Διαχείριση εφοδιαστικής αλυσίδας και επιχειρηματικότητα
Abstract
Στο σύγχρονο ηλεκτρονικό επιχειρηματικό περιβάλλον , ο παγκόσμιος ανταγωνισμός , η υψηλή διαθεσιμότητα πληροφοριών και καναλιών επικοινωνίας, ο πελατοκεντρικός προσανατολισμός των αγορών και η εφαρμογή νέων τεχνολογιών και πρακτικών του νέου επιχειρείν απαιτούν αλλαγή της Διαχείρισης Εφοδιαστικής Αλυσίδας από την παραδοσιακή μορφή σε πιο ευέλικτες και δυναμικές μορφές. Απαιτούνται περισσότερες καινοτόμες πρακτικές και νέα κανάλια επικοινωνιών για την ικανοποίηση των ολοένα μεγαλύτερων απαιτήσεων των πελατών για φθηνότερα προϊόντα και γρηγορότερη παράδοση.
Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να αποτυπωθεί η Διαχείριση της Εφοδιαστικής Αλυσίδας και να προσδιοριστούν οι τάσεις και οι προοπτικές για αυτήν, καθώς και η επιχειρηματική εξέλιξη της. Θα αναφερθούν βασικές έννοιες και αρχές που διέπουν την Εφοδιαστική Αλυσίδα καθώς και η ανάλυση της σε βάθος όπως επίσης και ανάλυση των σχέσεων και συνεργασιών εντός αυτής. Θα αναφερθούμε στους πιο συχνά εμφανιζόμενους κινδύνους και τα πληροφοριακά συστήματα που χρησιμοποιούνται.Στην πορεία θα γίνει παρουσίαση του πλαισίου εντός του οποίου δρουν οι Εφοδιαστικές Αλυσίδες στην Ελλάδα, ώστε να επιτευχθεί μια ευρύτερη οπτική γωνία και για τον σκοπό αυτό θα δοθεί μια σύντομη παρουσίαση της χώρας. Σε δεύτερο επίπεδο, η διπλωματική αυτή θα στοχεύει στην αναγνώριση των τάσεων που παρουσιάζουν οι ελληνικές Εφοδιαστικές Αλυσίδες προσπαθώντας ταυτόχρονα να καταδείξει τους κινδύνους από τους οποίους ενδεχομένως να απειλούνται.
Τελικός στόχος λοιπόν της έρευνας, μέσω όλων των παραπάνω , είναι να αναδειχθούν οι πιθανές ευκαιρίες για τις Εφοδιαστικές Αλυσίδες στην Ελλάδα, ώστε να φανούν τα κενά για περαιτέρω έρευνα. Συνεπώς τα ερευνητικά ερωτήματα συγκεντρώθηκαν γύρω από: 1) Τη δομή της διαχείρισης της Εφοδιαστικής Αλυσίδας, 2) Τη διαχείριση κινδύνων εντός της Εφοδιαστικής Αλυσίδας , 3) Τις διαδικασίες και πληροφοριακά συστήματα ( IT services ) που χρησιμοποιεί καθώς και 4) Την στρατηγική της Εφοδιαστικής Αλυσίδας.