Πελατο-κεντρική ανάπτυξη νέων προϊόντων - Mελέτη περίπτωσης νέων προϊόντων Daikin
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2017-07-25Συγγραφέας
Σοφοκλέους, Αγγελική
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Στα πλαίσια της μεταπτυχιακής μου διατριβής, έχω ασχοληθεί με τις διαδικασίες ανάπτυξης νέων πελατο-κεντρικών προϊόντων. Η εργασία μου πραγματεύεται στάδια που βοηθούν στην πράξη τις επιχειρήσεις, να εντοπίσουν και να αντιληφθούν τις ανάγκες των πελατών, ώστε να δημιουργήσουν γι’ αυτούς χρήσιμα προϊόντα αλλά και να κερδίσουν μεγάλα ποσοστά μεριδίου της αγοράς. Καταρχάς, αναλύονται οι έννοιες του προϊόντος, του κύκλου ζωής του, του νέου προϊόντος αλλά και οι λόγοι ανάπτυξης του.
Λόγω της αυξημένης βιβλιογραφίας επί του θέματος, γίνεται εξειδίκευση στα οχτώ πελατο-κεντρικά στάδια ανάπτυξης νέων προϊόντων των Armstrong & Kotler, (2009). Αναλύονται τα στάδια της σύλληψης ιδεών, της αξιολόγησης τους, του σχεδίου ανάπτυξης και δοκιμής, της ανάπτυξης στρατηγικής μάρκετινγκ, της επιχειρηματικής ανάλυσης, της ανάπτυξης του προϊόντος, της δοκιμής μάρκετινγκ και τέλος της εμπορικής ανάπτυξης του, παραθέτοντας μεθόδους και παραδείγματα για κάθε στάδιο. Ακολούθως, αναλύεται η χρονική διάρκεια ανάπτυξης νέων προϊόντων αλλά και οι παράγοντες επιτυχίας και αποτυχίας τους.
Από την πιο πάνω βιβλιογραφική επισκόπηση, προκύπτουν τα ερευνητικά ερωτήματα της εργασίας που αφορούν τη μελέτη περίπτωσης της Daikin. Ερωτήματα σχετικά με τη φιλοσοφία, τη διαδικασία ανάπτυξης, τους παράγοντες σχεδιασμού τους, την πελατο-κεντρική προσέγγιση τους αλλά και τους κρίσιμους παράγοντες της επιτυχίας των προϊόντων της. Τα πιο πάνω δεδομένα συλλέχτηκαν από δευτερογενή στοιχεία της επιχείρησης, συγκρίνοντας τα με τα δεδομένα της βιβλιογραφικής επισκόπησης.
Λαμβάνοντας υπόψη όλα τα πιο πάνω παρατίθενται τα συμπεράσματα αλλά, και οι περιορισμοί, που αντιμετωπίστηκαν κατά τη διάρκεια της έρευνας, όπως επίσης και προτάσεις για μελλοντική έρευνα.