Συστήματα κινήτρων και μέθοδοι αξιολόγησης προσωπικού στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις (ΜΜΕ) στην Ελλάδα την εποχή της κρίσης
Abstract
Η διπλωματική έχει στόχο να μελετήσει την ύπαρξη και την εφαρμογή των συστημάτων κινήτρων και τις μεθόδους αξιολόγησης προσωπικού στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις (ΜΜΕ) στην Ελλάδα την εποχή της κρίσης.
Στο πλαίσιο της μεθοδολογίας χρησιμοποιούνται δευτερογενή στοιχεία για την αποτύπωση των εννοιών, βάσει της βιβλιογραφίας και δημοσιευμένης αρθρογραφίας και γίνεται βιβλιογραφική ανασκόπηση της υπάρχουσας εμπειρικής έρευνας για να διερευνηθεί πώς τα συστήματα κινήτρων και οι μέθοδοι αξιολόγησης προσωπικού μπορούν να βοηθήσουν τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις να βρουν διέξοδο από την κρίση.
Στο πλαίσιο πρωτογενούς έρευνας, έγινε ποσοτική έρευνα με ερωτηματολόγιο σε δείγμα 108 ΜΜΕ διαφορετικών κλάδων της ελληνικής αγοράς, ώστε να εξεταστεί σφαιρικά το μείγμα της ελληνικής αγοράς ως προς τα συστήματα κινήτρων και τις μεθόδους αξιολόγησης προσωπικού μέσα στην οικονομική κρίση.
Τα αποτελέσματα της παρούσας διπλωματικής δείχνουν ότι οι υφιστάμενες μέθοδοι αξιολόγησης της απόδοσης, καθώς και τα συστήματα κινήτρων των ΜΜΕ οδηγούν σε σχετικά υψηλό επίπεδο ικανοποίησης των εργαζομένων, κάτι που κατ' επέκταση συμβάλλει στην αύξηση της παραγωγικότητας τους και στην μεγαλύτερη ευκολία των ΜΜΕ να βρουν διεξόδους από τη κρίση. Εντούτοις, το υπάρχον σύστημα αμοιβών δεν είναι ξεκάθαρο το αν επηρεάζει ή όχι τη δυνατότητα των ΜΜΕ να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά τη κρίση.