Show simple item record

dc.contributor.advisorΝικολάου, Ντάϊνα
dc.contributor.authorPapachristoforou, Elena
dc.contributor.otherΠαπαχριστοφόρου, Έλενα
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2017-08-29
dc.date.accessioned2017-08-29T10:47:33Z
dc.date.available2017-08-29T10:47:33Z
dc.date.copyright2017-05
dc.date.issued2017-08-29
dc.identifier.otherMBA/2017/00494el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/3034
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractThe present dissertation seeks to provide an overview of the EU consumer protection policy, outlining the history and development of consumer law and policy in the EU over the years, while it focuses on a comprehensive and up-to-date presentation on a number of policy areas related to consumer protection, highlighting past improvements, achievements and success stories. It attempts to identify the shortcomings and future challenges, especially due to the technological and digital development, but also due to the increased complexity of financial products and services , the increasing influence of environmental, social, ethical and other quality aspects in purchasing decisions. The dissertation includes the presentation and evaluation of statistical data collected by the Cyprus Consumer Protection Service of the Ministry of Energy, the European Commission (statistical data of EU Networks, FIN-NET, RAPEX, ECC-Net and CPC), market and behavioral studies commissioned by the EC and information gathered from the Consumer Scoreboards, published by the EC in alternate years. The Consumer Conditions Scoreboard monitors national conditions for consumers in 3 dimensions (knowledge and trust, compliance and enforcement, complaints and dispute resolution) and examines progress in the integration of the EU retail market based on the level of business–to-consumer cross-border transactions and the development of e-commerce. The Consumer Markets Scoreboard, tracks the performance of 42 goods and services markets, taking into account the ease of comparing goods/services, consumers’ trust in retailers/suppliers to respect consumer protection rules, the degree to which problems experienced in the market cause detriment and consumer satisfaction. Even though a large number of achievements have been made throughout the years and despite the high level of consumer protection already achieved, the EU still needs to respond to the current challenges, adapt consumer law to the digital age, promote sustainable growth, support consumer interests in key sectors and restore confidence in the European economy by enhancing consumer empowerment and policy synergies.el_GR
dc.format.extentvii, 55 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isoenel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΠροστασία καταναλωτή -- Ευρωπαϊκή Ένωσηel_GR
dc.subjectConsumer protection -- European Unionel_GR
dc.titleInternet market and consumer protection achievements and challengesel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractΗ παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή σκοπό έχει να παρέχει μια ανασκόπηση της πολιτικής για την προστασία του καταναλωτή στην Ευρωπαική Ένωση, με μια αναδρομή στο ιστορικό και την εξέλιξη του νομοθετικού πλαισίου και της πολιτικής για την προστασία του καταναλωτή εντός της ΕΕ και συνεχίζοντας με μια σύντομη και επικαιροποιημένη παρουσίαση των επιμέρους τομέων προστασίας του καταναλωτη, επισημαίνοντας προηγούμενες βελτιώσεις, επιτεύγματα και ιστορίες επιτυχίας. Η διατριβή επιχειρεί να αναγνωρίσει τις ελλείψεις και τα κενά, καθώς και τις μελλοντικές προκλήσεις, ειδικά ως επακόλουθο της τεχνολογικής και ψηφιακής εξέλιξης, αλλά επίσης και συνεπεία της αυξημένης πολυπλοκότητας των χρηματοοικονομικών προιόντων και υπηρεσιών και της υψηλής επίδρασης από περιβαλλοντολογικές, κοινωνικές, ηθικές και άλλες ποιοτικές διαστάσεις, οι οποίες καθορίζουν τις αγοραστικές αποφάσεις των καταναλωτών. Η διατριβή περιλαμβάνει την παρουσίαση και αξιολόγηση στατιστικών δεδομένων, συλλεχθέντων από την Κυπριακή Υπηρεσία Προστασίας του Καταναλωτή του Υπουργείου Ενέργειας, την Ευρωπαική Επιτροπή (στατιστικά δεδομένα από Ευρωπαικά Δίκτυα, FIN-NET, RAPEX, το Δίκτυο των ΕΚΚ και CPC), μελέτες αγοράς και συμπεριφοράς καταναλωτών παραγγελθείσες από την Ευρωπαική Επιτροπή, καθώς και πληροφορίες από τους Πίνακες Αποτελεσμάτων των Καταναλωτικών Αγορών και Επιδόσεων των Καταναλωτικών Αγαθών, οι οποίες εκδίδονται από την ΕΕ εναλάξ κάθε χρόνο. O πίνακας αποτελεσμάτων, για τις καταναλωτικές συνθήκες παρακολουθεί τις συνθήκες των καταναλωτών, σε εθνικό επίπεδο, εξετάζοντας τρεις διαστάσεις (γνώση και εμπιστοσύνη, συμμόρφωση και επιβολή, παράπονα και επίλυση διαφορών) και εξετάζει την πρόοδο όσον αφορά την ολοκλήρωση του λιανικού εμπορίου στην ΕΕ. Η αξιολόγηση βασίζεται στο επίπεδο του διασυνοριακού εμπορίου μεταξύ επιχειρήσεων και καταναλωτών και στην ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου. Ο Πίνακας επιδόσεων των καταναλωτικών αγαθών παρακολουθεί τις αξιολογήσεις των καταναλωτών της ΕΕ σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας των αγορών 42 αγαθών και υπηρεσιών. Για την αξιολόγηση χρησιμοποιούνται κριτήρια όπως η συγκρισιμότητα των προσφορών, η iv εμπιστοσύνη ότι οι πωλητές συμμορφώνονται με τους κανόνες προστασίας των καταναλωτών, ο βαθμός στον οποίο πληρούνται οι προσδοκίες των καταναλωτών, και οι ζημίες που προκαλούνται από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές. Παρά το σημαντικό αριθμό επιτευγμάτων διαμέσου των χρόνων και παρά τη διασφάλιση υψηλού επιπέδου προστασίας του καταναλωτή, η ΕΕ οφείλει να ανταποκριθεί στις τρέχουσες προκλήσεις, να προσαρμόσει το νομοθετικό πλαίσιο προστασίας του καταναλωτή στην ψηφιακή εποχή, να προωθήσει τη βιώσιμη ανάπτυξη, να ενισχύσει τα συμφέροντα των καταναλωτών σε βασικούς τομείς και να αποκαταστήσει την εμπιστοσύνη στην οικονομία της ΕΕ, ενδυναμώνοντας το καταναλωτή και τις πολιτικές συνέργειες.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record