dc.contributor.advisor | Τσίχλη, Άννα | |
dc.contributor.author | Κυπριανού-Λεοντή, Μαρία | |
dc.contributor.other | Kyprianou-Leonti, Maria | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2017-09-15 | |
dc.date.accessioned | 2017-09-15T09:31:02Z | |
dc.date.available | 2017-09-15T09:31:02Z | |
dc.date.copyright | 2017-04 | |
dc.date.issued | 2017-09-15 | |
dc.identifier.other | ΘΣΠ/2017/00086 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/3141 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Η μεταπτυχιακή διατριβή Η Γέρμα στα χνάρια της Μήδειας. Μια εν δυνάμει παράσταση
πραγματεύεται τη σκηνική απόδοση του δίπολου Γέρμα – Μήδεια, όπως αυτό προκύπτει
μέσα από την συγκριτική ανάγνωση των δύο δραματικών έργων του Φεδερίκο Γκαρθία
Λόρκα και του Ευριπίδη. Η εστίαση γίνεται στον γυναικείο ψυχικό κόσμο και μέσα από μια
δραματολογική ανάλυση κάποιων σημείων του έργου, φωτίζονται οι πτυχές της γυναικείας
ιδιοσυγκρασίας, του χαρακτήρα, των επιθυμιών, των σχέσεών της με το περιβάλλον στο
οποίο ζει και ονειρεύεται. Το πρώτο κεφάλαιο έχει τον τίτλο Γέρμα – Μήδεια. Μια
συγκριτική θεώρηση των δυο γυναικών. Το κεφάλαιο αυτό έχει βαρύνουσα θέση στην
παρούσα διατριβή, αφού η διακειμενικότητα ήταν o πρωταρχικός στόχος στην παρουσίασή
μου. Η βιβλιογραφική ανασκόπηση στόχευε αρχικά στην τεκμηρίωση της άποψης ότι
διαχρονικά οι γυναικείες επιθυμίες γίνονται εμμονές για να κυριαρχήσουν απόλυτα στη
γυναικεία της φύση, να καθορίσουν τον τρόπο με τον οποίο σκέφτεται και κινείται. Μέσα
από την συγκριτική μελέτη των δύο έργων, εντοπίστηκαν τα κοινά μοτίβα και οι
συνισταμένες των δυο γυναικών, καθώς και η ποιητική επεξεργασία του λόγου και για τα
δύο έργα. Μέσα από τη συγκριτική μελέτη προέκυψε επίσης και το κείμενο της εν δυνάμει
παράστασης, η οποία κατατίθεται αναλυτικά στο δεύτερο κεφάλαιο ως η δική μου
δημιουργική πρόσληψη των δύο γυναικών, όταν καλούνται να μοιραστούν τον ίδιο σκηνικό
χώρο. Το διακείμενο γίνεται παράσταση τιτλοφορείται το δεύτερο κεφάλαιο και περιγράφει
την δική μου σκηνοθετική πρόταση σε μια εν δυνάμει παράσταση με τίτλο Η Γέρμα στα
χνάρια της Μήδειας. Η περιγραφή διανθίζεται με τη μελέτη και την έρευνα στην πρόσληψη
του δράματος, αρχαίου και σύγχρονου, και την απόδοσή του στη σκηνή, ώστε να αφορά
τους θεατές σήμερα. Τεχνικές υποκριτικής και τρόποι ενδυνάμωσης των ηθοποιών
θεωρήθηκαν απαραίτητα για τον σχεδιασμό και την τεκμηρίωση της πρότασής μου, ώστε
να φωτίσουν καλύτερα τα σημεία του διακείμενου. | el_GR |
dc.format.extent | vi, 32 σ. 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Ευριπίδης -- π. 480-406 π.Χ. -- Κριτική και ερμηνεία | el_GR |
dc.subject | Garcia Lorca, Federico -- 1898-1936 -- Κριτική και ερμηνεία | el_GR |
dc.title | Η Γέρμα στα χνάρια της Μήδειας. Μια εν δυνάμει παράσταση | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | The M.Α. dissertation Yerma in the traces of Medea deals with the aspects of Yerma and
Medea as they appear through the comparative reading of the dramatic plays by Federico
Garcia Lorca and Euripides. The dissertation focus on the women’s spirit and attempts a
dramatic analysis of some points of the play, illuminates aspects of female temper, her
character, her desires, her dreams and her relations with the environment in which she lives
and she blooms. The first chapter is titled Yerma – Medea, a comparative essay about the two
women. This is the most important chapter in the dissertation, since intertextuality was the
primary objective in my intention of authoring. The bibliographic review was aimed to
justify that women become obsessed with their desires. Their obsessions dominate
completely their thoughts and definitively determine their lives throughout the years.
Through the comparative study of the two plays, the common issues of the two archetype
women were identified. Additionally, the lyrical processing of poetry was marked for both
plays. Furthermore, the text for the potential performance was created as an outcome of this
comparative study. The second chapter, The interplay becomes a performance, describes my
own directing proposal for the potential performance titled "Yerma in the traces of Medea".
The description is enriched by the research on the recruitment of drama, ancient and
contemporary, and its performance nowadays. Moreover, techniques of acting and ways of
empowering actors to illuminate better the points of the interplay were considered
necessary for the design of my proposal, that’s why the description refers to each part of the
theatrical code exhaustively. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |