Διοίκηση και αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού στην τράπεζα
Abstract
Η Παγκόσμια Οικονομική Κρίση έχει επηρεάσει σε πολύ μεγάλο βαθμό και τις Ελληνικές Τράπεζες. Το Ελληνικό Τραπεζικό Σύστημα συρρικνώθηκε αρκετά και καλείται σχεδόν μετά από μία δεκαετία ύφεσης και πολλαπλών προβλημάτων, να ανασυνταχθεί και να επιστρέψει σε θετικά αποτελέσματα. Μεταξύ των αρνητικών επιπτώσεων που προκάλεσε η Οικονομική Κρίση ήταν από τη μία η μείωση του προσωπικού, η μείωση των μισθών και λοιπών παροχών, η αλλαγή στον τρόπο Εκπαίδευσης του Προσωπικού και από την άλλη η αύξηση της πίεσης προς τους εργαζόμενους για απαίτηση περισσότερων πωλήσεων προϊόντων λόγω της αυξημένης ανάγκης για έσοδα και επιστροφή σε θετικά αποτελέσματα. Οι Διευθύνσεις Ανθρώπινου Δυναμικού των Τραπεζών έχουν σήμερα, περισσότερο από ποτέ, τον πιο υπεύθυνο ρόλο στην προσπάθεια για ανάκαμψη και επιστροφή στην κερδοφορία. Η άριστη συνεργασία με τις Διοικήσεις των Τραπεζών και τις Διευθύνσεις του Μάρκετινγκ θα επιφέρει και τα επιθυμητά αποτελέσματα.
Κύριο μέλημα των Διευθύνσεων Ανθρώπινου Δυναμικού των Τραπεζών θα πρέπει να είναι η δημιουργία ευχαριστημένων εργαζόμενων ούτως ώστε εκείνοι να ανταποκρίνονται με επιτυχία στα καθήκοντά τους.
Η έρευνα που πραγματοποιήθηκε για τις ανάγκες της παρούσας Μεταπτυχιακής Διατριβής είχε στόχο να καταγράψει τις σκέψεις, τις ιδέες, τις ανησυχίες και τους προβληματισμούς των σημερινών εργαζόμενων στις Τράπεζες. Για το σκοπό αυτό δημιουργήθηκαν τέσσερις ενότητες στο ερωτηματολόγιο με έμφαση α) στον Τρόπο Αξιολόγησης Προσωπικού, β) στη Μεθοδολογία της Εκπαίδευσης, γ) στις Αμοιβές και δ) στη σύνδεση των πωλήσεων με κίνητρα παροχών. Τα αποτελέσματα που καταγράφηκαν από τις απαντήσεις που έδωσε ένα ικανοποιητικό δείγμα εργαζομένων από όλες τις Ελληνικές Τράπεζες αναμένεται να βοηθήσουν σημαντικά στην εξαγωγή χρήσιμων συμπερασμάτων για επίκαιρα ζητήματα σε σχέση με τη διοίκηση και τη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού.