dc.contributor.advisor | Παπαδάκης, Σπυρίδων | |
dc.contributor.author | Ρόζου, Μαρία | |
dc.contributor.other | Rozou, Maria | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2017-07-27 | |
dc.date.accessioned | 2017-07-27T09:30:32Z | |
dc.date.available | 2017-07-27T09:30:32Z | |
dc.date.copyright | 2017-05 | |
dc.date.issued | 2017-07-27 | |
dc.identifier.other | ΠΕΣ/2017/00265 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/2936 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Στόχος αυτής της μεταπτυχιακής διατριβής είναι να διερευνήσει τον βαθμό κατανόησης και
εμπέδωσης των δεδομένων και των τρόπων αναπαράστασής τους μέσα σε προγράμματα
(αλγόριθμος + δεδομένα), απαιτεί από τον
δημιουργό του την κατάλληλη αναπαράσταση των δεδομένων, για να καταστεί λειτουργικό,
οδηγώντας από τον κόσμο των αφηρημένων εννοιών στην πραγματικότητα. Στα υπάρχοντα
Προγράμματα Σπουδών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην Ελλάδα και στα αντίστοιχα
εκπαιδευτικά εγχειρίδια ο ρόλος των δεδομένων παρουσιάζεται υποβαθμισμένος, οπότε ήταν
αναμενόμενος ο βαθμός δυσκολίας που θα συναντούσαν οι μαθητές. Για την απάντηση των
ερευνητικών ερωτημάτων της μεταπτυχιακής διατριβής μελετήσαμε προγράμματα
κατασκευασμένα από μαθητές, ενώ από βιβλιογραφική επισκόπηση καταγράφηκε μία ποικιλία
δυσκολιών που αντιμετωπίζουν οι μαθητές στη διδασκαλία του Προγραμματισμού,
ανεξαρτήτως του υπό χρήση προγραμματιστικού περιβάλλοντος. Με βάση τα συμπεράσματα
που προέκυψαν σχεδιάστηκε μία πειραματική διδακτική παρέμβαση με στόχο την εξεύρεση
τρόπων υπέρβασης των μαθητικών δυσκολιών. Καταγράφηκαν τα στατιστικά αποτελέσματα
της πιλοτικής διδασκαλίας και αναδείχθηκε η ανάγκη βελτίωσης και προσαρμογής του τρόπου
διδασκαλίας των δεδομένων και της αναπαράστασής τους και ο επανασχεδιασμός του
Προγράμματος Σπουδών της Πληροφορικής στην προοπτική της ανάπτυξης της υπολογιστικής
σκέψης του μαθητή. | el_GR |
dc.format.extent | vii, 102 σ. 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Διδασκαλία Προγραμματισμού -- Δευτεροβάθμια εκπαίδευση | el_GR |
dc.subject | Programming Teaching -- Secondary education | el_GR |
dc.title | Αναπαράσταση δεδομένων σε περιβάλλοντα οπτικού προγραμματισμού για τη διδασκαλία κώδικα στο Λύκειο | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | The goal of this M.Sc. dissertation is to examine the grade of understanding and consolidation of
data and the ways of their representation into programs by the students of 1st class of Lyceum, as
the program (algorithm + data) requires from its creator the appropriate data representation, for
to be functional, leading fron the world of abstract meanings to reality. In the present Studies
Programms of Hellenic Secondary Education and the appropriate textbooks the role of data
appears to be degradated, so the grade of difficulty that the students faced was expected. To
answer the research questions of this M.Sc. dissertation, we studied programs constructed by
studends, while through a bibliographic review was recorded a variety of dificulties faced by the
students during Programming teaching, ragardless the programing environment in use. On the
basis of the conclutions that emerged, an experimental teaching was designed with the purpose to
find ways of excess the students’ difficulties. The statistic results of the pilotic teaching was
recorded and emerged the need to improve and redesign the way of teaching data and their
representation as also the Informatic Studies Ptrogramm in the perspective of developing the
student’s computational thinking. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |