Show simple item record

dc.contributor.advisorΔερμεντζόπουλος, Χρήστος
dc.contributor.authorΜπεκιάρη, Ευαγγελία
dc.contributor.otherMpekiari, Evaggelia
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2017-09-19
dc.date.accessioned2017-09-19T09:18:29Z
dc.date.available2017-09-19T09:18:29Z
dc.date.copyright2017-06
dc.date.issued2017-09-19
dc.identifier.otherΠΠΑ/2017/00020el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/3167
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΣτόχος της πτυχιακής διατριβής που ακολουθεί είναι να γίνει μία έρευνα και παρουσίαση του προγράμματος Πάμε Σινεμά;, το οποίο εφαρμόζεται στα σχολεία από το 2000 με σκοπό τον οπτικό εγγραμματισμό των παιδιών και των νέων. Προκειμένου να γίνει κατανοητή η λει- τουργία και η πορεία του συγκεκριμένου προγράμματος, γίνεται αρχικά μία θεωρητική το- ποθέτηση (βιβλιογραφική επισκόπηση) πάνω στο θέμα του οπτικού εγγραμματισμού στο σχολείο, σύμφωνα με τις πιο σύγχρονες και επιστημονικά τεκμηριωμένες απόψεις πάνω στη χρησιμότητα και την αναγκαιότητα της σύνδεσης του κινηματογράφου με την εκπαίδευση. Στο τέλος της εργασίας παρουσιάζονται κάποια συμπεράσματα, τα οποία προκύπτουν από μία συγκριτική ματιά προς άλλα παρόμοια προγράμματα που εφαρμόζονται στην Ελλάδα. Τα συμπεράσματα αυτά ως σκοπό έχουν τη διατύπωση κάποιας πρότασης για τη βελτίωση του τρόπου λειτουργίας του προγράμματος Πάμε Σινεμά;, το οποίο, κατά κύριο λόγο, μας ενδια- φέρει. Η μεθοδολογία για τη συλλογή των δεδομένων, τα οποία αναλύονται σε αυτή τη διατριβή βασίστηκε σε διαδικτυακή έρευνα και σε προσωπικές σε βάθος συνεντεύξεις με τους άμεσα εμπλεκόμενους φορείς, δηλαδή τον δημιουργό και διευθυντή του προγράμματος αλλά και των εκπαιδευτικών που δούλεψαν πάνω σε αυτό. Η συλλογή των απόψεων από όλες τις πλευρές θεωρήθηκε πολύ σημαντική προκειμένου να μπορέσουν να βγουν κάποια χρήσιμα και ρεαλιστικά συμπεράσματα από την έρευνα αυτή. Το κύριο συμπέρασμα από την εκπόνηση της παρούσας εργασίας είναι πως το συγκεκριμένο πρόγραμμα έχει προσφέρει πολλά στα σχολεία της χώρας μας τα τελευταία χρόνια και πως όχι μόνο αξίζει, αλλά και επιβάλλεται να συνεχιστεί η λειτουργία του. Επιπλέον θα πρέπει να προχωρήσει η εισαγωγή της χρήσης των οπτικοακουστικών μέσων στη διδασκαλία. Κρίνε- ται, δε, απαραίτητη η όσο το δυνατόν καλύτερη και πληρέστερη επιμόρφωση των εκπαιδευ- τικών που ασχολούνται με το συγκεκριμένο θέμα, προκειμένου να επιτυγχάνονται τα καλύ- τερα κάθε φορά αποτελέσματα.el_GR
dc.format.extentvi, 78 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΕκπαίδευση -- Οπτικός εγγραματισμόςel_GR
dc.subjectEducation -- Visual literacyel_GR
dc.titleΤο πρόγραμμα "Πάμε Σινεμά;" στα σχολεία ως στοιχείο πολιτιστικής παρέμβασης. Προοπτικές και προτάσειςel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThis dissertation aims to present and analyse an educational program, which has been running since 2000, introducing cinema to students in Greek (elementary and secondary education) schools. The title of this program is Pame Cinema? which translates as Let’s go to the Cinema. Its stated purpose is to improve the visual literacy of children and young people. In order to scrutinise the ways in which this program currently functions and has been implemented since its inception, the dissertation starts with a theoretical approach (a literature review regarding) to the notion of visual literacy. This part of the dissertation examines contemporary views on the necessity of including Cinema Studies in School Curricula. Towards the end of this dissertation, some conclusions are presented. These conclusions are drawn from a comparison between Pame Cinema? and other similar programs in Greece. These conclusions ultimately lead to proposals regarding the improvement of the program that this research focuses on. The methodology employed for collecting the data included in this dissertation is based on online research and personal interviews with individuals who have been directly involved with the Pame Cinema? program. These include the Program Director, who also devised the program in the first place, as well as teachers, who have contributed to the implementation of Pame Cinema?. Collecting and comparing a diverse range of views was considered a crucial prerequisite for drawing solid and useful conclusions from this research. The main conclusion is that the Pame Cinema? has had a highly positive impact on the schools of the country in recent years and that it is necessary to continue improving the visual literacy of students in Greek schools through programs like this one. An important step in this direction is the ongoing training of the teachers who deliver the program, in order for them to achieve the best possible results.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record