Repository logo
  • English
  • Ελληνικά
  • Log In
    Have you forgotten your password?
Repository logo
  • Collections
  • Research Outputs
  • Projects
  • People
  • Statistics
  • English
  • Ελληνικά
  • Log In
    Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Ψηφιακό Αποθετήριο ΚΥΨΕΛΗ / Kypseli Digital Repository
  3. Theses / Διατριβές και Πτυχιακές Εργασίες
  4. Μεταπτυχιακές Διατριβές / Master Τheses
  5. Διοίκησης Μονάδων Υγείας (ΕΛΛ) / Health Policy and Planning (in Greek)
  6. Η καταγραφή της λειτουργικότητας των παιδιών με αυτισμό με τη χρήση της κλίμακας Vineland και ο ρόλος της εργοθεραπείας
 
  • Details
Options

Η καταγραφή της λειτουργικότητας των παιδιών με αυτισμό με τη χρήση της κλίμακας Vineland και ο ρόλος της εργοθεραπείας

Author(s)
Παγάνη, Ιωάννα
Date Issued
2015-08-20
Faculty
Σχολή Οικονομικών Επιστημών και Διοίκησης / Faculty of Economics and Management 
Abstract
Ο αυτισμός είναι μια διάχυτη νευροαναπτυξιακή διαταραχή, άγνωστης αιτιολογίας, που εκδηλώνεται από την βρεφική ηλικία και διαρκεί ολόκληρη τη ζωή. Χαρακτηρίζεται από ποιοτικές αποκλίσεις στην κοινωνική αλληλεπίδραση και στη δημιουργία σχέσης, στη λεκτική και μη λεκτική επικοινωνία και στο παιχνίδι-σκέψη-φαντασία. Τα συμπτώματα ποικίλλουν ανάλογα με την ηλικία και το αναπτυξιακό στάδιο, τη σοβαρότητα, τη συνύπαρξη άλλων ιατρικών καταστάσεων, την ιδιοσυγκρασία του ατόμου και περιβάλλοντος.
Ο σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η σκιαγράφηση της λειτουργικότητας των παιδιών με αυτισμό, όπως απεικονίζεται στο επίπεδο των δεξιοτήτων επικοινωνίας, δραστηριοτήτων καθημερινής ζωής, κοινωνικοποίησης και κινητικής ανάπτυξης. Η σκιαγράφηση της λειτουργικότητας των παιδιών με αυτισμό διενεργήθηκε με χρήση της κλίμακας Vineland. Η έρευνα έλαβε χώρα σε ένα δείγμα 120 παιδιών με αυτισμό, τα οποία προέρχονται από την πόλη των Πατρών. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η επικοινωνία, οι καθημερινές δραστηριότητες, η κοινωνικοποίηση και οι κινητικές δεξιότητες των παιδιών με αυτισμό βρίσκονται σε ιδιαίτερα χαμηλό επίπεδο, ενώ ανέδειξαν τη συμβολή της εργοθεραπείας. Το επίπεδο επικοινωνίας των παιδιών με αυτισμό δεν επηρεάζεται κανένα δημογραφικό στοιχείο. Το επίπεδο των καθημερινών δραστηριοτήτων των παιδιών με αυτισμό επηρεάζεται από την ηλικιακή ομάδα και τη βαθμίδα εκπαίδευσης, από την οικονομική κατάσταση της οικογένειας και από τη θεραπευτική παρέμβαση. Το επίπεδο κοινωνικοποίησης των παιδιών με αυτισμό εμφανίζεται υψηλότερο από τα προηγούμενα και επηρεάζεται θετικά από την ηλικία και την εκπαιδευτική βαθμίδα. Το επίπεδο κινητικών δεξιοτήτων των παιδιών με αυτισμό επίσης εμφανίζεται υψηλότερο από την επικοινωνία και τις καθημερινές δραστηριότητες, ενώ δεν επηρεάζεται από κανένα δημογραφικό στοιχείο.
Publisher
Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου
Format
76 σ. 30 εκ
Subjects

Αυτισμός

Autism

Κλίμακα Vineland

Vineland scale

Αυτισμός -- Εργοθεραπ...

Autism -- Occupationa...

File(s)
Loading...
Thumbnail Image
Name

ΔΜΥ-2015-00308.pdf

Size

1.51 MB

Format

Adobe PDF

Checksum

(MD5):7cae2856dbcb862ee8ed3cc9914551e3

  • Contact Us
  • Cookie settings
  • Open University of Cyprus
  • OUC Library
  • Policies
  • Accessibility and Data Protection

Find us on:

FacebookFacebook

Built with DSpace-CRIS software - Extension maintained and optimized by 4Science - Powered by Dataly