Repository logo
  • English
  • Ελληνικά
  • Log In
    Have you forgotten your password?
Repository logo
  • Collections
  • Research Outputs
  • Projects
  • People
  • Statistics
  • English
  • Ελληνικά
  • Log In
    Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Ψηφιακό Αποθετήριο ΚΥΨΕΛΗ / Kypseli Digital Repository
  3. Theses / Διατριβές και Πτυχιακές Εργασίες
  4. Μεταπτυχιακές Διατριβές / Master Τheses
  5. Διοίκησης Μονάδων Υγείας (ΕΛΛ) / Health Policy and Planning (in Greek)
  6. Διοίκηση μονάδων υγείας με βάση τη μέτρηση της ικανοποίησης των χρηστών υγείας. Η περίπτωση μελέτης ενός κέντρου περίθαλψης ηλικιωμένων νησιωτικής περιοχής
 
  • Details
Options

Διοίκηση μονάδων υγείας με βάση τη μέτρηση της ικανοποίησης των χρηστών υγείας. Η περίπτωση μελέτης ενός κέντρου περίθαλψης ηλικιωμένων νησιωτικής περιοχής

Author(s)
Σοϊταρίδου, Παρασκευή
Date Issued
2015-08-24
Faculty
Σχολή Οικονομικών Επιστημών και Διοίκησης / Faculty of Economics and Management 
Abstract
Η ικανοποίηση των χρηστών υγείας είναι μία από τις πιο σημαντικές παραμέτρους στην εφαρμογή μέτρων παρέμβασης για τη βελτίωση της παρεχόμενης φροντίδας υγείας και την αναβάθμιση των προσφερόμενων υπηρεσιών υγείας, καθώς η μέτρηση της ικανοποίησης των χρηστών υγείας συνδέεται με τη μέτρηση της ποιότητας των υπηρεσιών υγείας. Ενώ η διεθνής βιβλιογραφία παρέχει πολλές έρευνες στον τομέα της ικανοποίησης των ασθενών από τις υπηρεσίες υγείας που παρέχονται κυρίως από την πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας, ελάχιστοι είναι οι ερευνητές που έχουν διερευνήσει την ικανοποίηση των ηλικιωμένων από τα κέντρα περίθαλψης. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να καλύψει αυτό το κενό. Με τη βοήθεια ερωτηματολογίου που μοιράστηκε σε 40 ηλικιωμένους σε κέντρα περίθαλψης νησιωτικών περιοχών, έγινε προσπάθεια αποτύπωσης της ικανοποίησής τους. Το ενδιαφέρον για αυτές τις περιοχές απορρέει από τα ιδιαίτερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι νησιωτικές περιοχές, όπως η μη επάρκεια προσωπικού, η έλλειψη εκπαιδευμένων στελεχών και η έλλειψη εξοπλισμού και υποδομών.

Μέσα από την έρευνα βρέθηκε ότι οι ηλικιωμένοι είναι σε πολύ μεγάλο βαθμό ικανοποιημένοι από την παραμονή τους στο συγκεκριμένο κέντρο περίθαλψης και θα σύστηναν το συγκεκριμένο κέντρο περίθαλψης σε άλλον σε πάρα πολύ μεγάλο βαθμό, καθώς είναι ικανοποιημένοι από το γενικό περιβάλλον του κέντρου περίθαλψης (διακόσμηση), τους διάφορους οργανωτικούς και λειτουργικούς παράγοντες αυτού (π.χ. άνεση, φωτεινότητα, πρόσβαση, τοποθεσία, αερισμός, επάρκεια χώρων, καθαριότητα, ασφάλεια), καθώς επίσης και τη φιλικότητα, την ανταπόκριση και τις σχέσεις με το νοσηλευτικό και διοικητικό προσωπικό. Ωστόσο, εκφράστηκε ένα πολύ χαμηλό επίπεδο ικανοποίησης, από τις δραστηριότητες άσκησης, τις κοινωνικές δραστηριότητες που λαμβάνουν χώρα μέσα στο κέντρο περίθαλψης, το φαγητό, καθώς και παράγοντες που σχετίζονται με το ιατρικό προσωπικό και την ιατρική φροντίδα, καθώς και την επάρκεια του ιατρικού προσωπικού. Συνολικά, θα πρέπει να δοθεί έμφαση στην σωματική άσκηση και την κοινωνική ζωή των ηλικιωμένων, καθώς επίσης και στην επαρκή στελέχωση των κέντρων περίθαλψης με καταρτισμένο και καλά εκπαιδευμένο ιατρικό προσωπικό.
Publisher
Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου
Format
71 σ. εικ., 30 εκ
Subjects

Ικανοποίηση ασθενών

Patients satisfaction...

Elderly care -- Satis...

Φροντίδα ηλικιωμένων ...

File(s)
Loading...
Thumbnail Image
Name

ΔΜΥ-2015-00314.pdf

Size

807.68 KB

Format

Adobe PDF

Checksum

(MD5):e0994c482baaa0741453697136c30ba9

  • Contact Us
  • Cookie settings
  • Open University of Cyprus
  • OUC Library
  • Policies
  • Accessibility and Data Protection

Find us on:

FacebookFacebook

Built with DSpace-CRIS software - Extension maintained and optimized by 4Science - Powered by Dataly