Show simple item record

dc.contributor.advisorΖορπάς, Αντώνης
dc.contributor.authorΣυμεωνίδης, Δημήτρης
dc.contributor.otherSymeonidis, Demetris
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2017-03-20
dc.date.accessioned2017-03-20T10:20:07Z
dc.date.available2017-03-20T10:20:07Z
dc.date.copyright2016-12
dc.date.issued2017-03-20
dc.identifier.otherΔΠΠ/2016/00123el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/2846
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΠαγκόσμια, παράγονται περίπου ένα με ενάμισι δισεκατομμύριο ελαστικά τον χρόνο, με γενικό κανόνα ότι για κάθε καινούριο ελαστικό που τοποθετείται στην αγορά, ένα ελαστικό θεωρείται ότι έφθασε στο τέλος του κύκλου ζωής (ETKZ) του και αποσύρεται. Στην Ευρώπη για το έτος 2013, το σύνολο των μεταχειρισμένων ελαστικών, έφθασε τα 3.6 εκατομμύρια τόνους και η απόρριψη τους σε χώρους υγειονομικής ταφής, αποτελεί σημαντική απειλή στο περιβάλλον και στη δημόσια υγεία. Τα ελαστικά αποτελούν πολύτιμη πηγή πρώτων υλών, για την παραγωγή άλλων προϊόντων ή για την παραγωγή ενέργειας, ωστόσο λόγω της ποικιλόμορφης σύνθεσης τους και της πολύπλοκης δομής τους, η ανακύκλωση και η επεξεργασία τους είναι εξαιρετικά δύσκολη. Η πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τα απόβλητα έχει συμβάλει σημαντικά στην διαχείριση των χρησιμοποιημένων ελαστικών, με αποτέλεσμα το ποσοστό ανάκτησης τους για το 2013 να φθάνει το 96%, σε αντίθεση με το 50% το 1996. Η παρούσα διατριβή χρησιμοποιεί μοντέλα ανάλυσης SWOT και PESTLE, για την αξιολόγηση του συστήματος διαχείρισης αποβλήτων ελαστικών στην Κύπρο, με σκοπό τη διερεύνηση των δυνατοτήτων βελτίωσης του και της εφαρμογής μοντέλου κυκλικής οικονομίας. Για την υποστήριξη της, καταγράφηκαν οι επιπτώσεις των αποβλήτων ελαστικών στο περιβάλλον, την κοινωνία και την οικονομία, ανασκοπήθηκαν τα συστήματα διαχείρισης που χρησιμοποιούνται στην Ευρώπη, αναλύθηκαν τα τεχνικά χαρακτηριστικά των ελαστικών και τέλος, καταγράφηκαν οι πρακτικές, οι μέθοδοι και οι τεχνολογίες διαχείρισης τους. Διαπιστώθηκε ότι σήμερα ολόκληρη η ποσότητα των αποβλήτων ελαστικών στην Κύπρο απορροφάται από την Τσιμεντοποιία Βασιλικού, για την παραγωγή ενέργειας. Η χρήση της τροποποιημένης με ελαστικό ασφάλτου, αποτελεί εναλλακτική επιλογή στη διαχείριση των ΕΤΚΖ στην Κύπρο και προτείνεται η προώθηση τεχνικών προδιαγραφών για προσθήκη τρίμματος/πούδρας ελαστικού σε ασφαλτικά μείγματα.el_GR
dc.format.extentviii, 150 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΔιαχείριση αποβλήτων ελαστικώνel_GR
dc.subjectWaste tyres managementel_GR
dc.titleΠροσδιορισμός του βαθμού βελτίωσης του συστήματος διαχείρισης απόβλητων ελαστικών στην Κύπρο, με μοντέλα SWOT-PESTELel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractGlobal tyre production is estimated at about one and a half billion tyres a year, with a general rule that for each new tyre placed on the market, a tyre is considered to have reached the end of its life (ELT) and defined as waste. In Europe for the year 2013, the total of used tyres, reached 3.6 million tons and their disposal in landfills is a major threat to the environment and to the public health. The tyres are a valuable source of raw materials for the production of other products or for energy generation, but due to their diverse composition and complex structure, recycling and treatment is extremely difficult. The EU waste policy has contributed significantly to the management of used tyres, resulting in the recovery rate for 2013 be as high as 96% compared with 50% in 1996. This thesis is using SWOT and PESTLE models, for evaluation the waste tyre management system in Cyprus, in order to investigate the potential for improvement and implementation of circular economy model. For its support, the environmental, social and economical impact of the waste tyres were analyzed, the management treatment systems used in Europe were evaluated, the technical characteristics of the tyre were analyzed and finally the various practices, processes and management technologies of used tyre were reported. It was found that, today the whole amount of waste tyres in Cyprus, is absorbed by the Vassiliko Cement Works to produce energy. The use of modified rubber asphalt is an alternative choice in the management of ELT in Cyprus and it’s suggested to promote technical specifications of adding crumb/powder of rubber in asphalt mixtures.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record