Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΜιχιώτης, Αθανάσιος
dc.contributor.authorΓασπαράτου, Αγγελική
dc.contributor.otherGasparatou, Aggeliki
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2017-08-28
dc.date.accessioned2017-10-02T09:01:04Z
dc.date.available2017-10-02T09:01:04Z
dc.date.copyright2017-06
dc.date.issued2017-10-02
dc.identifier.otherMBA/2017/00533el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/3198
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΗ παρούσα πτυχιακή εργασία αποτελεί μια ερευνά σχετικά με τα επιχειρηματικά μοντέλα δικαιόχρησης (Franchise) που συναντώνται στον Ελλαδικό χώρο και πιο συγκεκριμένα στον κλάδο των αλυσίδων καφέ. Η επιλογή του συγκεκριμένου κλάδου δεν έγινε τυχαία, διότι διαπιστώθηκε, κατά τα προκαταρκτικά στάδια της ερευνάς που πραγματοποιήθηκε, ότι είναι ένας από τους μοναδικούς κλάδους που συνέχισε να αναπτύσσεται κατά την δύσκολη χρονικά περίοδο της οικονομικής κρίσης που υπάρχει στην Ελλάδα. Σύμφωνα με την μελέτη της Endeavor Greece [67] για την ελληνική επιχειρηματικότητα έγινε η διαπίστωση ότι έπειτα από 8 χρόνια ύφεσης στην Ελλάδα εξακολουθούν να ανοίγουν κατά κόρον καφετέριες, μπαρ και σουβλατζίδικα και να βάζουν «λουκέτο» εργοστάσια. Σύμφωνα με τη μελέτη, όπου αναλύονται τα στοιχεία του Γενικού Εμπορικού Μητρώου (Γ.Ε.ΜΗ), το 84% των νέων επιχειρήσεων (στοιχεία Ιανουαρίου - Νοεμβρίου 2016) έχουν κατά βάση εγχώριο προσανατολισμό, καθώς δραστηριοποιούνται στη μαζική εστίαση και διασκέδαση, το λιανεμπόριο και σε λογιστικές/συμβουλευτικές υπηρεσίες [66]. Μέσα από την έρευνα διαπιστώθηκε ότι οι περισσότερες επενδύσεις της συγκεκριμένης χρονικής περιόδου (οικονομική κρίση) πραγματοποιούνται γενικότερα στον κλάδο του έτοιμου φαγητού και του καφέ. Ειδικά στον κλάδο του καφέ η Ελλάδα έχει να επιδείξει ιδιαίτερες αντοχές που δεν συνάδουν με την «θλιβερή» καθημερινότητα που παρουσιάζεται από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Αλυσίδες καφέ συνεχίζουν να αναπτύσσονται και κάποιες από αυτές δείχνουν και αξιοσημείωτες επενδύσεις στο εξωτερικό. Σκοπός της εργασίας αυτής είναι να παρουσιάσει τα επιχειρηματικά μοντέλα δικαιόχρησης που υπάρχουν, να αναλύσει της δυνατότητες τους και κυρίως τις αδυναμίες τους ώστε να προτείνει ένα νέο είδος επιχειρηματικού μοντέλου (υβριδικό) που προσπαθεί να ελαχιστοποιήσει τα μειονεκτήματα των άλλων και να μεγιστοποιήσει τις πλεονεκτήματα για τον δικαιοπάροχο (Franchisor), τον δικαιοδόχο (Franchisee) και τελικά τον καταναλωτή. Το τελικό αποτέλεσμα που παρουσιάζεται και το προτεινόμενο επιχειρηματικό μοντέλο υποστηρίζεται από μια αναλυτική έρευνα που έγινε μέσω ερωτηματολογίου από την μεριά του τελικού καταναλωτή ώστε να εντοπιστούν χαρακτηριστικά που θα μπορούσαν να υιοθετηθούν σε αυτό το νέο προτεινόμενο μοντέλο. viii Τέλος θα ήθελα να αναφέρω ότι η εργασία δεν έχει σαν στόχο να επαναλάβει γνώσεις που ήδη υπάρχουν στη διεθνή βιβλιογραφία και για αυτό το λόγο δεν αναλύονται αναλυτικά πτυχές της οι οποίες θα έκαναν τον αναγνώστη να κουραστεί σχετικά γρήγορα και να πιστέψει ότι η εργασία αυτή είναι απλά μια επανάληψη υπαρχουσών εργασιών σχετικά με επιχειρηματικά μοντέλα δικαιοχρησίας.el_GR
dc.format.extentxxi, 105 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΕπιχειρηματικά μοντέλα δικαιόχρησης -- Ελλάδαel_GR
dc.subjectBusiness models of franchising -- Greeceel_GR
dc.subjectΟικονομική κρίση -- Επιχειρήσεις καφέ -- Ελλάδαel_GR
dc.subjectEconomic crisis -- Coffee business -- Greeceel_GR
dc.titleΟ κλάδος καφέ στην Ελλάδα και οι επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης στα επιχειρηματικά μοντέλα των μεγαλύτερων αλυσίδων καφέel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThis thesis is an inquiry into the business models of franchising (Franchise) found in Greece and specifically in the field of coffee chains. The choice of this sector was not random, because it was found, during the preliminary stages of research carried out that is one of the only sectors that continued to grow during the difficult period of economic crisis that exists in Greece. According to the study of Endeavor Greece [67] for Greek entrepreneurship was the realization that after 8 years of recession in Greece still open in cafes, bars and souvlaki shops and put "padlock" in factories. According to the study, analyzing the elements of General Commercial Registry (c. E.), 84% of new businesses (data January-November 2016) have basically domestic orientation, active in mass catering and entertainment, retail and accounting/consulting services [66]. Through research it was found that most of the investments of a specified period (economic crisis) made more generally in the industry of ready food and coffee. Especially in the coffee industry Greece has particular strengths that are not consistent with the ' sad ' routine presented by the media. Coffee chains continue to grow, and some of them show notable investments abroad. The aim of this work is to present the franchise business models that exist, and also analyses the possibilities and especially their weaknesses in order to propose a new kind of business model (hybrid) that tries to minimize the drawbacks of other and maximize the advantages for the franchisor (Franchisor), the franchisee (Franchisee) and ultimately the consumer. The result that occurs and the proposed business model are supported by a detailed research done via questionnaire from the side of the final consumer to identify characteristics that could be adopted in this new proposed model. Finally, I would like to mention that the work does not aim to duplicate knowledge that already exists in the international literature, and for this reason are not analyzed in detail aspects of which would make the reader get tired relatively quickly and believe that this work is simply a duplication of existing work on franchise business models.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής