Αυτόνομα οχήματα - Η προβολή τους μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα και οι αντιδράσεις των χρηστών
Abstract
Η μεταπτυχιακή διατριβή εξετάζει την προβολή των αυτόνομων αυτοκινήτων μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα και συγκεκριμένα μέσα από video στο YouTube. Τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό είναι μια νέα τεχνολογία που ακόμη δεν έχει έρθει στα χέρια των περισσότερων καταναλωτών. Δεδομένου ότι οι καταναλωτές είναι απίθανο να έχουν προσωπική εμπειρία με αυτήν τη τεχνολογία, τα κοινωνικά δίκτυα είναι μια πλούσια πηγή δεδομένων για μελέτη του πως αυτά τα αυτοκίνητα παρουσιάζονται από μερικούς κατασκευαστές και πως ο κόσμος αντιδρά.
Από επιλεγμένα video που παρουσιάζουν τα αυτόνομα αυτοκίνητα, που δημιουργηθήκαν και μοιράστηκαν στον κόσμο από τους λογαριασμούς των κατασκευαστών στο YouTube, έχουν προσδιοριστεί για την μελέτη. Αρχικά, εξήχθησαν όλα τα σχόλια των χρηστών που πραγματοποιήθηκαν σε αυτά τα βίντεο. Έπειτα ετοιμάστηκε ένα ερωτηματολόγιο το οποίο αποσκοπούσε στην καθοδήγηση της θεματικής ανάλυσης των σχολίων των χρηστών. Τέσσερεις συμμετέχοντες που εργάζονταν ανεξάρτητα, οι οποίοι δεν είχαν πρόσβαση στα βίντεο, κλήθηκαν να διαβάσουν τα σχόλια των χρηστών. Μέσω του ερωτηματολογίου, οι συμμετέχοντες απάντησαν σε ερωτήσεις σχετικά με τα συναισθήματα και τις αντιδράσεις των χρηστών όσον αφορά τα αυτόνομα αυτοκίνητα και την αντίληψή τους για τον αντίκτυπο των οχημάτων σε τομείς της ζωής τους. Οι ερωτήσεις χωρίστηκαν σε θέματα που σχετίζονται με την κατανόηση (π.χ. "Το σχόλιο αναφέρει θέματα υγείας και ασφάλειας;") καθώς και υποκειμενικά (π.χ. "Το σχόλιο σας κάνει να αισθάνεστε θετικά απέναντι στο Χ;"). Ο στόχος των ερωτήσεων που σχετίζονται με την κατανόηση ήταν να ενσωματωθεί η κατανόηση των προθέσεων, των συναισθημάτων και των αντιδράσεων των χρηστών μέσα από την αντίληψη του κάθε αναγνώστη. Οι υποκειμενικές ερωτήσεις επιχειρούν να καταλήξουν στο συμπέρασμα πώς οι προσωπικές εμπειρίες ενός χρήστη μπορούν να επηρεάσουν τις απόψεις ενός αναγνώστη που είναι ενεργός σε κοινωνικά δίκτυα. Οι απαντήσεις που συλλέχθηκαν μέσω του ερωτηματολογίου αναλύθηκαν στη συνέχεια, αποκαλύπτοντας ότι τα σχόλια συνήθως αγγίζουν τομείς που σχετίζονται με την καινοτομία και τη διάχυση της, καθώς και τεχνολογικές εξελίξεις. Όσον αφορά το υποκειμενικό περιεχόμενο των παρατηρήσεων των θεατών, η ανάλυση δείχνει ότι οι προοπτικές διαβίωσης με αυτόνομα αυτοκίνητα μπορεί να προκαλούν φόβο ή ενθουσιασμό. Επιπλέον, αποκαλύπτει ότι οι απόψεις των ενεργών χρηστών των κοινωνικών μέσων σχετικά με το θέμα αυτό, μπορούν να έχουν αντίκτυπο στις απόψεις άλλων αναγνωστών.