dc.contributor.advisor | Δερμεντζόπουλος, Χρήστος | |
dc.contributor.author | Μπεκιάρη, Ευαγγελία | |
dc.contributor.other | Mpekiari, Evaggelia | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2017-09-19 | |
dc.date.accessioned | 2017-09-19T09:18:29Z | |
dc.date.available | 2017-09-19T09:18:29Z | |
dc.date.copyright | 2017-06 | |
dc.date.issued | 2017-09-19 | |
dc.identifier.other | ΠΠΑ/2017/00020 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/3167 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Στόχος της πτυχιακής διατριβής που ακολουθεί είναι να γίνει μία έρευνα και παρουσίαση του
προγράμματος Πάμε Σινεμά;, το οποίο εφαρμόζεται στα σχολεία από το 2000 με σκοπό τον
οπτικό εγγραμματισμό των παιδιών και των νέων. Προκειμένου να γίνει κατανοητή η λει-
τουργία και η πορεία του συγκεκριμένου προγράμματος, γίνεται αρχικά μία θεωρητική το-
ποθέτηση (βιβλιογραφική επισκόπηση) πάνω στο θέμα του οπτικού εγγραμματισμού στο
σχολείο, σύμφωνα με τις πιο σύγχρονες και επιστημονικά τεκμηριωμένες απόψεις πάνω στη
χρησιμότητα και την αναγκαιότητα της σύνδεσης του κινηματογράφου με την εκπαίδευση.
Στο τέλος της εργασίας παρουσιάζονται κάποια συμπεράσματα, τα οποία προκύπτουν από
μία συγκριτική ματιά προς άλλα παρόμοια προγράμματα που εφαρμόζονται στην Ελλάδα. Τα
συμπεράσματα αυτά ως σκοπό έχουν τη διατύπωση κάποιας πρότασης για τη βελτίωση του
τρόπου λειτουργίας του προγράμματος Πάμε Σινεμά;, το οποίο, κατά κύριο λόγο, μας ενδια-
φέρει.
Η μεθοδολογία για τη συλλογή των δεδομένων, τα οποία αναλύονται σε αυτή τη διατριβή
βασίστηκε σε διαδικτυακή έρευνα και σε προσωπικές σε βάθος συνεντεύξεις με τους άμεσα
εμπλεκόμενους φορείς, δηλαδή τον δημιουργό και διευθυντή του προγράμματος αλλά και
των εκπαιδευτικών που δούλεψαν πάνω σε αυτό. Η συλλογή των απόψεων από όλες τις
πλευρές θεωρήθηκε πολύ σημαντική προκειμένου να μπορέσουν να βγουν κάποια χρήσιμα
και ρεαλιστικά συμπεράσματα από την έρευνα αυτή.
Το κύριο συμπέρασμα από την εκπόνηση της παρούσας εργασίας είναι πως το συγκεκριμένο
πρόγραμμα έχει προσφέρει πολλά στα σχολεία της χώρας μας τα τελευταία χρόνια και πως
όχι μόνο αξίζει, αλλά και επιβάλλεται να συνεχιστεί η λειτουργία του. Επιπλέον θα πρέπει να
προχωρήσει η εισαγωγή της χρήσης των οπτικοακουστικών μέσων στη διδασκαλία. Κρίνε-
ται, δε, απαραίτητη η όσο το δυνατόν καλύτερη και πληρέστερη επιμόρφωση των εκπαιδευ-
τικών που ασχολούνται με το συγκεκριμένο θέμα, προκειμένου να επιτυγχάνονται τα καλύ-
τερα κάθε φορά αποτελέσματα. | el_GR |
dc.format.extent | vi, 78 σ. 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Εκπαίδευση -- Οπτικός εγγραματισμός | el_GR |
dc.subject | Education -- Visual literacy | el_GR |
dc.title | Το πρόγραμμα "Πάμε Σινεμά;" στα σχολεία ως στοιχείο πολιτιστικής παρέμβασης. Προοπτικές και προτάσεις | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | This dissertation aims to present and analyse an educational program, which has been running
since 2000, introducing cinema to students in Greek (elementary and secondary education)
schools. The title of this program is Pame Cinema? which translates as Let’s go to the
Cinema. Its stated purpose is to improve the visual literacy of children and young people. In
order to scrutinise the ways in which this program currently functions and has been implemented
since its inception, the dissertation starts with a theoretical approach (a literature
review regarding) to the notion of visual literacy. This part of the dissertation examines contemporary
views on the necessity of including Cinema Studies in School Curricula. Towards
the end of this dissertation, some conclusions are presented. These conclusions are drawn
from a comparison between Pame Cinema? and other similar programs in Greece. These conclusions
ultimately lead to proposals regarding the improvement of the program that this research
focuses on.
The methodology employed for collecting the data included in this dissertation is based on
online research and personal interviews with individuals who have been directly involved
with the Pame Cinema? program. These include the Program Director, who also devised the
program in the first place, as well as teachers, who have contributed to the implementation of
Pame Cinema?. Collecting and comparing a diverse range of views was considered a crucial
prerequisite for drawing solid and useful conclusions from this research.
The main conclusion is that the Pame Cinema? has had a highly positive impact on the schools
of the country in recent years and that it is necessary to continue improving the visual literacy
of students in Greek schools through programs like this one. An important step in this direction
is the ongoing training of the teachers who deliver the program, in order for them to
achieve the best possible results. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |