Τα χρώματα και η επίδραση που έχουν στη διαδικασία λήψης αγοραστικών αποφάσεων των καταναλωτών
Abstract
Σε ένα περιβάλλον όπου ο ανταγωνισμός μεταξύ των εταιρειών είναι όλο και πιο έντονος οι εταιρείες προσπαθούν να βελτιώσουν την αποτελεσματικότητα τους για να εδραιώσουν τη θέση τους στην αγορά και να μεγιστοποιήσουν τα κέρδη τους. Η ποιότητα των προϊόντων αλλά και η προσφορά τους σε χαμηλές τιμές αποτελούν δύο τρόπους που χρησιμοποιούν οι εταιρείες για να πετύχουν τους στόχους τους. Ένας άλλος σημαντικός παράγοντας που φαίνεται διαδραματίζει το δικό του ρόλο είναι οι μέθοδοι που χρησιμοποιούν οι εταιρείες για να προωθήσουν τα προϊόντα τους.
Στη βιβλιογραφία έχει καταγραφεί ότι η επιλογή του χρώματος του προϊόντος, του λογότυπου και του καταστήματος δεν είναι τυχαίες επιλογές καθώς το χρώμα συνδέεται και επηρεάζει τις αντιλήψεις και τη στάση των ατόμων για τα προϊόντα που πρόκειται να αγοράσουν. Οι επιχειρήσεις μπορούν να επιλέξουν το καταλληλότερο χρώμα για το προϊόν τους ή για το λογότυπο τους αν έχουν γνώση όσο αφορά τις έννοιες που αποδίδουν στα διάφορα χρώματα οι καταναλωτές και αν γνωρίζουν πως οι αντιλήψεις των ατόμων διαμορφώνονται, επηρεάζονται και καθορίζονται από το χρώμα.
Σε αυτή την εργασία η βασική στόχευση είναι να καταγραφούν οι έννοιες με τις οποίες τα άτομα συνδέουν τα χρώματα καθώς επίσης και η επίδραση που έχουν τα χρώματα στις αντιλήψεις τους, στις προτιμήσεις τους και στην καταναλωτική τους συμπεριφορά. Επίσης, εξετάζεται αν συνδέονται οι προτιμήσεις αυτές με τα προσωπικά χαρακτηριστικά των ατόμων, όπως είναι για παράδειγμα το φύλο, η ηλικία, το επίπεδο εκπαίδευσης και το ύψος του εισοδήματος.
Για να εκπληρωθούν οι βασικοί στόχοι της έρευνας και να απαντηθούν τα ερωτήματα που τίθενται χρησιμοποιείται ένα δείγμα από άτομα που απαντούν σε διάφορες ερωτήσεις που σχετίζονται με τις προτιμήσεις τους για το χρώμα.