Show simple item record

dc.contributor.advisorΠαπαδάκης, Σπυρίδων
dc.contributor.authorΡόζου, Μαρία
dc.contributor.otherRozou, Maria
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2017-07-27
dc.date.accessioned2017-07-27T09:30:32Z
dc.date.available2017-07-27T09:30:32Z
dc.date.copyright2017-05
dc.date.issued2017-07-27
dc.identifier.otherΠΕΣ/2017/00265el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/2936
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΣτόχος αυτής της μεταπτυχιακής διατριβής είναι να διερευνήσει τον βαθμό κατανόησης και εμπέδωσης των δεδομένων και των τρόπων αναπαράστασής τους μέσα σε προγράμματα (αλγόριθμος + δεδομένα), απαιτεί από τον δημιουργό του την κατάλληλη αναπαράσταση των δεδομένων, για να καταστεί λειτουργικό, οδηγώντας από τον κόσμο των αφηρημένων εννοιών στην πραγματικότητα. Στα υπάρχοντα Προγράμματα Σπουδών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην Ελλάδα και στα αντίστοιχα εκπαιδευτικά εγχειρίδια ο ρόλος των δεδομένων παρουσιάζεται υποβαθμισμένος, οπότε ήταν αναμενόμενος ο βαθμός δυσκολίας που θα συναντούσαν οι μαθητές. Για την απάντηση των ερευνητικών ερωτημάτων της μεταπτυχιακής διατριβής μελετήσαμε προγράμματα κατασκευασμένα από μαθητές, ενώ από βιβλιογραφική επισκόπηση καταγράφηκε μία ποικιλία δυσκολιών που αντιμετωπίζουν οι μαθητές στη διδασκαλία του Προγραμματισμού, ανεξαρτήτως του υπό χρήση προγραμματιστικού περιβάλλοντος. Με βάση τα συμπεράσματα που προέκυψαν σχεδιάστηκε μία πειραματική διδακτική παρέμβαση με στόχο την εξεύρεση τρόπων υπέρβασης των μαθητικών δυσκολιών. Καταγράφηκαν τα στατιστικά αποτελέσματα της πιλοτικής διδασκαλίας και αναδείχθηκε η ανάγκη βελτίωσης και προσαρμογής του τρόπου διδασκαλίας των δεδομένων και της αναπαράστασής τους και ο επανασχεδιασμός του Προγράμματος Σπουδών της Πληροφορικής στην προοπτική της ανάπτυξης της υπολογιστικής σκέψης του μαθητή.el_GR
dc.format.extentvii, 102 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΔιδασκαλία Προγραμματισμού -- Δευτεροβάθμια εκπαίδευσηel_GR
dc.subjectProgramming Teaching -- Secondary educationel_GR
dc.titleΑναπαράσταση δεδομένων σε περιβάλλοντα οπτικού προγραμματισμού για τη διδασκαλία κώδικα στο Λύκειοel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe goal of this M.Sc. dissertation is to examine the grade of understanding and consolidation of data and the ways of their representation into programs by the students of 1st class of Lyceum, as the program (algorithm + data) requires from its creator the appropriate data representation, for to be functional, leading fron the world of abstract meanings to reality. In the present Studies Programms of Hellenic Secondary Education and the appropriate textbooks the role of data appears to be degradated, so the grade of difficulty that the students faced was expected. To answer the research questions of this M.Sc. dissertation, we studied programs constructed by studends, while through a bibliographic review was recorded a variety of dificulties faced by the students during Programming teaching, ragardless the programing environment in use. On the basis of the conclutions that emerged, an experimental teaching was designed with the purpose to find ways of excess the students’ difficulties. The statistic results of the pilotic teaching was recorded and emerged the need to improve and redesign the way of teaching data and their representation as also the Informatic Studies Ptrogramm in the perspective of developing the student’s computational thinking.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record