Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΤσίχλη, Άννα
dc.contributor.authorΦωτίου, Μαρία
dc.contributor.otherPhotiou, Maria
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2017-07-24
dc.date.accessioned2017-07-24T10:05:30Z
dc.date.available2017-07-24T10:05:30Z
dc.date.copyright2017-05
dc.date.issued2017-07-24
dc.identifier.otherΘΣΠ/2017/00075el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/2914
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΗ παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή αποτελεί μια αναστοχαστική πρόταση σύγχρονης σκηνικής επαναδιαπραγμάτευσης του θεατρικού κειμένου Το Κουκλόσπιτο (Νόρα) του Henrik Ibsen. Στην ουσία επιχειρεί να καταδείξει πώς, μέσα από μια διαφορετική ανάγνωση του κλασσικού ιψενικού κειμένου, προκύπτει ένα νέο γραπτό κείμενο με θέμα τη γυναικεία θυματοποίηση, το οποίο μάλιστα προσεγγίζεται μέσα από την αισθητική της θεατρικής περφόρμανς. Σημειώνεται ότι η μεταπτυχιακή διατριβή διακρίνεται σε δύο μέρη. Στο πρώτο κεφάλαιο διασαφηνίζεται ότι η ιψενική Νόρα αντικατοπτρίζει τη ψυχοσύνθεση μιας κακοποιημένης γυναίκας στη δυτική κοινωνία του 21ου αιώνα. Καταγράφονται επίσης οι δραματουργικές επιλογές που συγκροτούν το διασκευασμένο γραπτό κείμενο, το οποίο σκιαγραφεί με αλληγορικό τρόπο τις διάφορες μορφές βίας. Στο δεύτερο κεφάλαιο αναλύονται σε βάθος όλα τα σκηνικά σημεία της προτεινόμενης θεατρικής περφόρμανς, τα οποία προάγουν την άμεση εγγύτητα θεατών – περφόρμερς, όπως επίσης την ενεργή συμμετοχή του κοινού στο επιτελεστικό γεγονός. Επιπλέον διευκρινίζεται ότι οι συμβολικές δράσεις των περφόρμερς επιδιώκουν την προβολή του φαύλου κύκλου κακοποίησης. Απώτερος στόχος της σύγχρονης σκηνοθετικής πρότασης είναι η κοινωνική αφύπνιση και η κριτική τοποθέτηση του θεατή απέναντι στο σοβαρό ζήτημα της ενδοοικογενειακής βίας.el_GR
dc.format.extentviii, 68 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΤο Κουκλόσπιτο -- Διασκευήel_GR
dc.titleΠρος κοινοποίηση: Διασκευή του θεατρικού κειμένου Το Κουκλόσπιτο (Νόρα) του Henrik Ibsen για μια εναλλακτική σκηνοθετική προσέγγισηel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe current dissertation proposes an alternative directorial approach of Henrik Ibsen’s A Doll’s House (Nora). Essentially, it aims to indicate that through a different approach in reading of the classical Ibsen’s writing, a new written text is derived, regarding the women’s victimization, which is approached through the aesthetic of the theatrical performance. The dissertation is divided in two sections. The first chapter clarifies that Ibsen’s Nora reflects the mentality of an abused woman of the west society during the 21st century. Furthermore, the dramatic choices that compose the derived text, which outlines the various forms of violence in a different way, are reported. The second chapter performs a deep analysis of the stage sets of the proposed theatrical performance, which not only promotes the direct vicinity of the duo spectators – performers, but also the active participation of the spectators in the conclusive event. Moreover, it is specified that the actions of the performers attempt to show the vicious circle of the abuse. The ultimate aim of this directorial approach is the social awareness and critical positioning of the spectator in respect to the important matter of the domestic violence.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής