Η συμβολή του μέσου κοινωνικής δικτύωσης Facebook στην προώθηση νέων επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στο χώρο των πωλήσεων προϊόντων και υπηρεσιών στην Κύπρο
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2018-01Συγγραφέας
Χατζηαναστάση, Ελευθερία
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή σκοπό έχει να μελετήσει κατά πόσον οι διαφημίσεις και οι εταιρικές σελίδες στο Facebook, μπορούν να βοηθήσουν μια νέα επιχείρηση στην Κύπρο η οποία δραστηριοποιείται στο χώρο των πωλήσεων προϊόντων και υπηρεσιών, να γίνει γνωστή στο ευρύ κοινό και να αποκτήσει νέους πελάτες.
Σε παγκόσμιο επίπεδο επιχειρήσεις χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να τις γνωρίσει το ευρύ κοινό και κατ’ επέκταση να διαφημίσουν τις εταιρείες τους. Παρ’ όλα αυτά υπάρχει έλλειψη έρευνας που να αφορά τη συμβολή τους στην προώθηση νέων επιχειρήσεων στην Κύπρο οι οποίες δραστηριοποιούνται στο χώρο των πωλήσεων προϊόντων και υπηρεσιών.
Μέσα από την έρευνα παρουσιάζονται βασικές αρχές του Marketing, εργαλεία επικοινωνίας Marketing καθώς και δεδομένα της Κυπριακής Επιχειρηματικότητας. Έπειτα παρουσιάζονται τα βασικά χαρακτηριστικά του μέσου κοινωνικής δικτύωσης Facebook. Ακολούθως αναλύονται το social media marketing και τρόποι με τους οποίους οι επιχειρήσεις μπορούν να αξιοποιήσουν τις δυνατότητες του Facebook και σε τι βαθμό οι δυνατότητες που τους παρέχει το Facebook μπορούν να τις βοηθήσουν.
Για την επίτευξη του στόχου της έρευνας καταρτίστηκε ερωτηματολόγιο, το οποίο αποτέλεσε το βασικό μέσο για συλλογή δεδομένων της έρευνας σχετικά με τις στάσεις, τις απόψεις και τις γνώσεις του ερωτώμενου, που αφορούν στο θέμα της έρευνας. Μετά την κατάρτιση του ερωτηματολογίου διενεργήθηκαν προσωπικές συνεντεύξεις με άτομα νέων επιχειρήσεων στην Κύπρο που δραστηριοποιούνται στο χώρο των πωλήσεων προϊόντων και υπηρεσιών και επέλεξαν να χρησιμοποιήσουν το Facebook ως εργαλείο Marketing.
Μέσα από την έρευνα δίνονται απαντήσεις σε βασικά ερευνητικά ερωτήματα. Μπορεί να βοηθήσει το Facebook έτσι ώστε το καταναλωτικό κοινό της Κύπρου να γνωρίσει και να
εμπιστευθεί μια νέα επιχείρηση η οποία δραστηριοποιείται στο χώρο των πωλήσεων προϊόντων και υπηρεσιών και σε τι βαθμό; Ποιοι παράγοντες καθιστούν επιτυχημένη την προώθηση αυτών των επιχειρήσεων μέσα από το Facebook; Πόσο πιο αποδοτικό είναι σ΄ αυτές τις περιπτώσεις το Marketing μέσα από το Facebook σε σχέση με παραδοσιακά εργαλεία επικοινωνίας Marketing (τηλεοπτική ή ραδιοφωνική διαφήμιση, διαφημιστικά φυλλάδια, εκδηλώσεις, εκπτώσεις κ.ά); Ποια είναι τα πλεονεκτήματα και ποια τα μειονεκτήματα που μπορεί να έχει μια νέα επιχείρηση στην Κύπρο, μέσα από το Facebook marketing;
Μέσα από την έρευνα προέκυψαν τα ακόλουθα σημαντικά συμπεράσματα. Στην Κύπρο τις περισσότερες φορές δεν υπάρχει σωστή γνώση και χρήση του Facebook Marketing. Για να είναι επιτυχημένο το Facebook Marketing απαιτείται η σωστή παρατήρηση των στατιστικών στοιχείων που παρέχει το Facebook σχετικά με την απήχηση των αναρτήσεων και την αλληλεπίδραση που υπάρχει στις εταιρικές σελίδες. Επίσης η οργανική απήχηση δεν αρκεί για μία επιτυχημένη εκστρατεία Marketing. Λόγω της πτωτικής της πορείας τα τελευταία χρόνια, απαιτείται και η επί πληρωμή διαφήμιση. Το Facebook Marketing είναι συμπληρωματικό εργαλείο Marketing το οποίο λειτουργεί παράλληλα με παραδοσιακά εργαλεία Marketing. Ακολούθως έχει προκύψει ότι οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις τις περισσότερες φορές δεν έχουν συγκεκριμένη στρατηγική Marketing. Τέλος το γεγονός ότι η Κύπρος είναι ένα κράτος με πληθυσμό πέριξ του 1 εκατομμυρίου δεν ευνοεί την σωστή ανάπτυξη του Facebook Marketing για μικρομεσαίες επιχειρήσεις που σκοπό έχει την περαιτέρω διεύρυνση των υποψηφίων πελατών. Αντίθετα συχνά επιλέγουν να προσκαλούν στις εταιρικές τους σελίδες άτομα του οικογενειακού και φιλικού τους κύκλου.
Η παρούσα διατριβή απαντά στα ανωτέρω ερωτήματα και καταλήγει στα ανωτέρω και άλλα σημαντικά συμπεράσματα.