Show simple item record

dc.contributor.advisorΚυπριανίδου, Έφη
dc.contributor.authorΣπύρου, Ευφροσύνη
dc.contributor.otherSpyrou, Efrosyni
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2017-09-22
dc.date.accessioned2017-09-25T08:47:50Z
dc.date.available2017-09-25T08:47:50Z
dc.date.copyright2017-05
dc.date.issued2017-09-25
dc.identifier.otherΠΠΑ/2017/00044el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/3194
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΗ Ιστορία της Σύγχρονης Ελληνικής Τέχνης χαρακτηρίζεται από την έλλειψη σημαντικών καλλιτέχνιδων και σπουδαίων έργων τέχνης γυναικών δημιουργών. Το γεγονός αυτό έχει ως συνέπεια την μικρή παρουσία καλλιτέχνιδων και έργων τέχνης γυναικών εικαστικών στα θεσμικά μουσεία της χώρας. Έτσι, δημιουργούνται ορισμένα ερωτήματα σχετικά με τις κοινωνικές συνθήκες που προκάλεσαν την παραγνώριση των καλλιτεχνίδων και των έργων τους στη επίσημη Τέχνη, στην Ελλάδα της Μεταπολίτευσης. Ακόμη, ένα ζήτημα που απασχολεί είναι σε ποιόν βαθμό οι ελάχιστες γυναικείες παρουσίες του καλλιτεχνικού κύκλου επηρεάστηκαν από το γυναικείο κίνημα του 20ου αιώνα και από τον Φεμινισμό και πώς αυτό αποτυπώνεται στα έργα τους. Σημαντική παράμετρο της έρευνας αποτελούν οι κοινωνικές αξίες που διαμόρφωσαν το εννοιολογικό πλαίσιο, μέσα στο οποίο γεννήθηκε η φεμινιστική κριτική στον τομέα της Τέχνης. Επίσης, διερευνάται η επίδραση των φεμινιστικών αναλύσεων της αισθητικής πρακτικής του παρελθόντος στο έργο των εικαστικών και με ποιο τρόπο μετέβαλαν δραματικά το κλίμα του Κόσμου της Τέχνης στην Ελλάδα, την Δυτική Ευρώπη και τις Η.Π.Α. Μέσω της βιβλιογραφικής και περιγραφικής έρευνας, η παρούσα εργασία μελετά το φαινόμενο του αποκλεισμού των Ελληνίδων καλλιτέχνιδων από τα θεσμικά μουσεία και από την Ιστορία της Τέχνης, σε αντιπαραβολή με την σημαντική γυναικεία παρουσία στην ελληνική εργογραφία του 20ου αιώνα. Ταυτόχρονα, μέσω της επισκόπησης της αρθρογραφίας και της εργογραφίας της περιόδου εξετάζεται η γυναικεία καλλιτεχνική δραστηριότητα στην Σύγχρονη Ελληνική Τέχνη, εν συγκρίσει με αντίστοιχες περιπτώσεις του εξωτερικού.el_GR
dc.format.extentviii, 76 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΣύγχρονη Ελληνική Τέχνη -- Ιστορίαel_GR
dc.subjectGreek Art -- Historyel_GR
dc.subjectΣύγχρονη Ελληνική Τέχνη -- Γυναίκεςel_GR
dc.subjectGreek Art -- Womenel_GR
dc.titleΗ θέση της γυναίκας στη σύγχρονη ελληνική τέχνη: Από το γυναικείο κίνημα του 20ου αιώνα στο Φεμινισμό του 21ου αιώναel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe absence of important female artists and their great works of art characterized the History of Art. The negative consequence of this fact is the minor presence of female art in the Greek museums. The thesis examines the social conditions that led to the marginalization of the female artists and their works from the official history of Greek Art. Furthermore, an important issue is the influence of Feminism in the 20th century in their works of art. An important part of the thesis considers the social values that formed the conceptual framework of the feminist criticism in art. In conclusion, through the bibliographic and descriptive research, the thesis studies the exclusion of the Greek female artists from the museums and the History of Art in contradiction with the female presence, in the Greek works of Art in the 20th century.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record