Το πρόγραμμα "Πάμε Σινεμά;" στα σχολεία ως στοιχείο πολιτιστικής παρέμβασης. Προοπτικές και προτάσεις
Abstract
Στόχος της πτυχιακής διατριβής που ακολουθεί είναι να γίνει μία έρευνα και παρουσίαση του
προγράμματος Πάμε Σινεμά;, το οποίο εφαρμόζεται στα σχολεία από το 2000 με σκοπό τον
οπτικό εγγραμματισμό των παιδιών και των νέων. Προκειμένου να γίνει κατανοητή η λει-
τουργία και η πορεία του συγκεκριμένου προγράμματος, γίνεται αρχικά μία θεωρητική το-
ποθέτηση (βιβλιογραφική επισκόπηση) πάνω στο θέμα του οπτικού εγγραμματισμού στο
σχολείο, σύμφωνα με τις πιο σύγχρονες και επιστημονικά τεκμηριωμένες απόψεις πάνω στη
χρησιμότητα και την αναγκαιότητα της σύνδεσης του κινηματογράφου με την εκπαίδευση.
Στο τέλος της εργασίας παρουσιάζονται κάποια συμπεράσματα, τα οποία προκύπτουν από
μία συγκριτική ματιά προς άλλα παρόμοια προγράμματα που εφαρμόζονται στην Ελλάδα. Τα
συμπεράσματα αυτά ως σκοπό έχουν τη διατύπωση κάποιας πρότασης για τη βελτίωση του
τρόπου λειτουργίας του προγράμματος Πάμε Σινεμά;, το οποίο, κατά κύριο λόγο, μας ενδια-
φέρει.
Η μεθοδολογία για τη συλλογή των δεδομένων, τα οποία αναλύονται σε αυτή τη διατριβή
βασίστηκε σε διαδικτυακή έρευνα και σε προσωπικές σε βάθος συνεντεύξεις με τους άμεσα
εμπλεκόμενους φορείς, δηλαδή τον δημιουργό και διευθυντή του προγράμματος αλλά και
των εκπαιδευτικών που δούλεψαν πάνω σε αυτό. Η συλλογή των απόψεων από όλες τις
πλευρές θεωρήθηκε πολύ σημαντική προκειμένου να μπορέσουν να βγουν κάποια χρήσιμα
και ρεαλιστικά συμπεράσματα από την έρευνα αυτή.
Το κύριο συμπέρασμα από την εκπόνηση της παρούσας εργασίας είναι πως το συγκεκριμένο
πρόγραμμα έχει προσφέρει πολλά στα σχολεία της χώρας μας τα τελευταία χρόνια και πως
όχι μόνο αξίζει, αλλά και επιβάλλεται να συνεχιστεί η λειτουργία του. Επιπλέον θα πρέπει να
προχωρήσει η εισαγωγή της χρήσης των οπτικοακουστικών μέσων στη διδασκαλία. Κρίνε-
ται, δε, απαραίτητη η όσο το δυνατόν καλύτερη και πληρέστερη επιμόρφωση των εκπαιδευ-
τικών που ασχολούνται με το συγκεκριμένο θέμα, προκειμένου να επιτυγχάνονται τα καλύ-
τερα κάθε φορά αποτελέσματα.