Διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού στην ιδιωτική κλινική "ΠΑΝΑΓΙΑ Α.Ε."
Abstract
Εισαγωγή: Η διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού είναι από της σύγχρονες επιστήμες που μελετά τον παράγοντα «άνθρωπος» εντός του εργασιακού του περιβάλλοντος. Τα τελευταία χρόνια ειδικότερα έχει γίνει στροφή προς αυτή την κατεύθυνση και στον Ελλαδικό χώρο από τις περισσότερες επιχειρήσεις, μικρές, μεσαίες και μεγάλες, που έχουν διαπιστώσει πως ο ανθρώπινος παράγοντας αποτελεί από τα σημαντικότερα κομμάτια της παραγωγικής διαδικασίας, είτε αυτή αφορά προϊόντα είτε υπηρεσίες.
Σκοπός: Η παρούσα διατριβή έχει ως σκοπό την διερεύνηση του επιπέδου στο οποίο, μία μεσαίου μεγέθους επιχείρηση, στην προκειμένη περίπτωση η ιδιωτική κλινική «Παναγία», τηρεί ή προσπαθεί να τηρήσει μεθόδους της διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού, έχει ικανοποιημένο το προσωπικό της σε όλα τα επίπεδα και αν και σε πιο βαθμό δημιουργούνται καταστάσεις εργασιακού άγχους εντός μίας τέτοιας επιχείρησης στο νευραλγικό χώρο της υγείας.
Μεθοδολογία: Χρησιμοποιήθηκε ερωτηματολόγιο για την καταγραφή της εργασιακής ικανοποίησης και παρακίνησης, της διαχείρισης ταλέντων, του εργασιακού άγχους και της ψυχικής υγείας του προσωπικού. Σε δείγμα 53 ατόμων κάθε ειδικότητας (γιατροί, διοικητικοί, νοσηλευτές, καθαρίστριες, τραπεζοκόμοι και μάγειρες, συντηρητές και λοιπό προσωπικό).
Αποτελέσματα: τα αποτελέσματα μας έδειξαν πως γενικά η ικανοποίηση του προσωπικού βρίσκεται σε ικανοποιητικά επίπεδα, αν και υπάρχουν κομμάτια που πρέπει να βελτιωθούν προς όφελος της επιχείρησης και του προσωπικού. Επιβεβαιώθηκαν πολλά στοιχεία μου είχαν μελετηθεί σε θεωρητικό επίπεδο και συσχέτιζαν την εργασιακή ικανοποίηση με το περιβάλλον εργασίας, το μισθό, το φόρτο εργασίας και την εκπαίδευση του προσωπικού.
Συμπεράσματα: Όπως διαπιστώθηκε είναι αναγκαίο η διοικούντες τις κλινικής να προσέξουν κομμάτια που δεν ικανοποιούν το προσωπικό, να βρουν τις αιτίες της μη ικανοποίησης τους και να καταβάλλουν κάθε δυνατή και ανθρώπινη προσπάθεια να βελτιώσουν τις συνθήκες εργασίας του προσωπικού.