Show simple item record

dc.contributor.advisorΚαρατσαρέας, Πέτρος
dc.contributor.authorΑδάμου Παναγή, Στέλλα
dc.contributor.otherAdamou Panagi, Stella
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2017-09-07
dc.date.accessioned2017-09-07T10:33:39Z
dc.date.available2017-09-07T10:33:39Z
dc.date.copyright2017-06
dc.date.issued2017-09-07
dc.identifier.otherΕΓΛ/2017/00068el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/3079
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΗ παρούσα μελέτη εξετάζει τον τρόπο που λειτουργεί το γραμματικό γένος στη γλωσσική συμπεριφορά μίας ξεχωριστής ομάδας δίγλωσσων ομιλητών, κάτοικων Κύπρου, με εκτενή έκθεση στην Αγγλική Γλώσσα και μερική έκθεση στην Ελληνική Γλώσσα. Για την αξιολόγηση της συμπεριφοράς του γένους στη συγκεκριμένη ομάδα ομιλητών, αναλύθηκαν τα δεδομένα υπό μορφή συνεντεύξεων που συλλέχθηκαν από οκτώ ομιλητές ηλικιών 7-11 ετών. Μέσα από την έρευνα παρατηρήθηκε ότι το φαινόμενο της ασυμφωνίας του γένους παρουσιάζεται σε όλους τους ομιλητές, σε βαθμό όμως που να μην επηρεάζει την κατάκτηση της τιμής του γένους καταλυτικά. Τα αποτελέσματα είναι αρκετά ενδιαφέροντα ως προς την κανονικότητα που παρουσιάζει το φαινόμενο της ασυμφωνίας γένους, αφού στη συντριπτική πλειοψηφία τους, οι περιπτώσεις ασυμφωνίας , αφορούν την απόδοση ουδέτερου γένους στόχων συμφωνίας, σε θηλυκά και αρσενικά ουσιαστικά με το χαρακτηριστικό [-έμψυχο]. Η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή αποτελείται από επτά κεφάλαια. Στο πρώτο εισαγωγικό κεφάλαιο, διατυπώνεται το θέμα και η σημασία της έρευνας. Στο δεύτερο, παρουσιάζεται μία ανασκόπηση της υπάρχουσας βιβλιογραφίας σε σχέση με το γραμματικό γένος στη νέα ελληνική και την κατάκτηση του γένους από δίγλωσσους ομιλητές. Στο τρίτο κεφάλαιο παρατίθενται τα ερευνητικά ερωτήματα και οι στόχοι της έρευνας. Στο τέταρτο κεφάλαιο περιγράφεται η μεθοδολογία της έρευνας, ενώ στο πέμπτο παρουσιάζονται τα αποτελέσματα σε πίνακες. Στο έκτο κεφάλαιο αναλύονται τα αποτελέσματα σε μία συζήτηση που ενέχει αναφορές σε θεωρητικές προεκτάσεις της έρευνας και τέλος, στο έβδομο κεφάλαιο, που αποτελεί και τον επίλογο της έρευνας, παρουσιάζονται οι απαντήσεις στα ερευνητικά ερωτήματα που τέθηκαν στο κεφάλαιο τρία και τα συμπεράσματα. Επιπλέον, στο καταληκτικό κεφάλαιο γίνεται αναφορά σε κάποια άλλα ευρήματα της έρευνας, που μπορούν να αποτελέσουν πεδία μεταγενέστερων ερευνών.el_GR
dc.format.extent73 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΓλωσσική συμπεριφοράel_GR
dc.titleΓένος και συμφωνία σε δίγλωσσους ομιλητές αγγλικής και ελληνικής γλώσσας: Μια μελέτη σε παιδιά ηλικίας 7-11 ετώνel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThis thesis examines grammatical gender in a group of English-Greek bilingual speakers of a young age residing in Cyprus, with extensive input of English and partial input of Greek. Interview data were collected and analysed from eight speakers aged 7–11 years. The analysis showed that the phenomenon of gender disagreement was found in all speakers but to an extent that it did not appear to significantly affect the overall acquisition of gender. The results are quite interesting as to the regularity of the phenomenon of gender mismatch, since, in the overwhelming majority, non-target productions show that the semantics related feature [±animate] is used as the most important criterion whereby male and female nouns control neuter-marked agreement targets. This master thesis consists of seven chapters. The introductory chapter presents the subject and the importance of the research. The second chapter reviews the existing literature that relates to the grammatical gender in Modern Greek and the acquisition of gender by bilingual speakers. The third chapter sets out research questions and research objectives. The fourth describes the research methodology and the fifth chapter presents the results in tables. In the sixth chapter the results are analyzed in a discussion involving references to the theoretical implications of the research. Finally, the seventh chapter, which is the epilogue of the thesis, presents the answers to the research questions raised in chapter three and the conclusions of the research. In addition, the final chapter refers to some other research findings that can intrigue some further research.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record