Show simple item record

dc.contributor.advisorΠιτέλης, Χρήστος
dc.contributor.authorΝούτσου, Βασιλική
dc.contributor.otherNoutsou, Vasiliki
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2012-07-10
dc.date.accessioned2012-07-10T07:22:31Z
dc.date.available2012-07-10T07:22:31Z
dc.date.copyright2012-06
dc.date.issued2012-07-10
dc.identifier.otherMBA/2012/00057el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/311
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΤα Πανεπιστημιακά Ιδρύματα διαχειρίζονται μεγάλο αριθμό ανθρωπίνων πόρων. Λαμβάνοντας υπόψη τις τρέχουσες θεσμικές αλλαγές που λαμβάνουν χώρα στα Πανεπιστήμια αλλά και γενικότερα στην Δημόσια Διοίκηση, την οικονομική κρίση, τη συρρίκνωση του Δημόσιου Τομέα, το φαινόμενο της αναποτελεσματικότητας, της έλλειψης στόχων, κρίνεται επιτακτική η ανάγκη καλύτερης διαχείρισης ώστε να υπάρχει προοπτική ανάπτυξης και να δοθεί μία πιο αποτελεσματική διάσταση στο ρόλο της Δημόσιας Διοίκησης. Στην εργασία αυτή θα ασχοληθώ με τους ανθρώπινους πόρους του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Πρόκειται να ερευνηθεί: Πως μπορεί να γίνει καλύτερη διαχείριση, των ανθρωπίνων πόρων και να προσδώσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στον οργανισμό; Πως θα μπορούσε να συνδυαστεί η τεχνολογία σε αυτή τη προσπάθεια; Με ποιόν τρόπο μπορεί να γίνει καλύτερη διαχείριση της γνώσης που περιέχει ως φορέας Μάθησης; Από την έρευνα διαπιστώθηκε ότι υπάρχει αυξημένη ανάγκη για δεξιότητες, καλύτερης διαχείρισης πληροφοριών, χρειάζεται ορθότερη διατύπωση της συνολικής αποστολής, στόχων και σκοπών της συνακόλουθης στρατηγικής του Οργανισμού. Είναι σημαντικό να απεκδυθεί τα χαρακτηριστικά του Γραφειοκρατικού μοντέλου (Βραχυπρόθεσμο προγραμματισμό, στατική στοχοθεσία, ιεραρχική και άκαμπτη δομή, περιορισμένη εκχώρηση εξουσίας στη λήψη αποφάσεων, έμφαση στους τύπους) και να υιοθετήσει τις αρχές της σύγχρονης Διοίκησης (μακροπρόθεσμος προγραμματισμός, δυναμική στοχοθεσία, επιδίωξη επιτυχίας, εκχώρηση εξουσίας στη λήψη αποφάσεων, απέριττη δομή, έμφαση στην αποτελεσματικότητα και αποδοτικότητα). Για τον Οργανισμό, «το πρόβλημα δεν είναι να ανακαλύψει νέες ιδέες αλλά να απεκδυθεί τις παλιές και παθογόνες αντιλήψεις», όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο γνωστός οικονομολόγος Maynard Keynes. Για τη διεξαγωγή της συγκεκριμένης έρευνας επελέγη η χρήση ενός ερωτηματολογίου με ερωτήσεις κλειστού και ανοιχτού τύπου. Ερωτηματολόγια αυτής της μορφής είναι εύκολα να απαντηθούν κι απλή η επεξεργασία τους. Το ερωτηματολόγιο χωρίζεται σε δύο ενότητες Η πρώτη ενότητα αφορά τα δημογραφικά στοιχεία του δείγματος (φύλο, ηλικία, οικογενειακή κατάσταση, επίπεδο εκπαίδευσης), ενώ το δεύτερο μέρος αναφέρεται στην αξιολόγηση του επιπέδου της επαγγελματικής ικανοποίησης, την εμπλοκή τους με την εργασία, πως βλέπουν τις νέες θεωρήσεις της διοίκησης όπως αυτές έχουν ανακοινωθεί από την Κυβέρνηση. Οι συμμετέχοντες σύμφωνα με τις οδηγίες που αναγράφονται στην αρχή του ερωτηματολογίου, καλούνται να απαντήσουν βάζοντας ένα Χ στην απάντηση που τους αντιπροσωπεύει. Βασίστηκε σε πληροφορίες του R.Daft “What motivates me?”,Management p. 63-467 και σε υλικό του Υπουργείου Παιδείας. Το ερωτηματολόγιο δόθηκε σε ολόκληρο το Διοικητικό προσωπικό του Οργανισμού, και εξασφάλιζε την ανωνυμία. Η διανομή του έγινε μέσω ειδικής φόρμας η οποία στάλθηκε μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος, και η στατιστική ανάλυση έγινε με το στατιστικό πακέτο Μinitab.el_GR
dc.format.extent149 σ. πιν., 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.subjectΔιοίκηση Ανθρωπίνων Πόρωνel_GR
dc.subjectManage of human resourcesel_GR
dc.subjectΔημόσια διοίκησηel_GR
dc.subjectPublic administrationel_GR
dc.titleΔιοίκηση ανθρώπινου δυναμικού στο δημόσιο οργανισμό του Πανεπιστημίου Θεσσαλίαςel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractUniversities manage a large number of human resources. Taking into consideration the current institutional changes that take place in the universities and in the Public Administration general, the economic crisis, the shrinkage of Public Sector, the inefficiency and the lack of objectives, the need for better management is considered as imperative, for a development perspective and a more effective role. This paper will deal with the human resources of the University of Thessaly. The research will focus on the following questions: How the management of human resources can be better and provide competitive advantage to the organization? How the technology could be supportive in this effort? In which way could be better manage the containing Knowledge an Organization Learning? The research found that there is an increased need for better information management skills, better formulation of critical mission, goals and objectives of the resulting strategy of the Organisation. It is important to give up the features of the bureaucratic model - short term planning, static target setting, hierarchical and inflexible structure, limited delegation of power in decision making, focusing on formalities and to adopt the principles of modern Administration -long term planning, dynamic targeting, seeking success, cession of power in decision-making, simple structure, emphasis on effectiveness and efficiency. For the Organisation, “the problem is not to discover new ideas but to give up the old and pathogenic perceptions”, as characteristically reported by the famous economist Maynard Keynes. For the conduct of this study was selected a questionnaire with closed and open type questions. Questionnaires of this form are easily answered and simple in processing. The questionnaire is divided into two sections: The first section concerns the demographic elements of the participants (gender, age, marital status, level of education), while the second part refers to assessing the level of job satisfaction, their involvement with work, what they think about the new principles concepts of administration announced by the Government. Participants in accordance with the instructions listed at the beginning of the questionnaire, are called to answer putting an X in the answer of their choice. It was based on R. Daft’s information from the book “What motivates me?” Management pp.63-467 and on material of the Ministry of Education. The questionnaire was given to the entire administrative staff of the Organization and ensure anonymity. The distribution was made through a special form which was sent via e-mail, and statistical analysis was performed with the Minitab statistical package.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record