Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΠετράκη, Ζαχαρούλα
dc.contributor.authorΦραγκέλλη, Φιλή
dc.contributor.otherFragkelli, Phili
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2017-09-07
dc.date.accessioned2017-09-07T10:34:05Z
dc.date.available2017-09-07T10:34:05Z
dc.date.copyright2017-07
dc.date.issued2017-09-07
dc.identifier.otherΕΓΛ/2017/00066el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/3081
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία, στο πρώτο μέρος της, προτάσσει τη μελέτη της κοινωνικής θέσης της γυναίκας στην Αρχαία Αθήνα και της απεικόνισης του γυναικείου φύλου στη λογοτεχνία των κλασικών χρόνων, προκειμένου να επικεντρωθεί στη συνέχεια (δεύτερο μέρος) στις πλατωνικές απόψεις για το γυναικείο φύλο στα έργα Συμπόσιον και Πολιτεία (5ο Βιβλίο). Σκοπός μου είναι να απαντήσω στο ερώτημα: εάν, οι ρηξικέλευθες και ανατρεπτικές για την εποχή τους απόψεις του Πλάτωνα περί γυναικών, στα δύο αυτά έργα, μπορούν να θεωρηθούν «φεμινιστικές» υπό το ερμηνευτικό φως των σύγχρονων σπουδών φύλου στη λογοτεχνία. Το συγκεκριμένο ζήτημα διερευνάται υπό το φως δύο κυρίως ερμηνευτικών τάσεων, που αναγιγνώσκουν την συγκεκριμένη πλατωνική θεώρηση, είτε ως μισογυνική είτε ως πρόδρομη φεμινιστικών αντιλήψεων. Σε σχέση με τα πλατωνικά κείμενα, η μελέτη κινείται σε δύο βασικούς άξονες. Στον πρώτο άξονα θα προσπαθήσουμε να αναδείξουμε τα σημεία εκείνα του Συμποσίου και της Πολιτείας, όπου ο φιλόσοφος εκφράζει τις ριζοσπαστικές του αντιλήψεις σχετικά με την ισοτιμία της γυναικείας ‘φύσης’ με την ανδρική και κατ᾽ επέκταση την ισότιμη θέση της γυναίκας στην κοινωνική και πολιτική ζωή της ιδανικής πολιτείας. Σ’ ένα δεύτερο άξονα, μέσα από την ερμηνεία του λόγου της Διοτίμας στο Συμπόσιον, θα προσπαθήσουμε να διερευνήσουμε τις προεκτάσεις του πλατωνικού φιλοσοφικού στοχασμού, που αιώνες πριν εμφανίζεται να εγείρει ερωτήματα τα οποία ενδιαφέρουν και την σύγχρονη διανόηση, με κυριότερο το φεμινιστικό κίνημα. Στο πρώτο κεφάλαιο επιχειρείται μια ιστορική αναδρομή στην κλασική Αθήνα, προκειμένου να εξεταστεί η θέση της γυναίκας εκείνη την περίοδο. Στο δεύτερο κεφάλαιο θα εξεταστεί η σχέση λογοτεχνίας και φύλου μέσα από τη φεμινιστική προσέγγιση. Στο τρίτο κεφάλαιο θα αναζητηθεί η αναπαράσταση της γυναίκας στη λογοτεχνία του 5ου αιώνα, με βασική εστίαση το κλασικό δράμα. Τέλος στο τέταρτο κεφάλαιο θα εξεταστεί η θέση της γυναίκας στα έργα, Συμπόσιον και Πολιτεία του Πλάτωνα.el_GR
dc.format.extent101 σ. 30 εκ,el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΠλάτων -- 427-347 π.Χ. -- Κριτική και ερμηνείαel_GR
dc.titleΦεμινισμός και γυναίκα στην Κλασική Αρχαιότητα: η περίπτωση του Πλάτωνα (Συμπόσιον και Πολιτεία)el_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractstudy starts from the inspection of the social position of women in Greek Antiquity of the Classical era and turns to the representation of the women in the Platonic dialogues in order to examine in particular the construction of the female voice and gender in the works Symposium and Republic Book 5. The study applies the literary tools of modern feministic theories with a view to providing an answer to the question whether Plato's approach to his representation of women is a 'feministic' one and, as a result, whether Plato was a 'proto-feminist', as it were. My approach to the two Platonic texts is organised on two planes: First, I will seek to highlight those places in the text where Plato puts forward revolutionary views about the equality of men and women (cf. the use of the term "physis" in Rep. 5) within the socio-political life of the ideal polis. Then I turn to the speech of Diotima in the Symposium and seek to unravel the way in which Plato's authorial techniques in the 4th BC raise questions about the construction of the female voice, which are still of interest to the feminist literary interpretations of Ancient Greek texts. In Chapter One I outline briefly the position of women in Classical Athens. In Chapter Two I turn to the examination of the relation of literature and the construction of gender from a feministic interpretative perspective. In Chapter Three I examine the representation of women in the 5th BC Classical literature with special reference to the genre of Classical Drama. Finally, in Chapter Four I turn to an analysis of Plato's approach to women and his construction of the female gender in the Republic 5 and the Symposium.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής