Προγράμματα κινήτρων απόδοσης εργαζομένων λιανεμπορίου μόδας
Abstract
Το κύριο θέμα της μελέτης μας είναι η υποκίνηση του ανθρώπινου δυναμικού, τα κίνητρα και η αξιολόγηση των κινήτρων που εφαρμόζονται στους εργαζομένους από τους εργοδότες και η σημασία τους. Φαίνεται ότι πλέον η σημασία που δίνεται στα κίνητρα των εργαζομένων από τους εργοδότες επιφέρει αποτελέσματα οπότε και εκεί στηρίζουν την μισθοδοσία τους αρκετές φορές. Το πεδίο της έρευνας και οι περιπτώσεις προσαρμόζονται στο λιανεμπόριο της Κύπρου και κυριότερα στα μικρά καταστήματα πωλήσεων προϊόντων μη τρόφιμου(ένδυση, υπόδηση, ηλεκτρικά, οικιακά). Γενικότερα οι τύποι επιβράβευσης που προσφέρονται είναι είτε χρηματικοί είτε μη χρηματικοί, μηνιαία ή σε μεγαλύτερα διαστήματα μέχρι ετήσια αλλά επιπλέον τα τελευταία χρονιά έχουν αρκετή αύξηση τα βραβεία διασκέδασης από διάφορους εργοδότες.
Σε όλους τους τομείς ο εργαζόμενος για να αποδώσει το μέγιστο των δυνατοτήτων του χεριάζετε επιπλέον ενεργοποίηση του αισθήματος, ικανοποίησης των αναγκών του για απόδοση στην εργασία μέσα από αλλά κίνητρα. Αυτά τα κίνητρα και οι πρακτικές είναι που αναζητεί ο κάθε εργοδότης για να πετύχει η επιχείρηση του στο κομμάτι της αποδοτικότητας του παράγοντα ανθρώπινο δυναμικό με απώτερο στόχο να βελτιώσουν τις ομάδες τους.
Η αναφορά μας σε θεωρίες και σχέδια κινήτρων που εφαρμόζονται παγκοσμίως γίνετε κυρίως βιβλιογραφικά και από αρθρογραφία. Η αγορά της Κύπρου προσφέρει μεν κίνητρα στους εργαζομένους όμως τα δείγματα είναι τόσο μικρά και οι εργοδότες που προσφέρουν πλήρη εξέλιξη των κινήτρων αυτών είναι περιορισμένοι οπότε και το δείγμα μας μικρό.
Επιπλέον η παρακίνηση των εργαζομένων αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά ζητήματα της διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού, αφού συνδικάζετε με την ανθρώπινη συμπεριφορά και απόδοση των εργαζομένων μιας επιχείρησης.
Πέραν από τα οφέλη του εργοδότη πρωταγωνιστής στις πιο κάτω περίπτωση είναι ο εργαζόμενος, οι ανάγκες του πέραν από τις υποχρεώσεις και η τοποθέτηση ιδεών για βελτίωση της προσφοράς και της ζήτησης της αγοράς.
Σημαντικό ρολό στην διατήρηση της παραγωγικότητας είναι η ομαλοποίηση της ψυχολογίας του εργασιακού χώρου και αυτό επιτυγχάνετε με τα καταλληλά κίνητρα χρηματικά και μη χρηματικά.
Ο εργαζόμενος ζει σήμερα μέσα σε μια περίοδο ύφεσης, πίεσης και αστάθειας και αισθάνεται ολοκληρωμένος όταν οι συνθήκες εργασίας του (ωράριο εργασίας, χαμηλό βασικό μισθό) τον ικανοποιούν, όταν νιώθει ότι αυτό που προσφέρει αναγνωρίζετε, όχι μόνο με χρηματικές επιβραβεύσεις αλλά και υπό την γενική συμπεριφορά των ανωτέρων, υπάλληλων ή ιδιοκτήτων. Νιώθει την ανάγκη να μην είναι παθητικός και απλά ένα κομμάτι στην αλυσίδα παραγωγής, αλλά να είναι ενεργό κομμάτι και το πιο σημαντικό σε ένα σύνολο.
Για την εκπόνηση ανάτρεξα σε ελληνική και διεθνή βιβλιογραφία αλλά και αρθρογραφία και σε αρκετά σημεία χρησιμοποιήθηκαν διαδικτυακές πληροφορίες μέσα από επίσημες ιστοσελίδες οργανισμών.