Διοίκηση και ηγεσία σε δημόσιους οργανισμούς. Μελέτη περίπτωσης: Περιφέρεια Αττικής
Abstract
Στην Ελλάδα οι δημόσιοι οργανισμοί λειτουργούν αναποτελεσματικά γιατί παραβιάζουν τις βασικές αρχές του σύγχρονου Μάνατζμεντ. Αυτό οδηγεί στην κακή ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών και την αναποτελεσματική εξυπηρέτηση των πολιτών.
Στην παρούσα διατριβή γίνεται προσπάθεια να διαπιστωθεί εάν στον οργανισμό Περιφέρειας Αττικής εφαρμόζονται οι αρχές του σύγχρονου Μάνατζμεντ, να μελετηθεί το στυλ ηγεσίας του οργανισμού και τα κίνητρα που δίνονται στους εργαζόμενους έτσι ώστε να αποδίδουν καλύτερα. Ακόμη θα ερευνηθεί αν υπάρχουν χαρακτηριστικά στον οργανισμό τα οποία βοηθούν στην αποτελεσματική λειτουργία του.
Για την εκπόνηση της συγκεκριμένης διατριβής χρησιμοποιήθηκε η πρωτογενής ποσοτική έρευνα. Για την συλλογή των δεδομένων προτιμήθηκε το ερωτηματολόγιο. το οποίο στάλθηκε μέσω Google drive στους υπαλλήλους της Περιφέρειας Αττικής στο υπηρεσιακό τους Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο. Απαντήθηκαν 103 ερωτηματολόγια από υπαλλήλους όλων των Διευθύνσεων του Οργανισμού Περιφέρειας Αττικής.
Από τα αποτελέσματα της έρευνας διαπιστώθηκε ότι υπάρχει ελλιπής εφαρμογή των περισσοτέρων αρχών του σύγχρονου Μάνατζμεντ στον Οργανισμό Περιφέρειας Αττικής. Επιπλέον διαπιστώθηκε ότι υπάρχουν ορισμένα κίνητρα για την καλύτερη απόδοση των εργαζόμενων τα οποία όμως είναι λιγότερα από τα αντικίνητρα με αποτέλεσμα την αναποτελεσματική λειτουργία του οργανισμού. Ακόμη από την έρευνα διαπιστώθηκε ότι το στυλ ηγεσίας του οργανισμού είναι το Δημοκρατικό ή συμμετοχικό στυλ.
Τέλος με βάση τα αποτελέσματα της έρευνας προτείνεται ένα σχέδιο το οποίο μπορεί να οδηγήσει στην βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών και κατά συνέπεια στην αποτελεσματική λειτουργά του οργανισμού.