Οι απόψεις των εκπαιδευτών ενηλίκων σχετικά με την εκπαίδευση ενηλίκων με αναπηρία: Η μελέτη περίπτωσης της δομής δια βίου εκπαίδευσης, μάθησης και φροντίδας ενηλίκων με αναπηρία στη Βόρεια Ελλάδα
Abstract
Η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή αποτελεί μια εμπειρική προσέγγιση της εκπαίδευσης
ενήλικων με ειδικές ανάγκες και των στοιχείων που σχετίζονται με αυτήν.
Χρησιμοποιώντας ως παράδειγμα μια δομή που παρέχει φροντίδα και εκπαίδευση σε
ενήλικα άτομα με αναπηρία (στο εξής ΑΜΕΑ), επιχειρείται να ερευνηθούν και να
διευκρινιστούν σκοποί, εμπόδια αλλά και προκλήσεις στην εκπαίδευση και τη δια βίου
μάθηση που αφορά ενήλικα άτομα με ειδικές ανάγκες.
Για την επίτευξη του παραπάνω στόχου, διενεργήθηκε ποιοτική περιπτωσιολογική έρευνα,
με τη διεξαγωγή συνεντεύξεων, με συμμετέχοντες εκπαιδευτές ενηλίκων από τη
συγκεκριμένη δομή. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι οι συμμετέχοντες θεωρούν
την εκπαίδευση ενήλικων ατόμων με αναπηρία αναγκαία και βασική παράμερο στην
προσπάθεια βελτίωσης των συνθηκών της ζωής και διαβίωσής τους. Διαπιστώνοντας
παράλληλα προβλήματα και δυσχέρειες, πρότειναν τρόπους αντιμετώπισής τους και
εξέφρασαν τις απόψεις τους για το πώς η συγκεκριμένη μορφή εκπαίδευσης θα μπορούσε
να βελτιώσει τα χαρακτηριστικά και την αποτελεσματικότητά της.