Kypseli Logo
    • Ελληνικά
    • English
  •  Home
  •  Browse 
    • Communities & Collections
    • By Issue Date
    • Authors
    • Titles
    • Subjects
    • By Issue number
  • Language elLanguage en
  •  Login 
    • Sign in
    View Item 
    • Home
    • Αποθετήριο Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (Repository of the Open University of Cyprus)
    • Μεταπτυχιακές διατριβές / Master Τhesis
    • Διοίκηση Επιχειρήσεων (ΕΛΛ + ΑΓΓ) / (MBA) Master of Business Administration (in Greek and English)
    • View Item
    •   Home
    • Αποθετήριο Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (Repository of the Open University of Cyprus)
    • Μεταπτυχιακές διατριβές / Master Τhesis
    • Διοίκηση Επιχειρήσεων (ΕΛΛ + ΑΓΓ) / (MBA) Master of Business Administration (in Greek and English)
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Digital marketing για μια διεθνή επιχείρηση: Η περίπτωση των Zara

    Thumbnail
    View/Open
    MBA-2017-00519.pdf (1.010Mb)
    Date
    2017-08-28
    Author
    Γαρουφάλου, Αικατερίνη
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    Στα πλαίσια της παρούσας εργασίας, πραγματευόμαστε το μείζον ζήτημα των ηλεκτρονικών υπηρεσιών διαδικτύου για μία διεθνή επιχείρηση και πιο συγκεκριμένα, θα αναφερθούμε στην περίπτωση της επιχείρησης Zara, με βασικό στόχο μας να σκιαγραφήσουμε τις προτιμήσεις των καταναλωτών, αλλά και των δυνητικών πελατών της Zara, αναφορικά με την πραγματοποίηση των αγορών τους μέσω του διαδικτύου, αλλά και την γενικότερη στάση τους απέναντι στη διαφήμιση των προϊόντων μέσω του διαδικτύου. Στο πρώτο κεφάλαιο της εργασίας μας, αναφερόμαστε στο παγκόσμιο διεθνές εμπόριο, αλλά και τις προκλήσεις που αυτό επιφυλάσσει για τις επιχειρήσεις, αλλά και για την οικονομία γενικά. Κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει το γεγονός ότι, η παγκοσμιοποίηση είναι πλέον γεγονός, όχι μόνο στη χώρα μας, αλλά και σε διεθνές επίπεδο, κάτι το οποίο αφενός οδηγεί στην κατάργηση των εμπορικών συνόρων και αφετέρου, καθιστά επιτακτική την ανάγκη για την διεθνοποίηση των επιχειρήσεων σε ένα παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον. Εν συνεχεία, θα εστιάσουμε την μελέτη μας στο διεθνές μάρκετινγκ, δίνοντας τους απαραίτητους ορισμούς, σκιαγραφώντας την έννοια, αλλά και τις στρατηγικές που υπαγορεύονται μέσω του συγκεκριμένου κλάδου της οικονομικής επιστήμης και έπειτα, θα εξειδικεύσουμε την μελέτη μας στην περίπτωση της επιχείρησης Zara. Αξίζει να αναφέρουμε ότι, μέσα από την μελέτη μας εξάγαμε σημαντικά συμπεράσματα για την δομή και την λειτουργία της συγκεκριμένης επιχείρησης, ένα από τα οποία είναι, ότι η βασική ιδέα του επιχειρηματικού μοντέλου της ZARA είναι να παρέχει μέση ποιότητα στα ρούχα μόδας στις μάζες και μάλιστα σε προσιτές τιμές. Το κλειδί για αυτό είναι η κάθετη ολοκλήρωση και η γρήγορη ανταπόκριση. Προκειμένου να αποκτήσουμε μία σαφέστερη εικόνα της σημαντικότητας που κατέχει το digital marketing στην περίπτωση της Zara, πραγματοποιήσαμε, στα πλαίσια της παρούσας εργασίας, μία έρευνα μέσω ερωτηματολογίου, σε ένα δείγμα από 108 άτομα, τα οποία επιλέχθηκαν με τη μέθοδο της απλής τυχαίας δειγματοληψίας, έξω από τα καταστήματα της εταιρίας ZARA, έτσι ώστε το δείγμα μας να είναι όσο το δυνατόν πιο αντιπροσωπευτικό, καθώς θα σχετίζεται άμεσα με δυνητικούς πελάτες της εταιρίας. Μέσα από την διεξαγωγή της προαναφερθείσας έρευνας, στοχεύσαμε, όπως είπαμε και παραπάνω, να εξάγουμε χρήσιμα συμπεράσματα, αναφορικά με το αν και σε τι βαθμό, η Zara πρέπει να δίνει μεγαλύτερη έμφαση στο κομμάτι της προβολής των προϊόντων της μέσω του διαδικτύου, και στο κατά πόσον οι ίδιοι οι πελάτες είναι θετικοί απέναντι στην διαφήμιση μέσω του διαδικτύου και προτιμούν να αγοράζουν τα ρούχα τους από ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, εν συγκρίσει με το παρελθόν. Η έρευνα που κληθήκαμε να διεξάγουμε στα πλαίσια της παρούσας εργασίας είναι ιδιαίτερα σημαντική, όχι μόνο επειδή μέσω αυτής θα μπορέσουμε να εξάγουμε χρήσιμα συμπεράσματα για την σχετικά νέα πραγματικότητα του digital marketing στο χώρο των επιχειρήσεων και της απήχησης που έχει αυτό στο καταναλωτικό κοινό, αλλά επίσης, θα μπορέσουμε να εξάγουμε χρήσιμα συμπεράσματα για τη μελλοντική πορεία της εταιρίας Zara, τόσο στην Ελλάδα όσο και διεθνώς. Το βασικότερο συμπέρασμα στο οποίο καταλήξαμε μέσα από την έρευνα μας, έγκειται στο γεγονός ότι, εν μέσω της οικονομικής κρίσης που έχει πλήξει τη χώρα μας, αλλά και των νέων δεδομένων που έχουν διαμορφωθεί πλέον στο χώρο της οικονομίας, οι καταναλωτές προσπαθούν να επωφεληθούν μέσα από τις προσφορές και τις εκπτώσεις, για τις οποίες ενημερώνονται κατά κύριο λόγο μέσω του διαδικτύου και των μέσω κοινωνικής δικτύωσης. Μέσα από την έρευνά μας, έγινε φανερό το γεγονός ότι, η πλειονότητα των πελατών της αλυσίδας ενδυμάτων Zara θεωρούν ότι, η κοινωνική τους ζωή επηρεάζεται σε σημαντικό βαθμό από τα μέσω κοινωνικής δικτύωσης, ενώ ταυτόχρονα, προσπαθούν να πραγματοποιήσουν τις αγορές τους με τέτοιο τρόπο, ώστε να εξοικονομήσουν χρόνο, αλλά και χρήματα. Πράγματι, ένα αρκετά μεγάλο ποσοστό από τα άτομα που συμμετείχαν στην έρευνα, δήλωσαν ότι, προτιμούν να πραγματοποιούν τις αγορές τους μέσω του ηλεκτρονικού καταστήματος Zara, παρά να πηγαίνουν οι ίδιοι σε κάποιο φυσικό κατάστημα, ενώ παράλληλα, επισήμαναν ότι, μέσω του διαδικτύου, παροτρύνονται να κάνουν πιο συχνές αγορές, συγκριτικά με το παρελθόν που δεν υπήρχε ευρεία χρήση του διαδικτύου
    URI
    http://hdl.handle.net/11128/3006
    Collections
    • Διοίκηση Επιχειρήσεων (ΕΛΛ + ΑΓΓ) / (MBA) Master of Business Administration (in Greek and English)

    Open University of Cyprus

    PO Box 12794,

    2252, Latsia

    Cyprus

    Tel.: +357 22 411600

    Fax.: +357 22 411601

    • Help
    • Contact Us
    • Open University of Cyprus
    • OUC Library
    • Policies
    • Accessibility and Data Protection

    Find us on:

    • FacebookFacebook
    • EU Flag
    • Republic of Cyprus
    • Structural Funds
    • e University
    • Open University of Cyprus

    The eUniversity Project is co-founded by the European Regional Development Fund and National Funds in the Programmatic Period 2007-2013

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Issue numberThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Issue number

    My Account

    Sign inRegister

    Open University of Cyprus

    PO Box 12794,

    2252, Latsia

    Cyprus

    Tel.: +357 22 411600

    Fax.: +357 22 411601

    • Help
    • Contact Us
    • Open University of Cyprus
    • OUC Library
    • Policies
    • Accessibility and Data Protection

    Find us on:

    • FacebookFacebook
    • EU Flag
    • Republic of Cyprus
    • Structural Funds
    • e University
    • Open University of Cyprus

    The eUniversity Project is co-founded by the European Regional Development Fund and National Funds in the Programmatic Period 2007-2013