Show simple item record

dc.contributor.advisorΔημητρόπουλος, Ξενοφών
dc.contributor.authorΓώγος, Μερκούριος
dc.contributor.otherGwgos, Merkourios
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2012-06-20
dc.date.accessioned2012-06-20T09:55:58Z
dc.date.available2012-06-20T09:55:58Z
dc.date.copyright2012-05
dc.date.issued2012-06-20
dc.identifier.otherΠΛΗ/2012/00017el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/285
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΣτην σημερινή εποχή της κινητικότητας, οι επικοινωνίες που βασίζονται στο πρωτόκολλο IP πλεονεκτούν έναντι των συμβατικών, καθώς δεν εξαρτώνται από την εκάστοτε θέση του χρήστη. Προσφέρουν επίσης, ενοποιημένες υπηρεσίες φωνής, εικόνας και δεδομένων, εύκολη αναβάθμιση και διαχείριση και επί πλέον έχουν χαμηλότερο κόστος λειτουργίας. Έτσι, η τηλεφωνία VoIP έχει εξελιχθεί, από μια αναδυόμενη, σε μια ευρέως αναγνωρισμένη τεχνολογία. Όμως, η μεταφορά της τηλεφωνικής υπηρεσίας σε ένα δίκτυο μεταγωγής πακέτων έχει επιπτώσεις στην ποιότητα της φωνής που αντιλαμβάνονται οι χρήστες. Καθοριστικοί παράγοντες είναι η καθυστέρηση, η διακύμανση της καθυστέρησης και οι απώλειες πακέτων. Επομένως, είναι απαραίτητο να ληφθούν μέτρα QoS, όπως τα εικονικά δίκτυα VLAN και οι διαφοροποιημένες υπηρεσίες DiffServ, που βελτιώνουν την απόδοση της υπηρεσίας η οποία καθορίζει τον βαθμό ικανοποίησης του χρήστη QoE. Για την μέτρηση της QoE υπάρχουν υποκειμενικές και αντικειμενικές τυποποιημένες μέθοδοι. Οι υποκειμενικές βασίζονται στην εκτίμηση από ανθρώπους ενώ οι αντικειμενικές, οι οποίες διακρίνονται σε παρεμβατικές και μη παρεμβατικές, βασίζονται σε αλγορίθμους που προσομοιώνουν την ανθρώπινη αντίληψη. Οι μη παρεμβατικές χρησιμοποιούν τον τυποποιημένο αλγόριθμο αξιολόγησης ποιότητας E‐model. Με στόχο την βελτίωση της ποιότητας των κλήσεων ενός ιδιωτικού τηλεφωνικού κέντρου VoIP, έγινε αξιολόγηση και βελτίωση της λειτουργίας του τοπικού δικτύου με την εγκατάσταση QoS και την ανάλυση μετρικών ποιότητας πραγματικών κλήσεων VoIP με μη παρεμβατική μέθοδο μέσω λογισμικού βασισμένου στο E‐model. Καταγράφηκαν οι απαιτήσεις εύρους ζώνης, ο λόγος επιβάρυνσης προς ωφέλιμο φορτίο και ο ρυθμός μετάδοσης πακέτων των codec G.711, G.722, GSM, Speex, iLBC και αξιολογήθηκαν οι επιπτώσεις στην ποιότητα της φωνής παραμέτρων όπως η διακύμανση της καθυστέρησης, η απώλεια πακέτων και τα σφάλματα ακολουθίας. Πραγματοποιήθηκαν επίσης εργαστηριακές μετρήσεις ποιότητας VoIP με προσομοίωση της λειτουργίας του Internet σε επίπεδο τοπικού δικτύου χρησιμοποιώντας τις δυνατότητες που προσφέρει ο προσομοιωτής δικτύου netem του λειτουργικού συστήματος Linux. Οι μετρήσεις αφ’ ενός κατέγραψαν τις επιπτώσεις που έχουν στην ποιότητα της φωνής οι επιλεχθείσες παράμετροι και αφ’ ετέρου ανέδειξαν τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα της μεθόδου, του εξοπλισμού και του λογισμικού που χρησιμοποιήθηκαν.el_GR
dc.format.extentxvii, 187 σ. εικ., πιν. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.subjectSIP Protocolel_GR
dc.subjectSTUN Protocolel_GR
dc.titleΑξιολόγηση και εφαρμογή μετρικών ποιότητας εμπειρίας (QoE) και υπηρεσίας (QoS) σε τηλεφωνικό κέντρο VoIPel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractAs we live in an expanding mobility era, IP based communications have shown a great advantage over conventional telephony, as they do not depend on the current user location. They also offer integrated voice, video and data services, easy upgrading and management as well as lower operating cost. Thus, VoIP has evolved, from an emerging technology, to an established and recognized one. However, the transfer of telephone services to packet switched networks affects the perceived by the user voice quality. Determinant factors are delay, jitter and packet loss. Therefore, the implementation of QoS, such as VLAN and DiffServ, is necessary, in order to improve the performance of the service, the decisive factor in the user’s QoE. Both subjective and objective standard methods are available for QoE assessment. Subjective methods are based on human perception while objective methods, which are divided into intrusive and non intrusive methods, are based on algorithms simulating the human perception. In general, non intrusive quality assessment methods are based on the ITU‐T standard E‐model algorithm. In order to improve the voice quality of an already installed software based IP PBX, after thorough assessment of the network topology, QoS was installed. Then, quality assessment of real VoIP calls took place, by means of a non intrusive E‐model based software tool. Measurements of bandwidth, overhead to payload ratio and packet transmission rate were recorded using the codecs G.711, G.722, GSM, Speex and iLBC. The impact of parameters, such as, jitter, packet loss and sequence errors, on voice quality was also assessed. Moreover, extra VoIP quality measurements were carried out, by simulating the Internet characteristics on the local area network, by means of netem, the Linux network emulator. The results showed the impact on VoIP quality of the selected parameters that were tested and highlighted the advantages and disadvantages of the method, the equipment and the software tools that were used.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record