Repository logo
  • English
  • Ελληνικά
  • Log In
    Have you forgotten your password?
Repository logo
  • Collections
  • Research Outputs
  • Projects
  • People
  • Statistics
  • English
  • Ελληνικά
  • Log In
    Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Ψηφιακό Αποθετήριο ΚΥΨΕΛΗ / Kypseli Digital Repository
  3. Theses / Διατριβές και Πτυχιακές Εργασίες
  4. Μεταπτυχιακές Διατριβές / Master Τheses
  5. Διοίκησης Μονάδων Υγείας (ΕΛΛ) / Health Policy and Planning (in Greek)
  6. Η μετάβαση από την αναλογική στη ψηφιακή απεικόνιση - Διερεύνηση των παραγόντων που σχετίζονται με την ικανοποίηση ασθενών από την παρεχόμενη φροντίδα υγείας στο Ακτινοδιαγνωστικό τμήμα του Γ. Ν. ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ
 
  • Details
Options

Η μετάβαση από την αναλογική στη ψηφιακή απεικόνιση - Διερεύνηση των παραγόντων που σχετίζονται με την ικανοποίηση ασθενών από την παρεχόμενη φροντίδα υγείας στο Ακτινοδιαγνωστικό τμήμα του Γ. Ν. ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ

Author(s)
Πετρόπουλος, Πέτρος-Σπυρίδων
Date Issued
2017-06-16
Faculty
Σχολή Οικονομικών Επιστημών και Διοίκησης / Faculty of Economics and Management 
Abstract
Βιβλιογραφική ανασκόπηση: Η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας, απασχολεί σημαντικά τόσο τους αρμόδιους φορείς στο χώρο της πολιτικής της υγείας όσο και τους χρήστες, καθώς διαμορφώνει το επίπεδο της υγείας των πολιτών και την ποιότητα της ζωής τους. Για το λόγο αυτό, η αξιολόγηση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών είναι μία πολύ σημαντική διαδικασία, η οποία πραγματοποιείται μέσα από τη βοήθεια της χρήσης κάποιων δεικτών. Η ικανοποίηση που λαμβάνουν οι χρήστες από τις παρεχόμενες υπηρεσίες υγείας αποτελεί έναν από τους δείκτες που χρησιμοποιούνται ευρέως με σκοπό τη διερεύνηση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας και των αποτελεσμάτων της. Οι έρευνες που έχουν πραγματοποιηθεί στην Ελλάδα, τόσο πριν όσο και μετά την εκδήλωση της οικονομικής κρίσης καταδεικνύουν την σημαντική ικανοποίηση που έχουν λάβει οι χρήστες από τις υπηρεσίες υγείας, η οποία διαμορφώνεται κατά κύριο λόγο από την προσπάθεια που καταβάλουν οι επαγγελματίες υγείας. Ωστόσο, οι έρευνες αυτές δεν προχωρούν σε σύγκριση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας πριν και μετά την εκδήλωση των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας, δημιουργώντας ερευνητικό κενό.
Σκοπός: Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η αποτίμηση του βαθμού ικανοποίησης των ασθενών από τις υπηρεσίες υγείας που παρέχονται στο Ακτινοδιαγνωστικό τμήμα του Γενικού Νοσοκομείου Καστοριάς, μετά την αναβάθμιση του ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού και σε περίοδο οικονομικής ύφεσης.
Μεθοδολογία: Για την πρωτογενή έρευνα χρησιμοποιήθηκε συγκεκριμένα η ποσοτική προσέγγιση. Στην έρευνα συμμετείχαν 97 χρήστες των υπηρεσιών υγείας του Ακτινοδιαγνωστικού τμήματος του Γενικού Νοσοκομείο Καστοριάς. Οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να συμπληρώσουν ερωτηματολόγιο, το οποίο αποτελείται από 4 κλίμακες, εκ των οποίων η πρώτη διερευνά τα δημογραφικά χαρακτηριστικά του δείγματος, η δεύτερη την ικανοποίηση των ασθενών, στην οποία χρησιμοποιείται η κλίμακα των Αλετρά και συν. (2007), στην τρίτη η κλίμακα που διερευνά τις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης και η τέταρτη ενότητα, η οποία διερευνά την επίδραση της αναβάθμισης του ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού στην ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας. Στην τέταρτη ενότητα χρησιμοποιούνται οι 22 ερωτήσεις από το εργαλείο SERVQUAL το οποίο τροποποιήθηκε για να ταιριάζει σε νοσοκομειακό περιβάλλον.
Αποτελέσματα: Από τα αποτελέσματα της έρευνας έγινε αντιληπτό, ότι οι χρήστες των υπηρεσιών υγείας του Ακτινοδιαγνωστικού Τμήματος του Γενικού Νοσοκομείου Καστοριάς, είναι αρκετά ικανοποιημένοι από το σύνολο των υπηρεσιών που λαμβάνουν. Επίσης, αρκετά ικανοποιημένοι φαίνεται να είναι από το ιατρικό και το παραϊατρικό προσωπικό ενώ μέτρια ικανοποίηση έχουν λάβει από τις διαδικασίες κλεισίματος ραντεβού. Ακόμη, έγινε σαφές ότι τα περισσότερα δημογραφικά χαρακτηριστικά των χρηστών υπηρεσιών υγείας, δε σχετίζονται με τον βαθμό ικανοποίησης που λαμβάνουν. Το μόνο δημογραφικό χαρακτηριστικό που φάνηκε να σχετίζεται αρνητικά με την ικανοποίηση που λαμβάνουν είναι το μορφωτικό επίπεδο. Επιπρόσθετα, έγινε εμφανές ότι οι συμμετέχοντες συμφωνούν σε αρκετά μεγάλο βαθμό ότι η αναβάθμιση του εξοπλισμού συμβάλλει στην βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας ενώ θεωρούν πάρα πολύ σημαντική την ποιότητα στο εργαστηριακό τομέα της υγείας καθώς και ότι πιστεύουν πως η μονάδα του Ακτινοδιαγνωστικού είναι πλήρως στελεχωμένη από ανθρώπινο δυναμικό, ενώ θεωρούν ότι η μονάδα του Ακτινοδιαγνωστικού έχει ελλείψεις σε αναλώσιμα, λόγω της οικονομικής κρίσης και των μέτρων λιτότητας.
Συμπεράσματα: Η διοίκηση του Γενικού Νοσοκομείου Καστοριάς, θα πρέπει να λάβει τις κατάλληλες πρωτοβουλίες, ώστε να βελτιώσει την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας. Στο πλαίσιο αυτό, θα πρέπει να χρησιμοποιήσει τεχνικές που αφορούν στην διοίκηση ολικής ποιότητας και στην παρακίνηση των επαγγελματιών υγείας.
Publisher
Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου
Format
67 σ. 30 εκ.
Subjects

Ποιότητα υπηρεσιών υγ...

Quality of health ser...

Ικανοποίηση ασθενών -...

Patients satisfaction...

Ικανοποίηση ασθενών

Patients satisfaction...

File(s)
Loading...
Thumbnail Image
Name

ΔΜΥ-2017-00392.pdf

Size

619.91 KB

Format

Adobe PDF

Checksum

(MD5):c732d36646b979a094ebb086b22c154e

  • Contact Us
  • Cookie settings
  • Open University of Cyprus
  • OUC Library
  • Policies
  • Accessibility and Data Protection

Find us on:

FacebookFacebook

Built with DSpace-CRIS software - Extension maintained and optimized by 4Science - Powered by Dataly