Show simple item record

dc.contributor.advisorΤιμπλαλέξη, Έλενα
dc.contributor.authorΠασχάλη, Αγορή
dc.contributor.otherPaschali, Agori
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2017-09-12
dc.date.accessioned2017-09-18T12:22:46Z
dc.date.available2017-09-18T12:22:46Z
dc.date.copyright2017-05
dc.date.issued2017-09-18
dc.identifier.otherΘΣΠ/2017/00096el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/3151
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΣτην παρούσα διατριβή μελετώνται τρεις σταθμοί του θεάτρου του 20ού αιώνα με πολιτικές αναζητήσεις, το Επικό Θέατρο του Bertolt Brecht, τα happenings του Living Theatre και το Θέατρο του Καταπιεσμένου του Augusto Boal. Σκοποί της διατριβής είναι η διερεύνηση των τρόπων με τους οποίους αποπειράται ο εκάστοτε θεατρικός παράγοντας να προβάλει το αίτημα για κοινωνική αφύπνιση μέσα από το θέατρο και η συγκριτική τους ανάλυση, με αναφορές τόσο στην αισθητική όσο και την πολιτική-κοινωνική τους απήχηση. Στην εισαγωγή, οριοθετούνται τα πεδία, τίθενται τα ερωτήματα και επεξηγείται η μεθοδολογία με βάση την οποία πορεύεται η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή. Το πρώτο κεφάλαιο ασχολείται με τον Bertolt Brecht. Ύστερα από μια σύντομη αναφορά στη ζωή και το έργο του, η έρευνα εστιάζει στο Επικό Θέατρο, αναλύοντας τα μέσα που χρησιμοποιεί και την ιδιαίτερη υποκριτική τεχνική που εισάγει, και καταλήγει στην αναζήτηση της πολιτικής, κοινωνικής και θεατρικής απήχησης του σπουδαίου θεατράνθρωπου και του έργου του. Στο δεύτερο κεφάλαιο, που αφορά στη θεατρική ομάδα του Living Theatre, έπειτα από σύντομη επισκόπηση της πορείας της ομάδας, ερευνάται το θεατρικό εργαλείο που χρησιμοποιεί, το happening, ως προς τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του και τη θέση της υποκριτικής μέσα σε αυτό. Το κεφάλαιο κλείνει με χαρτογράφηση του πολιτικού και κοινωνικού απόηχου της ομάδας και των δράσεών της, καθώς και τη θεατρική της επίδραση. Το τρίτο κεφάλαιο αναφέρεται στον Augusto Boal. Με την ίδια λογική, καταγράφονται συνοπτικά τα βιογραφικά του στοιχεία, και, στη συνέχεια, μελετώνται οι μέθοδοι και τα χαρακτηριστικά του Θεάτρου του Καταπιεσμένου, η θέση της υποκριτικής και η επίδραση που ασκεί το σύνολο των θεατρικών τεχνικών του ΘτΚ σε κοινωνικοπολιτικό και θεατρικό επίπεδο. Στο τέταρτο κεφάλαιο, η έρευνα προσεγγίζει συγκριτικά τις τρεις προαναφερθείσες μορφές θεάτρου, ορίζοντας ως κριτήρια το δραματικό κείμενο μυθοπλασίας, τον ρόλο, τον ηθοποιό, τον θεατρικό χώρο και τη σχέση της σκηνής με το κοινό. Τέλος, παρουσιάζονται τα συμπεράσματα της έρευνας.el_GR
dc.format.extent84 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΚοινωνική αφύπνιση -- Θέατροel_GR
dc.subjectSocial awakening -- Theatreel_GR
dc.titleΤο αίτημα της κοινωνικής αφύπνισης στο θέατρο του 20ου αιώνα μέσα απο τρείς σταθμούς: Bertolt Brecht-Living Theatre-Augusto Boalel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe MA dissertation examines the cases of three forms of the 20th century’s theatre which are characterized by the introduction of political issues: Bertolt Brecht’s Epic Theatre, The Living Theatre’s Happenings and Augusto Boal’s Theatre of the Oppressed. The main objectives are to investigate the ways in which these theatre practitioners attempt to promote the need for social awakening through their theatre as well as to compare them, by referring to both their aesthetic and their political-social impact. In the introduction, the fields of research are defined, research questions are posed and the methodology, on which this dissertation is conducted, is explained. The first chapter deals with Bertolt Brecht. After a short reference to his life and works, the research focuses on Epic Theatre, analyzing the means it uses, the particular acting techniques that it introduces, and ends with the tracing of the political, social and theatrical appeal of this great playwright and his work. In the second chapter, concerning The Living Theatre theatre company, after a brief overview of the group’s course, the performative form of the Happening is being explored, with regards to its particular characteristics and the place of acting in it. This chapter concludes by mapping the group’s political and social impact, its actions and its theatrical influence. The third chapter is about Augusto Boal. In the same way, his biography is summarized, the method and characteristics of the Theater of the Oppressed, the position of acting and the influence of all the theatrical techniques of the TO on a social, political and theatrical level are discussed. In the fourth and final chapter, the MA dissertation approaches comparatively the three already mentioned theatre forms, by defining particular parameters as criteria for its comparative analysis, such as the fictional text, the theatrical role, the performer, the theatrical space and the relationship between the stage and the audience. Finally, the research findings are presented.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record