Χρήση πόρων & δυνατοτήτων με σκοπό τη δεσπόζουσα θέση στην ελληνική αγορά και το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα: Η περίπτωση της CCHBC
Abstract
Η μεταπτυχιακή διατριβή με θέμα «Χρήση πόρων & δυνατοτήτων με σκοπό τη δεσπόζουσα θέση στην ελληνική αγορά: H περίπτωση της CCHBC» ουσιαστικά πραγματεύεται την ‘Coca-Cola Hellenic Bottling Company Greece’1 σαν μια εταιρία του ομίλου ‘Coca-Cola Hellenic Group’.
Με τη χρήση των καταλλήλων υποδειγμάτων βιβλιογραφίας (RBV Model & Core Competences) ουσιαστικά παρουσιάζεται ο τρόπος που χρησιμοποιούνται οι πόροι και οι δυνατότητες από τον οργανισμό, με σκοπό τη δημιουργία και διατήρηση ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος.
Η εξεταζόμενη περίοδος ξεκινά από το 2008, χρονιά ορόσημο πριν από την απαρχή της οικονομικής κρίσης και φτάνει μέχρι σήμερα (2016), ενώ το σύνολο των στοιχείων που παρουσιάζονται προέρχεται από δημοσιευμένα στοιχεία και από στοιχεία που έχουν συλλεχθεί με τη σύμφωνη γνώμη του οργανισμού.
Επιπρόσθετα, η διατριβή ενισχύεται με πρωτογενή έρευνα για τους πόρους και τις δυνατότητες της CCHBC, με τη χρήση ερωτηματολογίου και συνεντεύξεων, παρουσιάζοντας στοιχεία που προέρχονται από το εργατικό δυναμικό του οργανισμού.
Τα συμπεράσματα που απορρέουν από τη διατριβή και την έρευνα είναι πως η εταιρία έχει φροντίσει να έχει ένα πολύ υψηλό επίπεδο σε κάθε κατηγορία πόρων, όμως η ειδοποιός διαφορά έγκειται στους άυλους και ανθρώπινους πόρους του οργανισμού.
Ως προς το κομμάτι των δυνατοτήτων, ισχύει ότι ακριβώς και με τους πόρους που βρίσκονται σε εξαιρετικό επίπεδο, όμως η ηθική δείχνει να είναι η δυνατότητα-κλειδί που κάνει την εταιρία γνωστή, τους εργαζόμενους περήφανους για τον οργανισμό που εργάζονται, ενώ υπόσχεται μεγαλύτερα μακροχρόνια δυνητικά κέρδη.