Show simple item record

dc.contributor.advisorΚυπριωτάκη, Μαρία
dc.contributor.authorΑναστασάκη, Μαρία
dc.contributor.otherAnastasaki, Maria
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2017-09-12
dc.date.accessioned2017-09-12T11:00:31Z
dc.date.available2017-09-12T11:00:31Z
dc.date.copyright2017-06
dc.date.issued2017-09-12
dc.identifier.otherΕΠΑ/2017/00047el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/3117
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΑρκετές έρευνες έχουν επικεντρωθεί στη μελέτη των στάσεων και των αντιλήψεων των παιδιών τυπικής ανάπτυξης απέναντι στα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, καθώς και στην εφαρμογή παρεμβάσεων προκειμένου να τροποποιηθούν οι στάσεις των παιδιών τυπικής ανάπτυξης ως προς τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, καθώς έχουν καθοριστικό ρόλο στην σχολική ενσωμάτωση των παιδιών αυτών στη γενική εκπαίδευση. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να ανιχνεύσει εάν η εφαρμογή της ψυχοπαιδαγωγικής παρέμβασης της αφήγησης ιστοριών μπορεί να τροποποιήσει τις στάσεις και τις αντιλήψεις των παιδιών προσχολικής ηλικίας τυπικής ανάπτυξης απέναντι στα παιδιά με συναισθηματικές και συμπεριφορικές δυσκολίες. Στην παρούσα έρευνα συμμετείχαν 120 παιδιά τυπικής ανάπτυξης προσχολικής ηλικίας (4-6 ετών). Ογδόντα έξι παιδιά συγκρότησαν την πειραματική ομάδα στην οποία εφαρμόστηκε η ψυχοπαιδαγωγική παρέμβαση της αφήγησης ιστοριών για τέσσερις εβδομάδες και τριάντα τέσσερα παιδιά συγκρότησαν την ομάδα ελέγχου στην οποία δεν εφαρμόστηκε η παρέμβαση. Για να διερευνηθούν οι στάσεις των παιδιών της ομάδας ελέγχου και της πειραματικής ομάδας απέναντι στα παιδιά με συναισθηματικές και συμπεριφορικές δυσκολίες πριν και μετά την παρέμβαση χορηγήθηκε η κλίμακα αποδοχής για παιδιά προσχολικής ηλικίας (Acceptance Scale for Kindergartners-Revised (ASK-R). Στη συνέχεια, συγκρίθηκαν τα αποτελέσματα της ομάδας ελέγχου και της πειραματικής ομάδας. Με βάση τα ευρήματα της παρούσας έρευνας οι στάσεις και οι αντιλήψεις των παιδιών της πειραματικής ομάδας τροποποιήθηκαν σημαντικά απέναντι στα παιδιά με συναισθηματικές και συμπεριφορικές δυσκολίες.el_GR
dc.format.extent88 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΣυμπεριφορικές δυσκολίες -- Προσχολική ηλικίαel_GR
dc.subjectBehavioral difficulties -- Preschool childrenel_GR
dc.titleΨυχοπαιδαγωγικές παρεμβάσεις για την τροποποίηση των στάσεων παιδιών προσχολικής ηλικίας απέναντι σε παιδιά με συναισθηματικές και συμπεριφορικές δυσκολίεςel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractSeveral surveys have focused on studying the attitudes and perceptions of typically developing children towards children with special educational needs, as well as interventions to modify the attitudes of children, as they play an important role in the inclusion of children with special educational needs in general education. The purpose of this research is to investigate whether the implementation of the psycho-pedagogic intervention of story-telling can modify the attitudes and perceptions of pre-school typically developing children towards children with emotional and behavioral difficulties. In this study, participated 120 non-disabled preschool children (4-6 years old). Eighty-six children comprised the experimental group in which the psycho-pedagogic intervention of story-telling was applied for four weeks and thirty-four children participated in the control group that did not take part in the intervention. The Acceptance Scale for Kindergarten-Revised (ASK-R) was used to investigate the attitudes of children in the control group and the experimental group towards children with emotional and behavioral difficulties before and after intervention. Results showed the attitudes and perceptions of children of the experimental group were significantly modified towards children with emotional and behavioral difficultiesel_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record