Διοίκηση ολικής ποιότητας
Abstract
H Διοίκηση Ολικής Ποιότητας και η επικοινωνία έχουν ανακαλυφθεί και αναλυθεί χρόνια πριν, όμως τις τελευταίες δεκαετίες παίρνουν σάρκα και οστά στις εταιρίες και αναγνωρίζονται όλο και περισσότερο ως καλές πρακτικές που αποφέρουν κερδοφορία και μελλοντική βιωσιμότητα. Στη σημερινή εποχή που η αγορά είναι πολυδιάστατη και εστιάζει όλο και περισσότερο στην ποιότητα και στην ταχύτητα της πληροφορίας, υπάρχει επιτακτική ανάγκη για αναδιοργάνωση των διοικητικών μοντέλων εστιάζοντας στην αποτελεσματική επικοινωνία. Λόγω της συνεχής εξέλιξης και αναπροσαρμογής των επιχειρησιακών δομών δημιουργήθηκε η ανάγκη και της συγκεκριμένης διατριβής, της οποίας η έρευνα στηρίζεται στην ανάδειξη και την συμβολή της επικοινωνίας στη διοίκηση ολικής ποιότητας.
Η επικοινωνία αναμφισβήτητα αποτελεί ζωτικό κομμάτι σε κάθε μορφή διοίκησης. Είναι η οδός για την εκτέλεση εργασιών και δημιουργίας λειτουργικών σχέσεων. Εάν «νοθευτεί» δημιουργούνται προβλήματα ακόμα και καταστάσεις κρίσης. Σημειώνουμε πως προσπάθεια μας δεν είναι να επαναπροσδιορίσουμε την επικοινωνία με έννοιες σημασιολογικές ή αξιολόγησης αλλά ανασύνθεσης, δίνοντας διαφορετική διάσταση και βαρύτητα στην οργάνωση μιας επιχείρηση που εφαρμόζει μέθοδο ολικής ποιότητας. Σκοπός της συγκεκριμένης διατριβής είναι να μελετήσει και να αναλύσει το πως η επικοινωνία εντάσσεται μέσα στην Διοίκηση Ολικής Ποιότητας. Μελετώντας αυτή την θέση μέσα από βιβλιογραφική ανάλυση αλλά και μέσω ποσοτικής ερευνάς στην οποία ρωτήθηκαν άτομα που εργάζονται σε εταιρίες που υλοποιούν Διοίκηση Ολικής Ποιότητας τόσο στον ιδιωτικό όσο και στο δημόσιο τομέα, θα επιχειρηθεί μια εκ νέου ανακάλυψη της επικοινωνίας μέσα από μια ολιστική διάσταση. Τα βασικά ερευνητικά ερωτήματα που προκύπτουν είναι εάν η επικοινωνία συμβάλει στην εύρυθμη πορεία της διοίκησης ολικής ποιότητας, πώς πρέπει να αξιοποιείται από τα οργανωτικά πρότυπα, και ποια μορφή παίρνει.