Show simple item record

dc.contributor.advisorΦιλίππας, Νικόλαος
dc.contributor.authorΓκόνης, Γεώργιος
dc.contributor.otherGkonis, Gewrgios
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2017-08-29
dc.date.accessioned2017-08-29T10:45:33Z
dc.date.available2017-08-29T10:45:33Z
dc.date.copyright2017-06
dc.date.issued2017-08-29
dc.identifier.otherMBA/2017/00554el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/3026
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΟι Συμβάσεις Παραχώρησης κατασκευής των οδικών αξόνων στην Ελλάδα, ως συμβάσεις ΣΔΙΤ, υλοποιούνται με την συνέργεια δύο μερών, του ιδιωτικού φορέα (παραχωρησιούχος) και του δημοσίου φορέα. Η κάθε πλευρά αναλαμβάνει να εκτελέσει μέρος του έργου, να χρηματοδοτήσει συγκεκριμένες δράσεις και να αναλάβει τους κινδύνους που της αναλογούν, με βάση την σύμβαση. Οι συμβάσεις αυτές, συνοδεύονται από σχετικά χρηματοοικονομικά μοντέλα, τα οποία όμως αφορούν στα χρηματοοικονομικά μεγέθη της σύμβασης, αποκλειστικά από την πλευρά του παραχωρησιούχου. Προκειμένου το δημόσιο, να είναι σε θέση να παρακολουθήσει την υλοποίηση τέτοιων συμβάσεων, θα πρέπει να δομήσει ένα αντίστοιχο χρηματοοικονομικό μοντέλο, το οποίο θα περιλαμβάνει όλες τις χρηματορροές που διενεργεί, οι περισσότερες των οποίων δεν περιλαμβάνονται στο χρηματοοικονομικό μοντέλο του παραχωρησιούχου. Με τον τρόπο αυτό, θα είναι σε θέση να αξιολογήσει την κάθε ενδεχόμενη τροποποίηση της σύμβασης, με βάση τα συμφέροντα του δημοσίου και ταυτόχρονα και της ισορροπίας της σύμβασης. Η δόμηση ενός τέτοιου μοντέλου θα πρέπει να έχει ως αφετηρία την προσυμβατική περίοδο, για την εκπόνηση των μελετών Value for Money και Public Sector Comparator, ώστε να αποφασίσει την μορφή της σύμβασης και στην συνέχεια με την μελέτη Κόστους – Οφέλους (Cost – Benefit), να εκτιμηθούν τα χρηματοοικονομικά μεγέθη του έργου, που θα παρακολουθούνται κατά την διάρκεια της υλοποίησής του. Κεντρικό ερώτημα για τα ανωτέρω, αποτελεί η μέθοδος προσδιορισμού του επιτοκίου προεξόφλησης, προκειμένου να είναι δυνατός ο υπολογισμός των ανωτέρω και επίσης να υπολογισθεί και η Καθαρή Παρούσα Αξία των χρηματορροών που εκτελεί το δημόσιο, για το έργο, ώστε να εκτιμηθεί και να αξιολογηθεί η μελλοντική του αξία, σε σχέση με το περιουσιακό στοιχείο που θα παραλάβει. Η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή μετά του επισυναπτόμενου υπολογιστικού μοντέλου, αποτελεί μία προσέγγιση για την αξιολόγηση τέτοιων έργων, χρησιμοποιώντας ως πεδίο εφαρμογής την Σύμβαση Παραχώρησης «Μορέας : Αυτοκ/μος Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα και Λεύκτρο – Σπάρτη», η οποία λειτουργεί.el_GR
dc.format.extentvii, 76 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΑξιολόγηση Σύμβασης Παραχώρησηςel_GR
dc.subjectConcessions Agreements Evaluationel_GR
dc.titleΑξιολόγηση της σύμβασης παραχώρησης "Μορέας : Αυτοκ/μος Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα και Λεύκτρο - Σπάρτη" Με την μέθοδο της Net Present Valueel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractConcessions Agreements for the construction of highways in Greece, as PPP contracts, are implemented with the assistance of two parties, the private operator (the concessionaire) and the public body. Each party undertakes to carry out part of the project, finance specific actions and assume the risks associated with it, on the basis of the Concession’s requirements. These Concession’s contracts are accompanied by relevant financial models, which relate to the contract's financial amounts, exclusively for the concessionaire’s part. In order for the public authorities, to be able to monitor the implementation of such contracts, it is a great necessity, to develop a corresponding financial model, which will include all its cash flows, most of which are not included in the concessionaire's financial model. In this way, it will be able to evaluate any possible amendment of the contract, based on the interests of the public sector and, at the same time, the balance of the contract. The development of such a model should start on the period before the procurement, for the preparation of Value for Money and Public Sector Comparator studies, to decide on the type of the contract and then the cost-benefit study, for the assessment of project’s financial values, to be monitored during its implementation. A key issue, is the method of determining the discount rate to evaluate the above and the public sector’s cash flows Net Present Value, in order to assess and evaluate their future value, in relation to the asset issued in the future. This postgraduate dissertation with the attached computational model is an approach for the evaluation of such projects, using as a scope the Concession Agreement "Moreas: Corinth - Tripoli - Kalamata and Lefktro - Sparta", which is in operating period.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record