Show simple item record

dc.contributor.advisorΝικηφοράκη, Δέσποινα
dc.contributor.authorΚολεύρη, Μαρία
dc.contributor.otherKolevri, Maria
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2017-09-13
dc.date.accessioned2017-09-13T09:50:35Z
dc.date.available2017-09-13T09:50:35Z
dc.date.copyright2017-06
dc.date.issued2017-09-13
dc.identifier.otherΘΣΠ/2017/00084el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/3130
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractH παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή πραγματεύεται τον υπόρρητο διάλογο ανάμεσα στην Μήδεια του Ευριπίδη και την Φόνισσα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη. Προς επίρρωση αυτού του διαλόγου εξετάζονται καταρχάς τα δομικά στοιχεία των έργων. Στα δομικά στοιχεία που εξετάζονται συμπεριλαμβάνονται η σχέση της Φόνισσας με την ελληνική λαϊκή παράδοση καθώς και με την αρχαία τραγωδία, η διάσταση του χρόνου και συγκεκριμένα, η καθοριστική σημασία του παρελθόντος στη διαμόρφωση του παρόντος και του μέλλοντος των ηρωίδων, καθώς και η αμφιθυμία που χαρακτηρίζει τις ηρωίδες και το κοινό. Καθοριστικής σημασίας στον λογοτεχνικό αυτό διάλογο αποδεικνύονται, κατόπιν, τα κοινά χαρακτηρολογικά γνωρίσματα των ηρωίδων. Σε αυτό το πλαίσιο, εξετάζεται η (μη) ετερότητά τους και ο τρόπος που αυτή αντιμετωπίζεται από τους συγγραφείς. Επίσης, διερευνώνται τα αντρικά χαρακτηριστικά των ηρωίδων, αλλά και η κοινωνική ευαισθητοποίησή τους απέναντι στα κοινωνικά ζητήματα του καιρού τους και ιδιαιτέρως, απέναντι στα προβλήματα του γυναικείου φύλου με ενδεικτικότερα τον γάμο και τον θεσμό της προίκας. Επιπλέον, αναλύεται η διασύνδεση των ηρωίδων με τη μαγεία και την εμπειρική ιατρική καθώς και η παράδοξη σχέση τους με το θεϊκό στοιχείο. Τέλος, εξετάζεται η εγκληματική συμπεριφορά των ηρωίδων και συγκεκριμένα, τα πραγματικά τους κίνητρα, η κοινή ανάγκη για εκδίκηση και αποκατάσταση της αδικίας σε προσωπικό και κοινωνικό επίπεδο, η συμβολική διάσταση των φόνων καθώς και η πιθανή ποινή που θα επιβαλλόταν στις δράστιδες από το σημερινό ποινικό σύστημα. Βασικό άξονα αποτελεί, επίσης, το ανοιχτό τέλος των έργων, και ειδικότερα, η φαινομενική απουσία της τιμωρίας των ηρωίδων.el_GR
dc.format.extent67 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΠαπαδιαμάντης,Αλέξανδρος -- 1851-1911 -- Κριτική και ερμηνείαel_GR
dc.subjectΕυριπίδης -- π. 480-406 π.Χ. -- Κριτική και ερμηνείαel_GR
dc.titleΗ Μήδεια του Ευριπίδη και Η Φόνισσα του Παπαδιαμάντη, ένας υπόρρητος διάλογοςel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractAim of this thesis is to prove the underlying dialogue between Euripides’ Medea and Alexandros Papadiamantis’ The Murderess. The first part includes the structural elements of these works that support this dialogue such as Murderess’ relationship with Greek folk tradition in conjunction with ancient tragedy. A similar structural component is also, the dimension of time, and specifically, the crucial importance of the past in shaping the present and the future of the heroines, as well as the ambivalence of the heroines and the audience. Subsequently, the common characteristics of the heroines are proven to be of decisive importance in this literary dialogue. In this context, Medea’s and Frangogiannou’s (non) “otherness” of and the way it is treated by the writers is examined. Furthermore, the male characteristics of the heroines are investigated, as well as their awareness of the social issues of their time, and in particular, the social status of females and the institution of marriage and dowry. In addition, the interconnection of the heroines with magic and experimentalism is analyzed, as well as their bizarre relationship with divine law. In the end, the criminal behavior of the heroines is examined, and specifically their real motivation, their common need for vengeance and restoration of personal and social injustice, the symbolic dimension of the murders and also, the possible punishment that would be imposed on the perpetrators by the current criminal system. The “open ending” of the works, and in particular, the apparent absence of punishment of heroines, constitutes the last part of this research.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record