dc.contributor.advisor | Πετρίδης, Αντώνης | |
dc.contributor.author | Κυπριανού, Νεοφύτα | |
dc.contributor.other | Kyprianou, Neophyta | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2017-09-12 | |
dc.date.accessioned | 2017-09-12T11:00:50Z | |
dc.date.available | 2017-09-12T11:00:50Z | |
dc.date.copyright | 2017 | |
dc.date.issued | 2017-09-12 | |
dc.identifier.isbn | 978-9963-695-59-1 | |
dc.identifier.other | ΔΚ-ΕΛΠ/2017/00004 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/3119 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Η παρούσα διατριβή μελετά πτυχές της πρόσληψης του αρχαίου δράματος στην κυπριακή εκπαίδευση μέσω του θεσμού των Παγκύπριων Σχολικών Αγώνων Θεάτρου (1982-2014). Στη διατριβή εξετάζεται η ιστορία και η εξέλιξη των αγώνων από την αρχική τους μορφή (το φεστιβάλ σχολικού θεάτρου, που πρωτοδιοργανώθηκε το 1982) μέχρι τη μορφή που διατηρουν από το 2002 μέχρι σήμερα (Παγκύπτιοι Σχολικοί Αγώνες Θεάτρου και Αρχαίου Δράματος εις μνήμη Παναγιώτη Σέργη) Παρουσιάζονται οι βασικοί όροι συμμετοχής των σχολείων σύμφωνα με τις εκάστοτε προκυρήξεις του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού για τους Παγκύπριουε Σχολικούς Αγώνες Θεάτρου και Αρχαίου Δράματος και γίνεται αναφορά στα σχολεία που δημιούργησαν παράδοση ως προς τη συμμετοχή του στους αγώνες. Κατόπιν αναλύονται τα έργα που επιλέγονταν από τα σχολεία για συμμετοχήστην κατηγορία του Αρχαίου Δράματος, διερευνάται η γενεαλογία των παραστάσεων και σχολιάζεται το ύφος, η σκηνοθεσία και η ιδεολογία τους. Ακόμη διερευνάται η σύνδεση σχολικού και επαγγελματικού θεάτρου ως προς την κατηγορία Αρχαίου Δράματος την υπό εξέταση περίοδο και η πειρροή του επαγγελματικού δραματολογίου στην επιλογή έργων για παράσταση στο πλαίσιο των σχολικών αγώνων θεάτρου. Μέσα απο τη συγκέντρωση και ανάλυση πρωτογενούς αρχειακού υλικού από τις συμμετοχές των σχολείων στους αγώνες από την έναρξη του θεσμού μέχρι το 2014 εξάγονται συμπεράσματα για την αξία του θεσμού των Σχολικών Αγώνων Θεάτρου, τη σχέση του με την αντίστοιχη ελλαδική διοργάνωση (Μαθητικοί Αγώνες Θεάτρου), τις αδυναμίες/ προβλήματα που παρουσιάζει ο θεσμός με παράλληλες εισηγήσεις για την περαιτέρω αναβάθμιση τους. Τέλος εξάγονται συμπεράσματα για τη συμβολή των αγώνων στην καλλιέργεια θεατρικής παιδείας στους μαθητές στην Κυπριακή εκπαίδευση. | el_GR |
dc.format.extent | xxix, 1051 σ. 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Σχολικοί Αγώνες Θεάτρου -- Κυπριακή Εκπαίδευση | el_GR |
dc.subject | School Theatre Games -- Cypriot education | el_GR |
dc.title | Παραστάσεις αρχαίου δράματος στο πλαίσιο των παγκύπριων σχολικών αγώνων θεάτρου (1982-2014) | el_GR |
dc.type | Διδακτορική Διατριβή | el_GR |
dc.contributor.committeemember | Λιαπής, Βάϊος | |
dc.contributor.committeemember | Γραμματάς, Θεόδωρος | |
dc.contributor.committeemember | Κωνσταντίνου, Άντρη | |
dc.contributor.committeemember | Λενανάκης, Αντώνης | |
dc.description.translatedabstract | This dissertation aims to fill a gap in research on the reception of ancient drama in Greek-Cypriot education. Specifically, this dissertation examines the place of ancient drama in the institution of Pancyprian School Theatre Games (1982-2014). It scrutinises the history and the evolution of the Games from its origins (the “Festival of School Theatre”, which was first held in 1982) to its present form (Pancyprian School Games Theatre of Modern and Ancient Theatre in memory of Panagiotis Sergis), which was first established in 2002. Furthermore, this dissertation presents the basic conditions for participating schools as detailed in the respective notices of the Ministry of Education and Culture.. It refers to the schools who have created a particular tradition of taking part in the Games and analyses the genealogy, ideology, style, and direction of the performances. In addition, this dissertation investigates the link between professional theatre and school theatre as regards ancient drama in the period under review, and examines the relationship between professional and school performances vis-à-vis the selection of plays. Through the collection and analysis of primary archival material from the establishment of the institution until 2014, conclusions are drawn about the value of Cypriot School Theatre Games, its relationship with the corresponding Greek institution of Student Theatre Games and the weaknesses/problems of the institution, making suggestions for further improvement. Final conclusions regard the contribution of the Games to the cultivation of theatrical education and culture among Greek-Cypriot students. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |