Show simple item record

dc.contributor.advisorΤσίχλη, Άννα
dc.contributor.authorΚυπριανού-Λεοντή, Μαρία
dc.contributor.otherKyprianou-Leonti, Maria
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2017-09-15
dc.date.accessioned2017-09-15T09:31:02Z
dc.date.available2017-09-15T09:31:02Z
dc.date.copyright2017-04
dc.date.issued2017-09-15
dc.identifier.otherΘΣΠ/2017/00086el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/3141
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΗ μεταπτυχιακή διατριβή Η Γέρμα στα χνάρια της Μήδειας. Μια εν δυνάμει παράσταση πραγματεύεται τη σκηνική απόδοση του δίπολου Γέρμα – Μήδεια, όπως αυτό προκύπτει μέσα από την συγκριτική ανάγνωση των δύο δραματικών έργων του Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα και του Ευριπίδη. Η εστίαση γίνεται στον γυναικείο ψυχικό κόσμο και μέσα από μια δραματολογική ανάλυση κάποιων σημείων του έργου, φωτίζονται οι πτυχές της γυναικείας ιδιοσυγκρασίας, του χαρακτήρα, των επιθυμιών, των σχέσεών της με το περιβάλλον στο οποίο ζει και ονειρεύεται. Το πρώτο κεφάλαιο έχει τον τίτλο Γέρμα – Μήδεια. Μια συγκριτική θεώρηση των δυο γυναικών. Το κεφάλαιο αυτό έχει βαρύνουσα θέση στην παρούσα διατριβή, αφού η διακειμενικότητα ήταν o πρωταρχικός στόχος στην παρουσίασή μου. Η βιβλιογραφική ανασκόπηση στόχευε αρχικά στην τεκμηρίωση της άποψης ότι διαχρονικά οι γυναικείες επιθυμίες γίνονται εμμονές για να κυριαρχήσουν απόλυτα στη γυναικεία της φύση, να καθορίσουν τον τρόπο με τον οποίο σκέφτεται και κινείται. Μέσα από την συγκριτική μελέτη των δύο έργων, εντοπίστηκαν τα κοινά μοτίβα και οι συνισταμένες των δυο γυναικών, καθώς και η ποιητική επεξεργασία του λόγου και για τα δύο έργα. Μέσα από τη συγκριτική μελέτη προέκυψε επίσης και το κείμενο της εν δυνάμει παράστασης, η οποία κατατίθεται αναλυτικά στο δεύτερο κεφάλαιο ως η δική μου δημιουργική πρόσληψη των δύο γυναικών, όταν καλούνται να μοιραστούν τον ίδιο σκηνικό χώρο. Το διακείμενο γίνεται παράσταση τιτλοφορείται το δεύτερο κεφάλαιο και περιγράφει την δική μου σκηνοθετική πρόταση σε μια εν δυνάμει παράσταση με τίτλο Η Γέρμα στα χνάρια της Μήδειας. Η περιγραφή διανθίζεται με τη μελέτη και την έρευνα στην πρόσληψη του δράματος, αρχαίου και σύγχρονου, και την απόδοσή του στη σκηνή, ώστε να αφορά τους θεατές σήμερα. Τεχνικές υποκριτικής και τρόποι ενδυνάμωσης των ηθοποιών θεωρήθηκαν απαραίτητα για τον σχεδιασμό και την τεκμηρίωση της πρότασής μου, ώστε να φωτίσουν καλύτερα τα σημεία του διακείμενου.el_GR
dc.format.extentvi, 32 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΕυριπίδης -- π. 480-406 π.Χ. -- Κριτική και ερμηνείαel_GR
dc.subjectGarcia Lorca, Federico -- 1898-1936 -- Κριτική και ερμηνείαel_GR
dc.titleΗ Γέρμα στα χνάρια της Μήδειας. Μια εν δυνάμει παράστασηel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe M.Α. dissertation Yerma in the traces of Medea deals with the aspects of Yerma and Medea as they appear through the comparative reading of the dramatic plays by Federico Garcia Lorca and Euripides. The dissertation focus on the women’s spirit and attempts a dramatic analysis of some points of the play, illuminates aspects of female temper, her character, her desires, her dreams and her relations with the environment in which she lives and she blooms. The first chapter is titled Yerma – Medea, a comparative essay about the two women. This is the most important chapter in the dissertation, since intertextuality was the primary objective in my intention of authoring. The bibliographic review was aimed to justify that women become obsessed with their desires. Their obsessions dominate completely their thoughts and definitively determine their lives throughout the years. Through the comparative study of the two plays, the common issues of the two archetype women were identified. Additionally, the lyrical processing of poetry was marked for both plays. Furthermore, the text for the potential performance was created as an outcome of this comparative study. The second chapter, The interplay becomes a performance, describes my own directing proposal for the potential performance titled "Yerma in the traces of Medea". The description is enriched by the research on the recruitment of drama, ancient and contemporary, and its performance nowadays. Moreover, techniques of acting and ways of empowering actors to illuminate better the points of the interplay were considered necessary for the design of my proposal, that’s why the description refers to each part of the theatrical code exhaustively.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record