατά την οποία τα άτομα αλληλεπιδρούν μεταξύ τους, ανταλλάσσουν πληροφορίες, δημιουργούν κοινωνικές σχέσεις αλλά και διαδικτυακές κοινότητες, οι οποίες αποτελούνται από άτομα με κοινά ενδιαφέροντα ή δραστηριότητες αλλά και άτομα που στοχεύουν να γνωρίσουν τα ενδιαφέροντα των άλλων.
Τα εγωκεντρικά δίκτυα τα οποία εστιάζονται στις σχέσεις ενός ατόμου με άλλα άτομα καθώς και στις συνδέσεις μεταξύ τους, αποτελούν θεμελιώδεις δομές των κοινωνικών δικτύων. Ανάλογα με τους στόχους, τις στάσεις, τα ενδιαφέροντα, αλλά και τις διαθέσεις των ατόμων, νέες συνδέσεις δημιουργούνται και παλιές συνδέσεις διακόπτονται.
Αντικείμενο της παρούσας διατριβής αποτελεί η διερεύνηση της εξέλιξης των εγωκεντρικών δικτύων και η κατανόηση των παραγόντων που επηρεάζουν τον τρόπο με τον οποίο εξελίσσονται κατά την πάροδο του χρόνου.
Στην έρευνά μας πραγματοποιήσαμε συλλογή δεδομένων από το Twitter σε καθημερινή βάση για προεπιλεγμένους χρήστες συγκεκριμένων επαγγελματικών κατηγοριών καθώς και για τυχαία επιλεγμένο δείγμα και διερευνήσαμε τόσο τις αλλαγές στο δίκτυό τους, όσο και στη δραστηριότητά τους στο Twitter. Από την ανάλυση των δεδομένων για το σύνολο των χρηστών, καθώς και ξεχωριστά για τις επαγγελματικές κατηγορίες και τις κατηγορίες μεγέθους δικτύου μελετήσαμε πώς το μέγεθος και η σύνθεση του εγωκεντρικού δικτύου των χρηστών εξελίχθηκαν με την πάροδο του χρόνου και εξάγαμε συμπεράσματα σχετικά με τη δυναμική των κοινωνικών γράφων στα διαδικτυακά περιβάλλοντα.
Η έρευνα καταδεικνύει ότι η επίδραση της συναισθηματικής κατάστασης, της διάθεσης και της θεματολογίας την οποία αναπτύσσει ο χρήστης στη δραστηριότητά του στα κοινωνικά δίκτυα οδηγεί σε διαφορετική εξέλιξη της τοπολογίας του εγωκεντρικού δικτύου του, ανάλογα με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τόσο τα δικά του όσο και των φίλων και αυτών που τον ακολουθούν. Η επίδραση αυτή καταγράφεται τόσο στο σύνολο όσο και στις διάφορες κατηγορίες μεγέθους χρηστών, ωστόσο πολύ περισσότερο στους χρήστες που ανήκουν σε κοινή επαγγελματική κατηγορία όπου το επάγγελμα, τα κοινά χαρακτηριστικά και ενδιαφέροντα δημιουργούν μία πιο ομοιογενή ομάδα η οποία ευνοεί πολύ περισσότερο την επιρροή των συλλογικών συναισθηματικών καταστάσεων.