Show simple item record

dc.contributor.advisorΓκορέζης, Παναγιώτης
dc.contributor.authorΚόκκινου, Δέσποινα
dc.contributor.otherKokkinou, Despoina
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2017-09-07
dc.date.accessioned2017-09-07T10:31:48Z
dc.date.available2017-09-07T10:31:48Z
dc.date.copyright2017-06
dc.date.issued2017-09-07
dc.identifier.otherΠΥΣΣ/2017/00123el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/3071
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΕισαγωγή: Οι συγκρούσεις που σημειώνονται μέσα στο εργασιακό περιβάλλον αποτελεί ένα ζήτημα το οποίο απασχολεί πλέον και σε μεγάλο βαθμό τις διοικήσεις όλων των οργανισμών, ανεξαρτήτως του χώρου στον οποίο δραστηριοποιούνται. Ειδικότερα, στο χώρο της υγείας, η διαχείριση των συγκρούσεων είναι επιτακτική ανάγκη, καθώς οι αρνητικές συνέπειες τους, μπορεί να οδηγήσουν στην μειωμένη αποτελεσματικότητα των επαγγελματιών υγείας και κατά συνέπεια στην περιορισμένη ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας. Ο ανταγωνισμός μεταξύ των επαγγελματιών υγείας, η κακή επικοινωνία και η περιορισμένη αποτελεσματικότητα της διοίκησης είναι κάποια από τα κυριότερα αίτια πρόκλησης συγκρούσεων στις μονάδες υγείας. Σκοπός της εργασίας: Ο σκοπός της συγκεκριμένης μελέτης είναι να διερευνήσει το ζήτημα των συγκρούσεων στους οργανισμούς υγείας, μέσα από τις απόψεις επαγγελματιών υγείας. Ειδικότερα, αποσκοπεί στη διερεύνηση των αιτιών που προκαλούν τις συγκρούσεις μέσα στις μονάδες υγείας καθώς και των συνεπειών τους. Ακόμη, η παρούσα εργασία διερευνά τις στρατηγικές διαχείρισης συγκρούσεων που υιοθετούν οι επαγγελματίες υγείας. Μεθοδολογία: Για την επίτευξη του σκοπού της εργασίας χρησιμοποιήθηκε η ποσοτική έρευνα, στην οποία συμμετείχαν 260 επαγγελματίες υγείας που εργάζονται στο Γενικό Νοσοκομείο Κατερίνης. Οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να συμπληρώσουν ένα δομημένο ερωτηματολόγιο, του οποίου η κατασκευή στηρίχτηκε στο ερευνητικό εργαλείο Ongori (2008). Αποτελέσματα: Από την ανάλυση των δεδομένων, προέκυψε ότι η κακή επικοινωνία είναι ο κύριος λόγος για τον οποίο σημειώνονται συγκρούσεις μέσα στις μονάδες υγείας και έπεται ο ανταγωνισμός μεταξύ των εργαζομένων. Ακόμη, έγινε εμφανές ότι το μειωμένο επίπεδο συνεργασίας μεταξύ των επαγγελματιών υγείας και η αρνητική επίδραση στις λειτουργίες του οργανισμού, είναι οι κυριότερες αρνητικές συνέπειες. Καταληκτικά, οι επαγγελματίες υγείας στην πλειοψηφία των περιπτώσεων επιλέγουν να διαχειριστούν τις συγκρούσεις αντιμετωπίζοντας ευθέως το πρόβλημα, ενθαρρύνοντας την ανοιχτή επικοινωνία και μέσα από τη συνεργασία με τους συναδέλφους τους.el_GR
dc.format.extentix, 59 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΔιαχείριση συγκρούσεωνel_GR
dc.subjectConflict managementel_GR
dc.subjectΔιαχείριση συγκρούσεων -- Δημόσια νοσοκομείαel_GR
dc.subjectConflict management -- Public hospitalsel_GR
dc.titleΣυγκρούσεις στους οργανισμούς υγείας: Οι απόψεις των επαγγελματιών υγείας του Γενικού Νοσοκομείου Κατερίνηςel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractIntroduction: The conflict that occurs in the workplace is an issue that currently causes major concern to the management of any organization, regardless of the particular industry and sector, within which, it operates. In the health sector, specifically, the effective management of conflict is considered to be an inescapable need, since the negative implications of conflict may lead to a reduced level of effectiveness of health professionals, and as a result, to a lower quality of the provided health services. Objective of the assignment: The objective of this assignment is to investigate the issue of conflict in health organizations, by examining the views of health professionals. More precisely, it aims to investigate the reasons that cause conflict in health units, as well as its implications. Besides, this assignment explores the conflict management strategies that are adopted by health professionals. Methodology: In order to achieve the objective of the assignment, the quantitative research approach was employed, which involved the participation of 260 health professionals who work at the General Hospital of Katerini. Health professionals were asked to complete a structured questionnaire, which was based on the questionnaire of Ongori (2008). Results: From the data analysis, it was found that poor communication is the key reason that causes conflict in health units, followed by rivalry among employees. Moreover, it is clear, that the reduced level of cooperation among health professionals and negative impact on the operations of the organization, are the most important negative implications. As a final word, in most cases, health professionals choose to deal with conflict by directly addressing the problem, through the encouragement of open communication, and cooperation with their colleaguesel_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record