Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΠίγκου-Ρεπούση, Μυρτώ
dc.contributor.authorΜουσκάλλη, Χρυσοβαλάντω
dc.contributor.otherMouskalli, Chrysovalanto
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2017-09-13
dc.date.accessioned2017-09-13T09:46:47Z
dc.date.available2017-09-13T09:46:47Z
dc.date.copyright2017-06
dc.date.issued2017-09-13
dc.identifier.otherΘΣΠ/2017/00077el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/3121
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractH παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή επιχειρεί μια περιδιάβαση στο έργο της Ξένιας Καλογεροπούλου με σκοπό αφενός να εντοπίσει και να αναδείξει τα χαρακτηριστικά και τα μοτίβα που το διέπουν και αφετέρου να προβάλει την παιδαγωγική του διάσταση και αξία. Η Ξένια Καλογεροπούλου, με τις πρωτοβουλίες και την αδιάκοπη δράση της εδώ και τέσσερις δεκαετίες στον χώρο του παιδικού θεάτρου, άλλαξε πολλά από τα δεδομένα στον τρόπο που αντιμετωπίζουμε τις παρατάσεις για παιδιά. Είναι γεγονός ότι η πρόσβαση στη βιβλιογραφία για το θέμα αυτό είναι σχετικά δύσκολη αφού το περισσότερο υλικό βρίσκεται στο αρχείο του Θεάτρου Πόρτα. Παρολαυτά γίνονται αξιόλογες προσπάθειες σε προπτυχιακά και μεταπτυχιακά προγράμματα για τη μελέτη του έργου της συγγραφέως όπως για παράδειγμα η Ελένη Μεγγρέλη η οποία επιχειρεί την καταγραφή των εργασιών της Θεατρικής σκηνής της Καλογεροπούλου «Μικρή Πόρτα» την πρώτη δεκαετία της ίδρυσης της 1972-1982. Η επιλογή της κατεύθυνσης Θέατρο στην Εκπαίδευση στο τελευταίο έτος του μεταπτυχιακού αυτού προγράμματος και η μελέτη της ιστορίας του παιδικού θεάτρου στη Ελλάδα σε συνδυασμό με το γεγονός ότι το έργο της συγγραφέως ως προς τα επιμέρους χαρακτηριστικά του δεν μελετήθηκε επαρκώς σε ένα επιστημονικό επίπεδο, αποτέλεσε το ερέθισμα για περαιτέρω διερεύνησή από την υποφαινόμενη. Προέκυψε λοιπόν η ανάγκη για μια σφαιρική μελέτη στο θεατρικό της έργο για παιδιά θέτοντας τα ακόλουθα ερευνητικά ερωτήματα:  Ποιά είναι τα νεωτερικά χαρακτηριστικά και τα μοτίβα των παραμυθιών που διακρίνονται στο πρωτότυπο έργο της;  Ποια είναι η παιδαγωγική αξία των έργων της που απευθύνονται σε παιδιά, και ποιες είναι οι αξίες και τα μηνύματα που μεταδίδουν στο ανήλικο θεατή;  Με ποιό τρόπο η Καλογεροπούλου συμβάλλει με τα έργα της στην συμμετοχικότητα του ερωτώμενου θεατή; Η παρούσα διατριβή δομείται σε δύο μέρη. Στο πρώτο επιχειρείται μια σύντομη επισκόπηση στην ιστορία του θεάτρου για παιδιά από το ‘70 και μετά ενώ μετά γίνεται αναφορά στις πηγές έμπνευσης της συγγραφέως από προγενεστέρους και σύγχρονους δημιουργούς. Ακολούθως παρουσιάζεται η δομή και τα χαρακτηριστικά των παραμυθιών, τα μοτίβα των παραμυθιών στα θεατρικά έργα για παιδιά της Ξένιας Καλογεροπούλου καθώς και τα νεωτερικά χαρακτηριστικά των σύγχρονων έργων για παιδιά στο έργο της συγγραφέως. Στο δεύτερο μέρος αναλύεται η παιδαγωγική αξία των παραμυθιών αλλά και η παιδαγωγία των θεατρικών έργων της Ξένιας Καλογεροπούλου για ανήλικους θεατές και πως αυτά προβάλλουν την συμμετοχικότητα του ερωτώμενου θεατή.el_GR
dc.format.extent77 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΘεατροπαιδαγωγικήel_GR
dc.subjectTheatre educationel_GR
dc.titleΤο έργο της Ξένιας Καλογεροπούλου και η παιδαγωγική του διάστασηel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe present postgraduate dissertation seeks to provide a survey of the theatrical corpus of Xenia Kalogeropoulou with the aim, on the one hand, of tracing and highlighting the characteristics and motifs that govern it and, on the other hand, of showcasing its educational dimension and value. Xenia Kalogeropoulou, through her initiatives and ceaseless action in the field of children's theatre over the last four decades, has changed many aspects of how we approach performances for children. It’s true that accessing the bibliography on the topic is relatively difficult since most of it is housed in the archives of “Theatro Porta.” Nevertheless, commendable attempts are made at undergraduate and graduate programs to study the works of the author. Eleni Meggreli, for example, has undertaken to catalogue the studies of the of Kalogeropoulou’s theatrical troupe “Mikri Porta” during the first decade of tis foundation 1972-1982. Having chosen the specialization of Theater in Education for the last year of this postgraduate degree and having studied the history of children’s theatre in Greece, along with the fact that the corpus of the author has not been sufficiently studied in its individual characteristics at the university level, have given the stimulus for further investigation of the topic by the author of this dissertation. There arose, therefore, the need for a comprehensive study of her theatrical corpus for children posing the following research questions: • Which are the novel features and motifs of the fairy tales that stand out in her original work? • What is the educational value of her works aimed at children, and what morals and messages do they transmit to underage audience members? • In what way does Kalogeropoulou contribute with her works to the participation of these audience members? • What innovations did Kalogeropoulou introduce to the field of theatre for underage viewers? The present dissertation consists of two parts. The first one presents an overview of the history of children’s theatre since the ‘70s followed by a review of the author’s sources of inspiration found in earlier and contemporary creators. Thereafter, it presents the structure and the characteristics of the fairy tales and the motifs of fairy tales in Kalogeropoulou’s children’s plays, as well as the novel characteristics of contemporary children’s plays in the corpus of the author. The second part analyses the pedagogical value of fairy tales and the pedagogy of the plays by Xenia Kalogeropoulou for underage viewers and how they promote the participation of these viewers.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής