Show simple item record

dc.contributor.advisorΣεράνης, Παναγιώτης
dc.contributor.authorΤσιάρα, Σαββούλα
dc.contributor.otherTsiara, Savoula
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2018-03-01T10:34:19Z
dc.date.available2018-03-01T10:34:19Z
dc.date.copyright2018-03-01
dc.date.issued2017-12
dc.identifier.otherΕΓΛ/2017/00081el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/3319
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας μεταπτυχιακής διατριβής είναι η συγκριτική μελέτη και αξιολόγηση των σχολίων που εμπεριέχονται στα διδακτικά εγχειρίδια της Αντιγόνης του Σοφοκλή και της Ελένης του Ευριπίδη που διδάσκονται στη Β’ Λυκείου και Γ’ Γυμνασίου αντίστοιχα. Συγκεκριμένα, διερευνάται η καταλληλότητα των ερμηνευτικών σχολίων, για την αξιοποίησή τους στη διδακτική μαθησιακή διαδικασία, ώστε να αποτελέσουν βοηθητικό εργαλείο στην προσέγγιση του κειμένου. Καθώς πρόκειται για συγκριτική μελέτη, έχουν επιλεγεί προς ανάλυση τέσσερις κατηγορίες σχολίων από τις οποίες είναι δυνατό να διαφανεί αν και κατά πόσο τα σχόλια α) ανταποκρίνονται στους στόχους των Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών, β) διευρύνουν τη φιλολογική ερμηνευτική των αρχαίων κειμένων, ώστε να ενθαρρύνεται ο μαθητής σε μια προσωπική ανάγνωση του έργου και γ) ακολουθούν τις σύγχρονες παιδαγωγικές μεθόδους διδασκαλίας. Τα συμπεράσματα που προκύπτουν από την έρευνα είναι ότι ο τρόπος παράθεσης και το περιεχόμενο των σχολίων στα δύο εγχειρίδια διαφέρει σημαντικά ως προς το βαθμό που μπορεί να υποστηρίξουν τη διδασκαλία και να βοηθήσουν τους μαθητές στην κατανόηση του κειμένου. Τα σχόλια στο βιβλίο της Αντιγόνης δε συμβάλλουν σε ικανοποιητικό βαθμό στη μαθησιακή διαδικασία, ούτε διευκολύνουν τους μαθητές στην ερμηνευτική προσέγγιση του κειμένου, καθώς είναι αποκομμένα από την εκάστοτε ενότητα αναφοράς. Αντίθετα, τα υποσελίδια σχόλια στο εγχειρίδιο της Ελένης υποστηρίζουν ουσιαστικά τη διδασκαλία, καθώς αποτελούν αναπόσπαστο τμήμα του βιβλίου και ενθαρρύνουν το μαθητή σε μια προσωπική ανάγνωση του κειμένου λαμβάνοντας υπόψη και τη φύση του διδασκόμενου έργου.el_GR
dc.format.extentviii, 84 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΣοφοκλής, 497/6-406/5 Π.Χ -- Κριτική και Ερμηνείαel_GR
dc.titleΤα πραγματολογικά, ηθολογικά, θεατρικά και γλωσσικά σχόλια στο διδακτικό εγχειρίδιο της Αντιγόνης του Σοφοκλή και της Ελένης του Ευριπίδηel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe aim of this postgraduate dissertation is to comparatively study and evaluate the function of the comments in the school textbooks of Sophocles’ Antigone and Euripides’ Helen respectively. In particular, this study investigates the extent to which the interpretative comments can be fruitfully utilized in the learning process, as a helpful tool in approaching the text. Four comment categories have been chosen for the analysis in order to discern whether and to what extent the comments (a) reflect the goals of the Curriculum, (b) expand the field of philological interpretation of the ancient texts in order to encourage the student in a direct reading of the set - text and (c) follow the current pedagogical teaching methods in the teaching of tragedy. The conclusions drawn from this research demonstrate that the presentation and the content of the comments in the two manuals differ greatly, which leads to a different level of supporting the teaching – learning process and helping the students understand the text. The comments in the Antigone textbook do not contribute to a great extent in the teaching – learning process, nor do they facilitate students in the interpretating the text, mainly because they are cut off of relevant reference sections. On the contrary, the comments in the Helen textbook support the teaching profoundly, as they are an integral part of the book and they encourage the student to engage in a personal reading of the text, taking under consideration the nature of the taught set – text.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record