Μουσείο και εφαρμογές για φορητές συσκευές: Πραγματικότητα και προοπτικές
Abstract
Η τεχνολογική επανάσταση, την οποία βιώνουμε στις μέρες μας, έχει αποτελέσει καταλυτικό παράγοντα διαμόρφωσης της σύγχρονης καθημερινότητας, παρέχοντας εργαλεία «διευκόλυνσης» σε όλες τις όψης των ανθρώπινων δραστηριοτήτων. Ιδιαίτερα κατά την τελευταία δεκαετία του 20ού αιώνα με την «είσοδο» του διαδικτύου και την ευρεία διάδοση των ευρυζωνικών δικτύων συντελέστηκε η δημιουργία ενός παράλληλου κόσμου, «ψηφιακού» αυτή τη φορά, ο οποίος επιτρέπει αφενός στο σύνολο του πληθυσμού να έχει πρόσβαση σε κάθε είδους πληροφόρηση, αφετέρου παρέχει ισότιμη παρουσία, ανεξάρτητα από περιορισμούς του «φυσικού» κόσμου.
Οι μουσειακοί οργανισμοί, αναγνωρίζοντας τις δυνατότητες και τις διευκολύνσεις, τις οποίες παρεχεί η τεχνολογία, καθώς επιτρέπουν τη χρήση πολυμεσικών ερεθισμάτων, συμβάλλοντας καταλυτικά στη διαμόρφωση μιας περισσότερο «διαδραστικής» μουσειακής εμπειρίας, προέβησαν στην αναπτυξη δράσεων, αποσκοπώντας αφενός να διευκολυνθεί η διάδοση της γνώσης και αφετέρου να επαναπροσδιοριστεί η σχέση τους με τα μέλη της κοινωνίας στην οποία δραστηριοποιούνται,. Στο πλαίσιο αυτό, οι μουσειακοί οργανισμοί προβαίνουν στο σχεδιασμό και στην ανάπτυξη ειδικών εφαρμογών για φορητές συσκευές, οι οποίες αποσκοπούν στην παροχή μιας πιο ολοκληρωμένης μουσειακή εμπειρίας για τους επισκέπτες, διευρύνοντας τις παρεχόμενες υπηρεσίες των μουσειακών οργανισμών. Με γνώμονα τα ανωτέρω, κρίνεται σκόπιμη η ενδελεχής μελέτη του εν λόγω φαινομένου, αποσκοπώντας στην αποτύπωση των επιπτώσεων της χρήσης εφαρμογών για φορητές συσκευές στη μουσειακή εμπειρία των επισκεπτών (θετικές και αρνητικές).