Kypseli Logo
    • Ελληνικά
    • English
  •  Home
  •  Browse 
    • Communities & Collections
    • By Issue Date
    • Authors
    • Titles
    • Subjects
    • By Issue number
  • Language elLanguage en
  •  Login 
    • Sign in
    View Item 
    • Home
    • Αποθετήριο Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (Repository of the Open University of Cyprus)
    • Μεταπτυχιακές διατριβές / Master Τhesis
    • Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία (ΕΛΛ) / Greek Linguistics and Literature (in Greek)
    • View Item
    •   Home
    • Αποθετήριο Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (Repository of the Open University of Cyprus)
    • Μεταπτυχιακές διατριβές / Master Τhesis
    • Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία (ΕΛΛ) / Greek Linguistics and Literature (in Greek)
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Στάσεις και αντιλήψεις των Κυπρίων εκπαιδευόμενων απόφοιτων πτυχιούχων απέναντι στη χρήση του πληθυντικού ευγενείας στο επικοινωνιακό πλαίσιο διδασκαλίας

    Thumbnail
    View/Open
    ΕΓΛ-2017-00076.pdf (1013.Kb)
    Date
    2018-12
    Author
    Κωνσταντίνου, Άρτεμις
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    Η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή διερευνά τις στάσεις και αντιλήψεις των Ελληνοκυπρίων εκπαιδευομένων και στις τρεις βαθμίδες εκπαίδευσης καθώς και απόφοιτων πτυχιούχων ηλικίας 35-45 απέναντι στη χρήση του Πληθυντικού Ευγενείας στο διδακτικό πλαίσιο επικοινωνίας. Στην έρευνα συμμετείχαν 200 άτομα, 50 από την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, 50 από την Δευτεροβάθμια, 50 από την Τριτοβάθμια και 50 Απόφοιτοι/ες πτυχιούχοι. Οι στάσεις των συμμετεχόντων/ουσών διερευνήθηκαν μετά από τη συμπλήρωση ερωτηματολογίων, τα οποία περιλάμβαναν ερωτήσεις κλειστού αλλά και ανοικτού τύπου, στις οποίες μπορούσαν να εκθέσουν τις απόψεις τους σχετικά με τη χρήση του γλωσσικού φαινομένου στο διδακτικό περιβάλλον αλλά και τη χρήση του σε καθημερινό επίπεδο. Τα αποτελέσματα της ποσοτικής ανάλυσης έδειξαν ότι υπάρχουν σημαντικές διαφοροποιήσεις ως προς τις αντιλήψεις των αποφοίτων πτυχιούχων για τη χρήση του πληθυντικού ευγενείας σε σχέση τους σημερινούς εκπαιδευόμενους. Κατά την ποιοτική ανάλυση οι απαντήσεις κατέδειξαν ότι οι περισσότεροι συμμετέχοντες/ουσες αντιλαμβάνονται τον πληθυντικό ευγενείας ως ένδειξη σεβασμού και καλής συμπεριφοράς προς τον/τη συνομιλητή/τρια. Τέλος, στην παρούσα έρευνα διαπιστώθηκε πως η ηλικία ως εξωγλωσσική μεταβλητή διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην επιλογή ενικού ή πληθυντικού αριθμού από πλευράς πληροφοριοδοτών, ενώ το φύλο του/της εκπαιδευτικού ως κοινωνική παράμετρος καθόλου.
    URI
    http://hdl.handle.net/11128/3262
    Collections
    • Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία (ΕΛΛ) / Greek Linguistics and Literature (in Greek)

    Open University of Cyprus

    PO Box 12794,

    2252, Latsia

    Cyprus

    Tel.: +357 22 411600

    Fax.: +357 22 411601

    • Help
    • Contact Us
    • Open University of Cyprus
    • OUC Library
    • Policies
    • Accessibility and Data Protection

    Find us on:

    • FacebookFacebook
    • EU Flag
    • Republic of Cyprus
    • Structural Funds
    • e University
    • Open University of Cyprus

    The eUniversity Project is co-founded by the European Regional Development Fund and National Funds in the Programmatic Period 2007-2013

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Issue numberThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Issue number

    My Account

    Sign inRegister

    Open University of Cyprus

    PO Box 12794,

    2252, Latsia

    Cyprus

    Tel.: +357 22 411600

    Fax.: +357 22 411601

    • Help
    • Contact Us
    • Open University of Cyprus
    • OUC Library
    • Policies
    • Accessibility and Data Protection

    Find us on:

    • FacebookFacebook
    • EU Flag
    • Republic of Cyprus
    • Structural Funds
    • e University
    • Open University of Cyprus

    The eUniversity Project is co-founded by the European Regional Development Fund and National Funds in the Programmatic Period 2007-2013