Συμβολή στην αξιολόγηση του σχολικού εγχειριδίου "Ομηρικά Έπη: Ιλιάδα Β' Γυμνασίου": Επιλογή αποσπασμάτων - Διδακτικοί στόχοι - Ερωτήσεις ενοτήτων
Abstract
Με την παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή επιχειρείται η αξιολόγηση διδακτικών πλευρών του σχολικού εγχειριδίου της Ζ. Σπανάκου με τίτλο ‘Ομηρικά Έπη: Ιλιάδα’, το οποίο χρησιμοποιείται για τη διδασκαλία της Ομήρου Ιλιάδας στην Β΄ Γυμνασίου. Συγκεκριμένα, στο πρώτο μέρος της εργασίας μου εξετάζω τα κριτήρια που εφαρμόστηκαν για την επιλογή αποσπασμάτων από το κείμενο της Ιλιάδας, καθώς και το βαθμό συμφωνίας τους με τους στόχους διδασκαλίας του αναλυτικού προγράμματος σπουδών. Επιπλέον, διαπιστώνω ποικίλες ελλείψεις και προτείνω τρόπους υπέρβασης αυτών. Στο δεύτερο μέρος της εργασίας αξιολογείται ανά διδακτική ενότητα το τμήμα ‘Ερωτήσεις – Θέματα για Συζήτηση ή Εργασία’ με κριτήρια τη συμφωνία του με τους διδακτικούς στόχους, το περιεχόμενο του διδασκόμενων αποσπασμάτων, καθώς και τη διατύπωση των ερωτήσεων και τις γνωστικές δεξιότητες που αυτές κινητοποιούν. Και σε αυτόν τον τομέα διαπιστώνονται συγκεκριμένα προβλήματα και αδυναμίες, για τα οποία επίσης προτείνω τρόπους βελτίωσης ως προς τη διδακτική αποτελεσματικότητα του ιλιαδικού εγχειριδίου.