Show simple item record

dc.contributor.advisorΠαπαδάκης, Σπυρίδων
dc.contributor.authorΣταυριανός, Αθανάσιος
dc.contributor.otherStavrianos, Athanasios
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2018-02-28T11:32:27Z
dc.date.available2018-02-28T11:32:27Z
dc.date.copyright2018-02-28
dc.date.issued2017-12
dc.identifier.otherΠΕΣ/2017/00282el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/3310
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΗ σύγχρονη ψηφιακή εποχή δημιουργεί νέες προκλήσεις στον τομέα της εκπαίδευσης και νέου τύπου ικανότητες απαιτούνται να καλλιεργηθούν οι οποίες θα μετασχηματίσουν τους μαθητές και μελλοντικούς πολίτες από καταναλωτές τεχνολογίας σε κριτικά σκεπτόμενους δημιουργούς. Η Υπολογιστική Σκέψη (ΥΣ) αποτελεί μια σχετικά νέα εννοιολογική κατασκευή και αναγνωρίζεται ως μια τέτοια θεμελιώδης ανωτέρου επιπέδου καθολική ικανότητα. Συγκροτείται από ένα σύνολο γνώσεων, δεξιοτήτων επίλυσης προβλήματος και κατάλληλων συμπεριφορών - στάσεων. Στην παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή μελετούμε τις διαφορετικές πτυχές του όρου της ΥΣ τόσο στο θεωρητικό επίπεδο διαμόρφωσης του ορισμού του όσο και στην εφαρμογή πρωτοβουλιών εισαγωγής του σε διαφορετικές εκπαιδευτικές βαθμίδες και πολιτικών ενσωμάτωσής του στα Προγράμματα Σπουδών Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης, χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Διερευνήθηκαν απόψεις και στάσεις Ελλήνων Εκπαιδευτικών Πληροφορικής για την ΥΣ στο πεδίο του ορισμού, των διδακτικών στόχων και των εργαλείων, με την διεξαγωγή μικρής κλίμακας ποσοτικής έρευνας. Διαμορφώθηκε και προτείνεται ένα παιδαγωγικό πλαίσιο τριών διαστάσεων (3-Δ) με σκοπό την ανάπτυξη ΥΣ το οποίο στηρίζεται σε τρεις άξονες: α) ο λειτουργικός ορισμός της ΥΣ β) η αναθεωρημένη ταξινομία του Bloom και γ) η εκπαιδευτική στρατηγική ανάπτυξης ΥΣ τριών σταδίων (Use - Modify - Create). Με βάση το προτεινόμενο πλαίσιο αναπτύχθηκαν πρότυπα Εκπαιδευτικά Σενάρια διδασκαλίας προγραμματισμού με την γλώσσα Python. Τα σενάρια αυτά υλοποιήθηκαν με την αξιοποίηση ενός προηγμένου περιβάλλοντος σχεδιασμού μαθησιακών δραστηριοτήτων (LAMS). Για την αξιολόγηση του πλαισίου και της αποτελεσματικότητας της τεχνολογικής υποστήριξης στην ανάπτυξη δεξιοτήτων ΥΣ, διεξήχθη έρευνα δράσης με εφαρμογή των προτεινόμενων εκπαιδευτικών σεναρίων σε μαθητές των ΕΠΑ.Λ. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι Έλληνες Εκπαιδευτικοί Πληροφορικής υιοθετούν τον προγραμματισμό με σύγχρονα προγραμματιστικά περιβάλλοντα ως ένα από τα καταλληλότερα μέσα ανάπτυξης δεξιοτήτων ΥΣ. Η εφαρμογή των εκπαιδευτικών σεναρίων με τεχνολογική υποστήριξη είχε μικρή θετική επιρροή στην συνολική ανάπτυξη ΥΣ έναντι της παραδοσιακής διδασκαλίας ενώ τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των δύο μεθόδων μπορούν να προωθήσουν επιμέρους δεξιότητες ΥΣ με τον βέλτιστο τρόπο. Αναδείχθηκε επιπλέον, η ανάγκη περαιτέρω έρευνας για την ανάπτυξη ενός αξιόπιστου μοντέλου αξιολόγησης απόκτησης δεξιοτήτων ΥΣ.el_GR
dc.format.extentix, 160 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΥπολογιστική Σκέψηel_GR
dc.subjectComputational Thinkingel_GR
dc.titleΑνάπτυξη ικανότητας υπολογιστικής σκέψης μέσω διδασκαλίας προγραμματισμού με Python σε μαθητές των ΕΠΑ.Λ.el_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractModern digital age creates new challenges in the field of education and new type of competences are required to foster which will transform pupils and future citizens from technology consumers to critical thinking creators. As such, Computational Thinking (CT) is a relatively new conceptual structure recognized as a fundamental higher level universal competence. It is composed of a set of knowledge, modern problem-solving skills and relevant behaviors - attitudes. In this M.Sc. dissertation we study the different aspects of the term of CT at the theoretical level of the formation of its definition as well as in the implementation of initiatives for introducing it to various education levels and its integration policies in the compulsory education curricula of the countries of the European Union. Views and stances of Greek Computer Science teachers towards CT in the field of its definition, teaching objectives and tools, were investigated by conducting a small-scale quantitative research. A three dimensional (3-D) pedagogical framework for promoting learners' CT has been developed and proposed, based on three axes: a) the operational definition of the CT; b) the revised Bloom taxonomy; and c) the 3-stage progression (Use - Modify - Create) educational strategy for the development of CT. Based on the proposed framework, pilot educational scenarios for teaching programming with Python programming language were developed. These scenarios have been implemented through the use of an advanced environment of designing learning activities (LAMS). In order to evaluate the framework and the effectiveness of the technological support for the acquisition of CT skills, an action research was carried out by applying the proposed educational scenarios to vocational school students. The results showed that Greek Computer Science teachers adopt programming with modern programming environments as one of the most suitable tools for developing CT skills. The application of educational scenarios with technological support had small positive influence on the overall development of CT compared to traditional teaching while the particular characteristics of the two methods can promote individual CT skills in the best way. Furthermore, the need for further research in developing a reliable model for the acquisition of CT skills was emerged.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record